ویکی دنیای سینمایی مارول

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

راکت راکون

اشتراک‌گذاری

راکت راکون

Rocket Raccoon

راکت راکون - دنیای سینمایی مارول

نام واقعی

89P13

نژاد

هالف‌ورلدر (راکون فرگشت‌یافته)

جنسیت

مذکر

بازیگر

شان گان (بازیگر صحنه)
اورئو (حرکت و رفتار)

صداپیشه

بردلی کوپر
شان گان (جوانی)
نوح راسکین (کودکی)

89P13 یک موجود اصلاح-ژنتیکی-شده است که به مجرمی مستقل تبدیل شد و خودش را راکت نامید. راکت به همراه دوست و شریکش یعنی گروت در کهکشان سفر می‌کرد و به اقدامات معمول خود می‌پرداخت تا این که روزی با استار لرد دیدار کرد، و این فرد به آن‌ها پیشنهاد کرد تا در فروش یک گوی با سودی کلان همکاری کنند. بعدا مشخص شد که این گوی در واقع یکی از سنگ‌های ابدیت بوده که رونان به دنبال آن بوده است. راکت متقاعد شد تا ریسک مقابله با نقشه‌های رونان در نابودی زاندار و به بردگی گرفتن دنیا را بپذیرد. راکت راکون در طول این درگیری با وجود کشته شدن گروت اما موفق شد به دوستانش در شکست دادن رونان کمک کند. پس از این ماجرا راکت به همراه بچه گروت تازه رشد کرده به عضوی از نگهبانان کهکشان تبدیل شد.

نگهبانان کهکشان به منظور کشتن ابیلیسک توسط ساورین استخدام شدند، با این حال راکت مامور دزدیدن باتری‌های انولاکس شد تا آن‌ها را بفروشد. این موضوع باعث عصبانیت آییشا شد و او علیه نگهبانان اعلام جنگ کرد و راوجرها را برای گرفتن آن‌ها استخدام کرد. راکت و گروت خیلی زود تحت فرمان یاندو اودونتا توسط تاسرفیس اسیر شدند. این موضوع راکت و اودونتا را مجبور کرد تا برای فرار و کشتن تاسرفیس با هم همکاری کنند. راکت در مقطعی که با اودونتا بود یاد گرفت که چطور به فرد بهتری تبدیل شود و فهمید که چقدر نگهبانان را به عنوان خانواده‌ی خود دوست دارد. از این رو او به نبرد روی سیاره ایگو پیوست.

چهار سال بعد، پس از آن که آسگاردی‌ها توسط تانوس قتل عام شدند، نگهبانان با ثور روبرو شدند و او را با خود بردند. نگهبانان برای جلوگیری از دستیابی تانوس به سنگ‌های ابدیت به دو گروه تقسیم شدند؛ یکی از گروه‌ها به سیاره نوور رفت تا ایتر را پیدا کند، و گروه دیگر شامل راکت و گروت به همراه ثور به سیاره نیداولیر رفت تا ثور سلاح استورم‌بریکر را دریافت کند. پس از آن این سه با استفاده از پل بایفراست به زمین سفر کردند تا در نبرد واکاندا شرکت کنند. تلاش‌های آن‌ها برای متوقف کردن تانوس بی‌اثر بود، و راکت یکی از بازماندگان کشتار عظیم تانوس بود. راکت با پیوستن به انتقام‌جویان به سیاره گاردن سفر کرد و در آنجا ثور اقدام به کشتن تانوس کرد.

راکت پنج سال بعدی را در کنار نبیولا و وار ماشین تحت فرمان ناتاشا رومانوف به محافظت از زمین پرداخت. در سال ۲۰۲۳، بعد از کشف راهی برای سفر در زمان، راکت و ثور به سال ۲۰۱۳ سفر کردند و در آسگارد موفق به استخراج ایتر از جین فاستر شدند. پس از جمع‌آوری شش سنگ ابدیت و بازگرداندن افراد از دست رفته توسط بشکن تانوس، راکت در نبرد زمین شرکت کرد و با ارتش تانوس مبارزه کرد. راکت بعد از شرکت در مراسم خاکسپاری آیرون من، انتقام‌جویان را ترک کرد و دوباره به نگهبانان کهکشان پیوست و آماده‌ی ترک زمین برای ماجراجویی‌های کیهانی شد.

راکت و نگهبانان با ثور به چندین ماموریت از جمله نبرد ایندیگار رفتند. با این حال، به دنبال تهدیدهای گور، ثور این تیم را ترک کرد تا به آسگاردی ها کمک کند و راکت و دیگر نگهبانان نیز به کیهان بازگشتند. راکت پس از خرید نوور از کالکتور، با همکاری کاسمو آن را بازسازی کرد.

مدت کوتاهی پس از بازسازی نوور، این مرکز توسط آدام وارلاک مورد حمله قرار گرفت. هدف از این حمله بازیابی راکت برای فرگشتی عالی بود که در این فرآیند راکت به طور مرگباری زخمی شد. هر تلاشی برای بهبودی راکت به دلیل یک ایمپلنت سایبرنتیکی در بدن او بیهوده بود و این سایر نگهبانان را وادار کرد تا به سراغ گذشته‌ی راکت بروند تا بلکه از این طریق بتوانند او را نجات دهند. آن‌ها در نهایت موفق شدند و راکت به دوستانش پیوست و او به همراه سایر نگهبانان به دنبال آزادسازی سایر نمونه‌های آزمایشای فرگشتی عالی رفت. پس از پایان نبرد علیه فرگشتی عالی، سایر نگهبانان تیم را ترک کردند، از جمله استار لرد که وظیفه‌ی رهبری گروه را به راکت سپرد. به این ترتیب راکت تبدیل به رهبر گروهی تجدیدشده از نگهبانان شد که متشکل از خودش، گروت، ابفونتری، کاسمو همراه با آدام وارلاک، فایلا و بلورپ بود.

قدرت‌ها و توانایی‌ها

قدرت‌ها

فیزیولوژی تقویت‌یافته مصنوعی:

  • هوش تقویت‌یافته
  • قدرت تقویت‌یافته
  • پایداری تقویت‌یافته
  • چابکی تقویت‌یافته
  • واکنش‌های تقویت‌یافته
  • حس‌های تقویت‌یافته

توانایی‌ها

  • نشانه‌گیر ماهر
  • متخصص فنون جنگی
  • مهندس ماهر
  • خلبان ماهر
  • مبارز باتجربه
  • دوزبانه
صفحات دیگر