ویکی دنیای سینمایی مارول

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

وار ماشین

اشتراک‌گذاری

وار ماشین

War Machine

وار ماشین - دنیای سینمایی مارول

نام واقعی

جیمز روپرت رودز

نژاد

انسان

تابعیت

آمریکایی

جنسیت

مذکر

تاریخ تولد

۶ اکتبر ۱۹۶۸

عنوان

کلنل
ستوان کلنل (قبلا)

وابسته به

بنیاد تکنولوژی ماساچوت (قبلا)
نیروی هوایی ایالات متحده (قبلا)
صنایع استارک
انتقام‌جویان (قبلا)

نمایش‌ها

فیلم‌ها:
مرد آهنی
مرد آهنی ۲
مرد آهنی ۳
انتقام‌جویان: عصر آلترون
کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی
انتقام‌جویان: جنگ ابدیت
کاپیتان مارول (میان تیتراژ پایانی)
انتقام‌جویان: پایان بازی
سریال‌ها:
فالکون و سرباز زمستان
خانم مارول
تهاجم مخفی

کلنل جیمز روپرت «رودی» رودز یک افسر نیروی هوایی ایالات متحده، دوست نزدیک تونی استارک، و رابطی میان ارتش و صنایع استارک بود. زمانی که استارک توسط ده حلقه ربوده شد، رودز شخصا ماموریتی را برای نجات دوست صمیمی‌اش تدارک دید. با این حال پس از بازگشت آن‌ها، رودز متوجه شد که استارک از ساخت سلاح برای ارتش دور شده و در عوض روی تبدیل شدن به یک ابرقهرمان تحت نام آیرون من متمرکز شده است. روزد با وجود تمام ترسی که برای امنیت رفیقش داشت اما به آیرون من پیوست تا نقشه‌های اوبادیا استین را از بین ببرد. او نگهدار اسرار استارک بود تا این که خود استارک اسرارش را برای رسانه‌ها افشا کرد.

با شناخته شدن هویت آیرون من، رودز توسط کنگره ایالات متحده و ارتش تحت فشار قرار گرفت تا مالکیت زرهی را به خود اختصاص دهد، چیزی که او با آن مخالف بود. با این حال بی‌پروا بودن استارک اوضاع را بدتر کرد و رودز انتخاب دیگری به جز گرفتن زره Mark II نداشت. او این زره را در اختیار ارتش قرار داد و جاستین هامر آن را با سلاح‌های جدیدی مجهز کرد و به این ترتیب رودز با لقب وار ماشین (War Machine) شناخته شد. درست در زمانی که وار ماشین به دنیا معرفی شد، ایوان وانکو با ارتشی از پهپادها به نمایشگاه استارک اکسپو حمله کرد و از این رو وار ماشین با همکاری آیرون من او را شکست داد. به دنبال این اتفاق رودز با وجود اعتراضات استارک زره را برای خودش نگه داشت.

رودز با زره جدیدش هویتی تحت عنوان وطن پرست آهنی (Iron Patriot) را به خود اختصاص داد و به طور مستقیم برای رئیس جمهور متیو الیس کار کرد. او ماموریتی جهت رهگیری ماندارین را دریافت کرد، با این حال او خیلی زود پی برد که ماندارین در واقع توسط آلدریچ کیلین ساخته شده و نقش او توسط بازیگری به نام تروور اسلاتری ایفا می‌شود. وقتی کیلین موفق به اسیر کردن رودز و ربودن زره او شد، این زره در اختیار یکی از مریدان کیلین یعنی اریک ساوین قرار گرفت و این فرد با استفاده از آن اقدام به ربودن رئیس جمهور الیس کرد. رودز در مقطعی موفق به آزاد کردن خود شد و سپس با کمک استارک ارتش سربازان افراطی کیلین را شکست داد و رئیس جمهور را قبل از این که اعدام عمومی شود نجات داد. رودز همچنین در این مقطع نقش معاون رئیس جمهور در نقشه‌های کیلین را افشا کرد.

رودز با لقب وار ماشین به خدمت کردن برای کشورش ادامه داد و به انتقام‌جویان برای شکست دادن آلترون کمک کرد. او نقشی کلیدی را در نجات مردم سوکوویا از کشتار عظیم آلترون داشت. با این حال رودز مدتی بعد خود را در درگیری بین اعضای انتقام‌جویان به خاطر پیمان سوکوویا یافت، و او جبهه‌ی دولت را انتخاب کرد و از این پیمان حمایت کرد. با وخیم‌تر شدن این درگیری، وار ماشین با متحدان کاپیتان آمریکا که سعی در حفاظت از سرباز زمستان داشتند مبارزه کرد. وار ماشین در این نبرد به طور سهوی توسط ویژن مورد شلیک قرار گرفت و فلج شد.

رودز با کمک تجهیزاتی که تونی استارک برای او ساخته بود دوباره موفق به راه رفتن شد. او توسط دولت سرخورده شد و تصمیم گرفت تا از دستورات تادیوس راس نافرمانی کند و در عوض به استیو راجرز کمک کند. در زمان حمله تانوس به واکاندا برای تصاحب سنگ ذهن، وار ماشین در کنار متحدان خود در برابر ارتش‌های تانوس جنگید. با این حال وقتی خود تانوس در آنجا حضور پیدا کرد انتفام‌جویان شکست خوردند و تانوس با در اختیار گرفتن تمام سنگ‌های ابدیت اقدام به نابود کردن نیمی از جمعیت جهان کرد، و این در حالی بود که وار ماشین درمانده در حال مشاهده‌ی این اتفاق بود.

به منظور بازگرداندن اقدام تانوس، وار ماشین در سیاره گاردن به انتقام‌جویان پیوست. آن‌ها پی بردند که تانوس برای جلوگیری از برگردانده شدن اقداماتش سنگ‌های ابدیت را نابود کرده است، اقدامی که باعث خشم ثور شد و این انتقام‌جو سر تانوس را قطع کند. به هر حال انتقام‌جویان در سال ۲۰۲۳ راهی برای سفر در زمان پیدا کردند و از این رو وار ماشین به همراه نبیولا برای به دست آوردن سنگ قدرت به سال ۲۰۱۴ و به سیاره موراگ رفت. ماموریت انتقام‌جویان با موفقیت همراه شد و آن‌ها افراد از دست رفته را بازیابی کردند. پس از این اقدام آن‌ها نسخه‌ی گذشته‌ی تانوس به همراه ارتش‌هایش به زمین حمله کردند و وار ماشین و دیگر قهرمانان در نبردی علیه او مبارزه کردند. در نهایت تونی استارک با قربانی کردن خود تانوس و ارتش او را برای همیشه نابود کرد.

قدرت‌ها و توانایی‌ها

قدرت‌های پشتیبانی

  • پرواز
  • قدرت فرا انسانی
  • واکنش‌های فرا انسانی
  • سیستم‌های زره
  • محافظت محیطی و سیستم پشتیبان-حیات
  • سازه‌‌ی کمکی راه رفتن

قدرت‌های دفاعی

  • پایداری فرا انسانی
  • قدرت‌های هجومی
  • دفع‌کننده‌ها
  • یونی‌بیم
  • تفنگ کوچک
  • دستکش‌های آهنی
  • موشک‌انداز
  • مینیاتور
  • چکش جنگی

توانایی‌ها

  • خلبان خبره
  • رزمی‌کار حرفه‌ای
  • نشانه‌گیر حرفه‌ای
  • متخصص فنون جنگی
صفحات دیگر