ویکی دنیای سینمایی مارول

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

نگهبانان کهکشان بخش ۳

اشتراک‌گذاری

نگهبانان کهکشان بخش ۳

Guardians of the Galaxy Vol. 3

نگهبانان کهکشان بخش ۳ - دنیای سینمایی مارول

کارگردان

جیمز گان

نویسنده

جیمز گان

تهیه‌کننده

کوین فایگی
لوئیس دیسپوزیتو
ویکتوریا آلونسو
نیکولاس کوردا
سارا اسمیت
جاناتان شوارتز
دیوید جی. گرانت
مری لیوانوس
سایمون هت

آهنگساز

جان مورفی

تاریخ انتشار

۵ می ۲۰۲۳

زمان فیلم

۱۵۰ دقیقه

باکس آفیس

۸۳۷.۸ میلیون دلار

دنیای سینمایی مارول

نگهبانان کهکشان بخش ۳ (Guardians of the Galaxy Vol. 3) یک فیلم ابرقهرمانی محصول سال ۲۰۲۳ است که بر اساس یک تیم ابرقهرمانی به همین نام از مارول کامیکس است. این فیلم توسط مارول استودیوز تولید شده و توسط والت دیزنی استودیوز موشن پیکچرز توزیع شده است. این دنباله‌ای بر نگهبانان کهکشان (۲۰۱۴) و نگهبانان کهکشان بخش ۲ (۲۰۱۷) است و سی و دومین فیلم در دنیای سینمایی مارول (MCU) محسوب می‌شود. داستان فیلم درباره آغاز ماموریتی توسط نگهبانان است با این هدف که از راکت در برابر فرگشتی عالی محافظت کنند. نویسندگی و کارگردانی این فیلم بر عهده جیمز گان بوده است.

نگهبانان کهکشان بخش ۳ بخشی از فاز پنجم دنیای سینمایی مارول است که در تاریخ ۲۲ آوریل ۲۰۲۳ در دیزنی‌لند پاریس به نمایش درآمد و در ۵ می در ایالات متحده منتشر شد. این فیلم مانند فیلم‌های قبلی خود با یک موفقیت تجاری همراه بود و بیش از ۸۳۷ میلیون دلار در سرتاسر جهان فروش داشت که به دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۳ تبدیل شد.

داستان

نگهبانان کهکشان در مقر جدیدشان در نوور توسط آدام وارلاک مورد حمله قرار گرفتند، جنگجویی از ساورین که توسط کاهن اعظمش آییشا ایجاد شده بود. نگهبانان قادر نشدند زخم‌های راکت را با بسته‌های دارویی خود التیام دهند، چرا که یک کلید قطع اضطراری توسط اورگوکورپ در بدن او تعبیه شده بود. اورگوکورپ شرکتی بود که توسط یک دانشمند دیوانه و خالق راکت به نام فرگشتی عالی هدایت می‌شد. نگهبانان به مقر اورگوکورپ رفتند تا کد لغو این کلید را پیدا کنند و جان راکت را نجات دهند.

راکت همانطور که بیهوش دراز کشیده بود، گذشته‌اش را به یاد آرود؛ او به عنوان یک بچه راکون توسط فرگشتی عالی مورد آزمایش قرار گرفت، کسی که به دنبال تقویت و انسان‌سازی گونه‌های حیوانی به منظور ایجاد یک جامعه ایده آل در زمین-متقابل بود. راکت با نمونه‌های آزمایشی دسته‌ی ۸۹ دوست شد که شامل سموری به نام لایلا، گرازی دریایی به نام تیفز و خرگوشی به نام فلور بود. فرگشتی عالی تحت تأثیر هوش در حال رشد راکت قرار گرفت، اما زمانی که هوش او از هوش خودش فراتر رفت، خشمگین شد. فرگشتی عالی از راکت برای بهبود موجودات انیمن (Animen) خود استفاده کرد و سپس برنامه‌ریزی کرد تا مغز راکت را برای تحقیقات بیشتر جمع‌آوری کند و گروه منسوخ شده ۸۹ را نابود کند. راکت دوستان خود را آزاد کرد، اما فرگشتی عالی لایلا را کشت. راکت که خشمگین شده بود او را به خاک و خون کشید اما در طول این درگیری سرسپردگان فرگشتی عالی اقدام به کشتن تیفز و فلور کردند. راکت نیز با یک سفینه فضایی از زمین-متقابل فرار کرد.

