ویکی دنیای سینمایی مارول

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

بیوه سیاه (فیلم)

اشتراک‌گذاری

بیوه سیاه

Black Widow

بیوه سیاه (فیلم) - دنیای سینمایی مارول

کارگردان

کیت شورتلند

نویسنده

اریک پیرسون
جک شفر
ند بنسون

تهیه‌کننده

کوین فیج
لوئیس دی‌اسپوسیتو
اسکارلت جوهانسون
ویکتوریا آلونسو
برد ویندربام
نیگل گوستلو

آهنگساز

لورن بالف
سون فالکانر (موسیقی اضافی)

تاریخ انتشار

۱۸ تیر ۱۴۰۰ (۹ جولای ۲۰۲۱)

زمان فیلم

۱۳۴ دقیقه

بیوه سیاه (Black Widow) یک فیلم ابرقهرمانی محصول سال ۲۰۲۱ است که بر اساس ابرقهرمانی به همین نام در مارول کامیکس ساخته شده است. داستان فیلم بیوه سیاه دنباله‌ای بر فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی و پیش درآمدی بر انتقام‌جویان: جنگ ابدیت است. این بیست و چهارمین فیلم در دنیای سینمایی مارول و همچنین اولین فیلم از فاز چهارم آن است. فیلم بیوه سیاه در تاریخ ۱۸ تیر ۱۴۰۰ در سینماها و از طریق دیزنی پلاس اکران شد.

داستان فیلم بیوه سیاه

پیش‌زمینه

ناتاشا رومانوف ملقب به بیوه سیاه با بخش‌های تاریک‌تری از زندگی خود روبرو می‌شود که شامل یک توطئه خطرناک است و با گذشته‌ی او گره خورده است. او باید با تاریخچه‌ی خود به عنوان یک جاسوس و روابط شکسته شده‌‌اش در گذشته، پیش از آن که یک انتقام‌جو باشد مقابله کند. همچنین نیرویی در تعقیب او است که برای از میان برداشتن او حاضر به انجام هر کاری است.

داستان کامل

داستان فیلم بیوه سیاه در سال ۱۹۹۵ شروع می‌شود، جایی که ناتاشا رومانوف و یلینا بلووا توسط والدین جایگزین خود طی ماموریتی خانه‌ی خود در اوهایو را ترک کردند. پدر آن‌ها الکسی شوستاکوف بود که در واقع کاپیتان آمریکای روسیه بود و با نام نگهبان سرخ شناخته می‌شد، و مادرشان ملینا وستوکوف، بیوه سیاه سابق  بود. با پایان یافتن ماموریت آن‌ها، رومانوف و بلووا برای دریافت آموزش‌هایی به اتاق سرخ فرستاده شدند.

۲۱ سال بعد به دنبال نبرد بین انتقام‌جویان در فرودگاه لایپزیگ/هاله، رومانوف به دلیل نقض توافقنامه سوکوویا از دولت فراری بود. او از تادئوس راس، وزیر امور خارجه ایالات متحده فرار کرد و در یک خانه امن در نروژ ساکن شد و در آن جا با ریک میسون تماس گرفت. در این زمان بلووا هنوز برای اتاق سرخ فعالیت می‌کرد. بلووا در مقطعی یک بیوه سیاه سابق را کشت اما به واسطه‌ی تماس با ماده‌ای به نام گرد سرخ اراده‌ی خود را بازیابی کرد و از کنترل اتاق سرخ خارج شد. او این ماده یا پادزهر را مخفیگاه رومانوف فرستاد به امید این که برای کمک کردن به او بازگردد.

در حالی که رومانوف بدون اطلاع با پادزهر در حال رانندگی بود، او توسط تسک‌مستر مورد حمله قرار گرفت که بعدا متوجه شد او به دنبال گرده سرخ است. رومانوف موفق به فرار از تسک‌مستر شد و پی برد که این پادزهر از طرف بلووا به دست او رسیده است. این دو در بوداپست با هم دیدار کردند، اما مدت کوتاهی پس از آن آن‌ها توسط بیوه‌های سیاه مورد حمله قرار گرفتند. در طول روند فرارشان، رومانوف متوجه شد که اتاق سرخ همچنان فعالیت دارد و رهبر آن یعنی دریکوف هنوز زنده است. این در حالی بود که قبلا رومانوف برای پیوستن به شیلد ماموریت یافته بود که دریکوف را بکشد. او در آن ماموریت با منفجر کردن ساختمان دفتر دریکوف تلاش کرد تا او را بکشد و فرض بر این بود که دریکوف و دختر کوچکس آنتونیا در این انفجار کشته شده‌اند. کشته شدن دختر دریکوف در این حادثه همیشه رومانوف را آزار می‌داد. رومانوف و بلووا از دست تسک‌مستر فرار کردند و طی دیداری با میسون یک هواپیما را دریافت کردند.

