ویکی ناروتو / بوروتو

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

گوی جوینده حقیقت

اشتراک‌گذاری

گوی‌های جوینده حقیقت

Truth-Seeking Ball

گوی جوینده حقیقت - ناروتو / بوروتو

گوی‌های جوینده حقیقت (Truth-Seeking Ball) گوی‌هایی شکل‌پذیر از چاکرای سیاه هستند که می‌توان فرم و خصوصیات آن‌ها را به روش‌های مختلفی تغییر داد. این گوی‌ها اگرچه تنها به اندازه یک مشت هستند اما قدرتی درون خود دارند که می‌توانند یک جنگل را به طور کامل نابود کنند.

دستیابی

افرادی که سنجوتسوی شش طریقت را بیدار کنند قادر به دستیابی گوی‌های جوینده حقیقت هستند. هاگورومو و هامورا اوتسوتسوکی این توانایی را به طور ذاتی داشتند، در حالی سایر افراد از طریق تبدیل شدن به جینچوریکی ده-دم یا با دریافت مستقیم از هاگورومو قادر به استفاده از این قدرت هستند. ورود به حالت چاکرای تنسیگان نیز دستیابی به این گوی‌ها را برای کاربر فراهم می‌کند.

عملکرد

این گوی‌ها زمانی که از آن‌ها استفاده نشود اغلب در پشت کاربر و به شکل دایره‌وار شناور هستند، اگرچه این موضوع در مورد برخی کاربران صادق نیست. گوی‌ها پس از ظاهر شدن همیشه در حالت آماده به کار هستند، و کاربران قادر به ایجاد گوی‌های اضافی نیستند. بنابراین گوی‌هایی که به هر دلیلی از بین بروند قابل جایگزین نیستند. کلون‌ها از گوی‌های مخصوص خود استفاده نمی‌کنند، اگرچه کاربر می‌تواند آن‌ها را به طور موقت به یک کلون انتقال دهد.

گوی‌های جوینده حقیقت دارای قدرت هر پنج عنصر طبیعت هستند، و از همین رو فراتر از ککی گنکای و ککی توتا هستند. با ترکیب عنصرهای طبیعت در داخل گوی‌ها می‌توان اثرات گوناگونی را ایجاد کرد. آن‌ها قادرند بلافاصله پس از تماس هر چیزی را به خاکستر تبدیل کنند، اگرچه این اتفاق همیشه رخ نمی‌دهد. گوی‌ها اگر با یک جوتسوی خاص رهاسازی یین-یانگ آغشته شوند، می‌توانند هر نینجوتسویی را پس از تماس لغو کنند و در برابر آن غیرقابل نفوذ شوند. با این حال، این گوی‌ها قادر به خنثی کردن سنجوتسو نیستند و بنا بر گفته ناروتو می‌توان از انرژی طبیعی برای مبارزه با خود آن‌ها استفاده کرد.

دگرگونی شکل

گوی‌های جوینده حقیقت را می‌توان به صورت جداگانه کنترل کرد یا با هم ترکیب کرد. در هر دو حالت، با درک قدرت «همه چیز در طبیعت» (Shinra Banshō) می‌توان گوی‌ها را به اشکال مختلفی درآورد. هیروزن ساروتوبی این نظریه را مطرح کرده است که گوی‌ها برای حفظ یک شکل دارای محدودیت زمانی هستند، هرچند این موضوع هرگز تایید نشده است. اکثر کاربران می‌توانند گوی‌های خود را بدون هیچ گونه تلاش خاصی تغییر شکل دهند. این گوی‌ها همچنین می‌توانند به دور بدن کاربر بپیچند تا پوسته‌ای محافظ را برای او ایجاد کنند. این پوسته دوام بسیار بالایی دارد، اما همچنان می‌توان با حملاتی قدرتمند از سنجوتسو و تایجوتسو این دفاع را در هم شکست.

صفحات دیگر