در زمان حال، راوجرها به رهبری نسخه‌ی جایگزین گامورا به نگهبانان کمک کردند تا به اورگوکورپ نفوذ کنند. آن‌ها پرونده راکت را بازیابی کردند اما متوجه شدند که کد مورد نظر حذف شده است و مقصر احتمالی آن تیل، یکی از مشاوران فرگشتی عالی بود. نگهبانان به همراه گامورا برای یافتن او عازم زمین-متقابل شدند. آن‌ها توسط آییشا و آدام دنبال شدند. فرگشتی عالی این دو را تهدید کرده بود که در صورت بازیابی نکردن راکت، ساورین را نابود خواهد کرد. نگهبانان به زمین-متقابل رسیدند و به مجموعه آزمایشگاه‌های آرت (Arête) هدایت شدند. درکس و مانتیس در کنار گامورا و راکت باقی مانند تا پیتر کوییل، گروت و نبیولا به آرت سفر کنند. وقتی کوویل و گروت وارد آرت شدند، نبیولا مجبور شد تا در بیرون منتظر بماند، و این در حالی بود که درکس مانتیس را فریب داد تا گروه کوییل را تعقیب کند. گامورا راکت را از اسیر شدن توسط آدام و وار پیگ، نگهبان فرگشتی عالی نجات داد.

فرگشتی عالی که توسط کوییل مورد پرسش قرار گرفته بود، ناامیدی از جامعه‌ی ناقص انیمن خود را پذیرفت. او زمین-متقابل را نابود کرد و انیمن‌ها و آییشا را کشت. آرت به عنوان یک سفینه فضایی حرکت کرد و نبیولا، درکس و مانتیس برای نجات کوییل و گروت سوار شدند. کوییل و گروت در عوض با تیل از آرت فرار کردند و کد مورد نظر را از جسد او بازیابی کردند، و سپس توسط گامورا از فضاپیماشان نجات پیدا کردند. همانطور که گروه کوییل از کد به منظور آسیستول راکت استفاده می‌کرد، راکت تجربه‌ای نزدیک به مرگ را تجربه می‌کرد، تجربه‌ای که او خود را در کنار تیفز، لایلا و فلور می‌دید. لایلا به او گفت که زمان او هنوز فرا نرسیده است زیرا کوییل از کد برای غیرفعال کردن کلید اضطراری و راه‌اندازی مجدد قلب راکت استفاده کرد.

درکس، نبیولا و مانتیس با صدها کودک انسان‌نمای اصلاح-ژنتیکی-شده در آرت روبرو شدند و گرفتار شدند. نگهبانان یک ماموریت نجات را ترتیب دادند که منجر به نبردی علیه نیروهای فرگشتی عالی شد. کراگلین از نوور با شلیک به سمت آرت، آن به مرز نابودی کشاند. او بعدا شهروندان نوور را از یک حمله نجات داد. خدمه فرگشتی عالی به قصد عقب‌نشینی علیه او شورش کردند، اما او آن‌ها را کشت. دراکس، نبیولا و مانتیس برای فرار و پیوستن به گروه کوییل با سه ابیلیسک هیولا روبرو شدند و با آن‌ها دوست شدند. نگهبانان ترک آرت را به تأخیر انداختند و تصمیم گرفتند تا کودکان آنجا را نجات دهند و از طریق تونل تله-کینتیک کاسمو به نوور فرار کنند. راکت قبل از حمله‌ی فرگشتی عالی، حیوانات زندانی شده در فضاپیما را کشف کرد. نگهبانان دیگر کمک کردند و فرگشتی عالی را تسلیم کردند اما راکت در نهایت از او گذشت. نگهبانان حیوانات را نجات دادند و به نوور منتقل کردند. کوییل در تلاش برای عبور از تونل تقریبا تا مرگ پیش رفت، اما توسط آدام نجات یافت، کسی که قبلا توسط گروت از آرت نجات یافته بود و قلبش تغییر کرده بود.