در ادامه داستان فیلم بیوه سیاه، رومانف و بلووا طی ماموریتی اقدام به آزاد کردن شوستاکوف از زندان کردند و هدفشان این بود که از طریق او موقعیت دریکوف را به دست آورند. با این حال شوستاکوف از این موضوع اطلاعی نداشت در عوض آن‌ها را نزد وستوکوف برد که در مزرعه‌ای در روسیه زندگی می‌کرد. وقتی همه‌ی خانواده دور یک میز جمع شدند، بلووا اذعان کرد که با وجود این که آن‌ها یک خانواده واقعی نبوده‌اند، اما او هیمشه دوست داشته که یک خانواده واقعی باشند. شوستاکوف و وستوکوف نیز اعتراف کردن که آن‌ها نیز آرزو داشتند که یک خانواده واقعی باشند. در همین حین وستوكوف محل حضور آن‌ها را به دريكوف گزارش داد و ماموران او از راه رسیدند و پس از دستگیر شدن رومانوف، بلووا و شوستاکوف، این سه به به اتاق سرخ كه در واقع یک پايگاه روی یک کشتی هوایی بود منتقل شدند.

دریکوف پیدا کردن آن‌ها را به وستوکوف تبریک گفت، اما کمی بعد مشخص شد که وستوکف و رومانوف زمانی که در مزرعه بودند از یک فناوری ماسک صورت برای تغییر چهره خود به یکدیگر استفاده کرده‌اند و دستگیر شدنشان نیز یک نقشه بوده است. رومانوف در مقطعی پی برد كه تسک‌مستر در واقع همان آنتونیا دختر دریکوف است. به دلیل آسیب جدی که آنتونیا دیده بود، دریكوف مجبور شده بود تا برای کمک به دخترش یک تراشه را در سر او قرار دهد و او را به یک سرباز تمام عیار تبدیل كند. رومانوف همچنین پی برد که به دلیل اعمال یک محدودیت روی بیوه‌ها، او قادر به صدمه زدن به دریکوف نیست و این که دریکوف از طریق میز کنترل خود بر بیوه‌های سراسر جهان کنترل دارد. رومانوف به عمد ضربه‌ی شدیدی را مجرای بینی خود وارد کرد تا با تداخل در اعصاب بدنش بتواند محدودیت را خنثی کند و سپس مشتی را به صورت دریکوف زد و قادر به حمله به او شد.

در حالی که شوستاکف در حال مبارزه با آنتونیا بود و بلووا در جستجوی سایر بیوه‌ها بود، وستوکوف سعی کرد موتور این کشتی هوایی را تخریب کند. بیوه‌ها در برابر رومانوف قرار گرفتند و دریکوف اقدام به فرار کرد، اما بلووا یا یک بمب گرده سرخ اراده‌ی بیوه‌ها را آزاد کرد. رومانوف وارد اتاق کنترل شد و مکان‌های دیگر مربوط به بیوه‌ها در سراسر جهان را در یک حافظه‌ی قابل حمل کپی کرد. کشتی شروع به منفجر شدن کرد و سقوط کرد و رومانوف قبل از خروج از اتاق کنترل دو ویال از گرده قرمز را برداشت. وستوكوف و شوستاكف مجبور شدند از طریق یک هواپیما از کشتی فرار كنند و در همین حین بلووا با به خطر انداختن جان خودش هلیکوپتر حامل دریکوف را تخریب کرد و او را کشت.

رومانوف با یک چتر نجات موفق به نجات بلووا شد. سپس او و آنتونیا یک نبرد نهایی در میان آسمان انجام دادند و سپس به زمین سقوط کردند. رومانوف با استفاده از یک ویال گرده سرخ روی آنتونیا، او را از بندگی آزاد کرد. پس از آن رومانوف آخرین ویال از گرده سرخ و همچنین حافظه‌ی قابل حمل را به بلووا داد و به او گفت كه بیوه‌های دیگر را پیدا كند. دو هفته بعد، رومانوف طی دیداری با میسون یک جت را از او دریافت کرد و برای رها کردن انتقام‌جویان بازداشت شده عازم رافت شد.

در پایان داستان فیلم بیوه سیاه و در صحنه‌ای که مربوط به زمانی پس از مرگ رومانوف بود، بلووا در کنار قبر رومانوف با والنتینا آلگرا د فونتین دیدار کرد. او که حالا در استخدام د فونتین بود ماموریت بعدی خود را دریافت کرد که از بین بردن كلینت بارتون «مسئول» مرگ رومانوف بود.

شخصیت‌ها و بازیگران

منبع

صفحات دیگر