ویکی دنیای سینمایی مارول

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

ثور: عشق و تندر

اشتراک‌گذاری

ثور: عشق و تندر

Thor: Love and Thunder

ثور: عشق و تندر - دنیای سینمایی مارول

کارگردان

تایکا وایتیتی

نویسنده

تایکا وایتیتی
جنیفر کیتین رابینسون

تهیه‌کننده

کوین فایگی
مارول استودیوز

آهنگساز

مایکل جاکینو
نامی ملومد

تاریخ انتشار

۸ جولای ۲۰۲۲

زمان فیلم

۱۱۹ دقیقه

دنیای سینمایی مارول

بعدی: پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه

ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder) یک فیلم ابرقهرمانی محصول سال ۲۰۲۲ است که بر اساس ابرقهرمانی به همین نام در مارول کامیکس ساخته شده است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم‌های ثور، ثور: دنیای تاریک، ثور: راگناروک و انتقام‌جویان: پایان بازی است. این بیست و نهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول و دوازدهمین قسمت از فاز چهارم است. این فیلم در ۸ جولای ۲۰۲۲ اکران شد.

داستان

پس از مرگ دختر گور به نام لاو، و نادیده گرفته‌شدن درخواست کمک گور از سوی خدایش، راپو، او به اسلحه‌ی خداکش نکروسورد فراخوانده شد و از آن برای کشتن راپو استفاده کرد و قسم خورد که تمام خدایان را بکشد.

در جایی دیگر، ثور پس از دریافت یک سیگنال نگران‌کننده از سیف، راه خود را از نگهبانان کهکشان جدا کرد. او به محض ورود، از سیف شکست خورده این هشدار را دریافت کرد که هدف بعدی اوگور نیو آسگارد است. دکتر جین فاستر، معشوقه سابق ثور (که به سرطان مبتلا بود) پس از ناموفق بودن درمانش، به نیو آسگارد رفت به این امید که میولنیر، چکش شکسته ثور با روشی جادویی بتواند او را شفا دهد. از آنجا که ثور سال‌ها پیش ناخودآگاه فاستر را طلسم کرده بود تا از او محافظت کند، میولنیر دوباره با فاستر پیوند خورد. درست زمانی که گور با موجودات سایه‌مانند خود شروع به حمله به این شهر کرد، ثور نیز به نیو آسگارد رسید. او از یافتن فاستر با میولنیر شگفت‌زده شد، اما با این وجود با او، والکری و کورگ برای مبارزه با گور متحد شد. این گروه قادر شد تا اقدام گور را خنثی کند، اما او فرار کرد و چند کودک آسگاردی را ربود.

اعضای گروه برای هشدار دادن به دیگر خدایان و درخواست کمک از آنها به آمنی‌پوتنت سیتی (Omnipotent City) سفر کردند. زئوس خدای المپیک حاضر به کمک نشد و ثور را اسیر کرد و گروه را مجبور کرد تا با مردان زئوس مبارزه کنند. همچنین زئوس، کورگ را مجروح کرد. ثور خشمگین از این شرایط زئوس را با صاعقه‌ی مورد هدف قرار داد. آنها سپس برای نجات کودکان به قلمرو سایه (Shadow Realm) سفر کردند. با این حال، این یک حقه از طرف گور برای گرفتن استورم‌بریکر بود، که او قصد داشت از آن در بایفراست برای ورود به اترنیتی و درخواست نابودی همه خدایان استفاده کند. گور موفق شد تا بر گروه ثور چیره شود و با موفقیت استورم‌بریکر را بدزدد. او از استورم‌بریکر برای باز کردن دروازه‌ای به اترنیتی استفاده کرد. والکری به شدت مجروح شد و فاستر نبردی را با استفاده از میولنیر به پایان رساند که این اقدام او احتمالا مرگ او بر اثر سرطان را تسریع می‌کرد. از این رو ثور به تنهایی وارد عمل شد و کودکان ربوده‌شده آسگاردی و سلاح‌های آن‌ها را به قدرت خود آغشته کرد تا در کنارش بجنگند. فاستر در مبارزه با گور به ثور پیوست و نکروسورد را نابود کرد.

پس از اعتراف به شکست ثور، گور افشا کرد که تنها چیزی که از ابدیت می‌خواسته نه نابودی خدایان، بلکه بازگرداندن دخترش لاو بوده است. فاستر تسلیم بیماری خود شد و در آغوش ثور جان داد. اترنیتی به گور اجازه داد تا لاو را احیا کند، و گور پیش از مرگش به خاطر اثرات نکروسورد از ثور خواهش کرد تا از دخترش مراقبت کند. کودکان به نیو آسگارد باز گشتند، جایی که والکری و سیف آموزش به آن‌ها را در پی گرفتند. در همین حال، ثور که دوباره میولنیر را در اختیار داشت، به ماجراجویی برای کمک به مردم ادامه داد، و این در حالی بود که لاو استورم‌بریکر را در کنار خود داشت.

در صحنه‌ای در میان تیتراژ پایانی، زئوس در حال بهبودی نمایش داده شد، و پسرش هرکول را برای گرفتن انتقام از ثور فرستاد. در صحنه‌ی دیگر پس از تیتراژ، فاستر به دروازه والهالا رسید و در آن‌جا هایمدال از او استقبال کرد.

شخصیت‌ها و بازیگران

  • کریس همسورث در نقش ثور: یک از اعضای انتقام‌جویان و پادشاه سابق آسگارد، بر اساس خدای اسطوره‌ای نورس به همین نام.
  • ناتالی پورتمن در نقش جین فاستر / مایتی ثور: یک اخترفیزیکدان و معشوقه‌ی سابق ثور که تحت درمان سرطان قرار می‌گیرد در حالی که تبدیل به ابرقهرمان ثور می‌شود و به دلیل استفاده از نسخه‌ی بازسازی شده چکش میولنیر، لباس و قدرت‌هایی شبیه به ثور به دست می‌آورد.
  • کریستین بیل در نقش گور قصاب خدایان: یک قاتل کهکشانی که به دنبال انقراض خدایان است و شمشیری «عجیب و وحشتناک» در دست دارد. وایتیتی گور را «بسیار قدرتمند» و لایه‌ای توصیف کرد.
  • تسا تامپسون در نقش برونهیلد / کینگ والکری: پادشاه نیو آسگارد بر پایه موجودیت اساطیری براین‌هلد.
  • جیمی الکساندر در نقش سیف: یک جنگجوی آسگاردی و دوست دوران کودکی ثور، بر پایه‌ی خدای اساطیری نورس به همین نام.
  • تایکا وایتیتی در نقش کورگ: یک گلادیاتور کرونانی که با ثور دوست شد.
  • راسل کرو در نقش زئوس: پادشاه المپیان بر اساس خدای اساطیری یونانی به همین نام.
  • ایدریس البا در نقش هایم‌دال
  • کت دنینگز در نقش دکتر دارسی لویس
  • ایندیا رز همسورث در نقش لاو: دختر گور
  • برت گلدستاین در نقش هرکول

منابع

صفحات دیگر