پس از آن، کوییل تصمیم گرفت تا نگهبانان را ترک کند و راکت را به عنوان کاپیتان گروه معرفی کند. کوییل به زمین سفر کرد تا دوباره با پدربزرگش جیسون بپیوندد. مانتیس سفری به منظور خودیابی را با ابیلیسک‌ها آغاز کرد. گامورا نیز دوباره با راوجرها متحد شد، و نبیولا و درکس هم برای بزرگ کردن کودکان نجات یافته در نوور باقی مانند.

در یک صحنه پایانی، نگهبانان جدید متشکل از راکت، گروت، کراگلین، کاسمو، آدام، فایلا (یکی از بچه‌های نجات یافته) و بلورپ، حیوان خانگی آدام، ماموریت جدیدی را شروع کردند.

بازیگران و شخصیت‌ها

  • کریس پرت در نقش پیتر کوییل / استار لرد: رهبر نیمه-انسان و نیمه-آسمانی نگهبانان کهکشان که در کودکی از زمین ربوده شد و توسط گروهی از دزدان و قاچاقچیان بیگانه به نام راوجرها بزرگ شد. به دنبال ظاهر شدن گونه‌ای از معشوقه‌ی مرده‌اش یعنی گامورا، او دچار یک «وضعیت افسردگی» شد، کسی همانند نسخه قدیمی‌اش دیگر علاقه‌ای به کویل نداشت.
  • زوئه سالدانا در نقش گامورا: یتیمی که برای جنایات گذشته‌ی خود به دنبال رستگاری است و توسط تانوس به فرزندخواندگی گرفته شد و آموزش دید تا یک قاتل شخصی برای او باشد. نسخه اصلی گامورا، یکی از اعضای نگهبانان بود که توسط تانوس کشته شد و نسخه جایگزین او به زمان حال سفر کرد.او اکنون به عنوان رهبر راوجرها خدمت می‌کند.
  • دیو باوتیستا در نقش درکس: یکی از اعضای نگهبانان و یک جنگجوی بسیار ماهر که خانواده‌اش به دستور تانوس توسط رونان سلاخی شد.
  • کارن گیلان در نقش نبیولا: یکی از اعضای نگهبانان، یک انتقام‌جوی سابق، و خواهرخوانده گامورا که همانند او توسط پدرخوانده‌شان تانوس آموزش دیده است تا یک قاتل شخصی برای او باشد.
  • پوم کلمنتیف در نقش مانتیس: عضوی از نگهبانان با قدرت همدلی، و خواهر ناتنی کوییل
  • وین دیزل در نقش گروت: عضوی از نگهبانان که یک انسان‌نمای درخت-مانند و همدست راکت است.
  • بردلی کوپر در نقش راکت: یکی از اعضای نگهبانان و یک انتقام‌جوی سابق، یک شکارچی جایزه‌بگیر که مهندسی ژنتیک شده است و استاد سلاح‌ها و تاکتیک‌های نظامی است.
  • ویل پولتر در نقش آدام وارلاک: یک موجود مصنوعی قدرتمند که توسط ساورین برای نابودی نگهبانان ایجاد شده است. با توجه به اینکه وارلاک به تازگی از پیله ساورین به دنیا آمده است، او «اساسا یک نوزاد» است که «زندگی را به خوبی درک نمی‌کند».
  • شان گان در نقش کراگلین: یکی از اعضای نگهبانان و فرمانده سابق یاندو اودونتا در راوجرها.
  • چوکوودی ایووجی در نقش فرگشتی عالی: دانشمندی متخصص در ایجاد موجودات ترکیبی و خالق راکت که به‌دنبال تبدیل کردن اجباری همه موجودات زنده به یک «نژاد ویژه» است.او شخصیتی «خودشیفته اما بسیار جذاب» توصیف شده است.
  • لیندا کاردلینی در نقش لایلا: سموری انسان‌نما که از دوستان راکت است.
  • ناتان فیلیون در نقش استاد کارجا: یک اورگوسنتری از ایستگاه فضایی اورگوکورپ
  • سیلوستر استالونه در نقش استاکر اوگورد: یک راوجر رده-بالا.
صفحات دیگر