ویکی مورتال کمبت

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

مورتال کمبت (فیلم ۲۰۲۱)

اشتراک‌گذاری

مورتال کمبت

Mortal Kombat

مورتال کمبت (فیلم ۲۰۲۱) - مورتال کمبت

کارگردان

سایمون مک‌کوئید

تهیه‌کننده

جیمز وان
تاد گارنر

فیلمنامه

گرگ روسو
دیو کالاهام

داستان

اورن اوزیل
گرگ روسو

توزیع

نیو لاین سینما

تاریخ انتشار

۲۳ آوریل ۲۰۲۱

زمان

۱۱۰ دقیقه

مورتال کمبت (Mortal Kombat) یک فیلم اکشن فانتزی بر اساس مجموعه بازی محبوب مورتال کمبت است. شخصیت اصلی داستان فیلم مورتال کمبت کول یانگ نام دارد که از نوادگان اسکورپیون است. این فیلم توسط وارنر براس اینتراکتیو انترتیمنت تولید شده است و یک ریبوت بر دو فیلم مورتال کمبت (۱۹۹۵) و مورتال کمبت: نابودی است.

داستان فیلم مورتال کمبت ۲۰۲۱

در قرن هفدهم ژاپن، بی-هان یک قاتل از قبیله لین کوئی به هانزو هاساشی از قبلیه شیرای ریو و همین طور خانواده‌ی او حمله کرد و قادر به کشتن آن‌ها شد. تنها بازمانده از این خانواده دختر نوزاد هانزو بود که توسط خدای ارشد و محافظ ارث‌رلم یعنی ریدن مورد مراقبت قرار گرفت.

در زمان حال، نیروهای اوت‌ورلد موفق به کسب ۹ پیروزی متوالی در تورنمنت مورتال کمبت شده‌اند و تنها یک پیروزی دیگر برای فتح ارث‌رلم نیاز دارند. جادوگر این دنیا و فرمانده‌ی دوم امپراتور شائو کان یعنی شنگ سونگ به جنگجویان خود شامل ریتارا، میلینا، ریکو و کابال دستور داد تا به جستجوی قهرمانان ارث‌رلم که دارای نشان اژدها بودند بپردازند و آن‌ها را از بین ببرند تا شانس آن‌ها برای پیروزی در مسابقات بعدی بیشتر شود.

کول یانگ، یک مبارز سابق MMA و یک دارنده نشان اژدها که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کرد، توسط بی-هان مورد حمله قرار گرفت، کسی که اکنون با نام رمز ساب-زیرو فعالیت می‌کرد. کول به همراه همسر و دخترش یعنی آلیسون و امیلی توسط سرگرد جکسون بریگز از نیروهای ویژه که او هم دارای نشان اژدها بود نجات پیدا کرد. جکس به کول گفت که به دنبال همکارش سونیا بلید برود، و خودش نیز مشغول مقابله با ساب-زیرو شد. در این مقطع ساب-زیرو با خرد کردن بازوهای جکس او را ناتوان کرد. سپس میلینا به اشتباه به شنگ سونگ گزارش مرگ جكس را داد.

کول در مخفیگاهی با سونیا دیدار کرد و در آنجا از تاریخچه مورتال کمبت مطلع شد و پی برد که با کشتن حامل یک نشان اژدها می‌توان این نشان را دریافت کرد. سونیا در آنجا یک مزدور استرالیایی از سازمان اژدهای سیاه به نام کینو را اسیر کرده بود، کسی که که قبلا با کشتن یک قهرمان با نشان اژدها صاحب این نشان شده بود. سونیا اما چنین نشانی نداشت. مدتی بعد این مخفیگاه توسط یک موجود خزنده مورد حمله قرار گرفت که کینو با بیرون کشیدن قلب این موجود آن را کشت.

کول، سونیا و کینو به معبد ریدن رفتند که این مکان به طور سنتی محلی برای تمرین رزمندگان ارث‌رلم بود. آن‌ها در آنجا با سایر مبازران شامل یک شائولین به نام لیو کانگ و همکارش کونگ لائو ملاقات کردند و همچنین با خود ریدن نیز روبرو شدند. آن‌ها همچنین متوجه حضور جکس در آنجا شدند که حالا مجبور بود از بازوهای مکانیکی نه چندان مناسبی استفاده کند.

ریدن برای کول فاش کرد که او از نوادگان دختر هانزو هاساشی است و می‌تواند از با استفاده از دارت طناب‌دار هانزو، این نینجای باستانی را بیدار کند. لیو کانگ و کونگ لائو توضیح دادند که هر جنگجوی ارث‌رلم که دارای نشان اژدها است از قدرت خاصی برخوردار است که به عنوان «آرکانا» شناخته می‌شود. این قدرت در لیو کانگ توانایی در ایجاد شعله‌های آتش بود. از این رو مبارزانی که خواهان مبارزه در مورتال کمبت بودند باید آرکاناهای خود را پیدا و بیدار می‌کردند. کینو طی یک مشاجره با سایر جنگجویان حاضر معبد خشمگین شد و در همین زمان آرکانای خود را که لیزر چشم بود بیدار کرد، اما کول ظاهرا قادر به انجام این کار نبود. ریدن با پی بردن به این موضوع که کول در برابر نیروهای اوت‌ورلد آسیب‌پذیر است، او را به خانه و نزد همسر و دخترش فرستاد و به او گفت که یک جنگجو بدون قدرت آرکانا فردی ناتوان است.

شنگ سونگ و جنگجویانش قصد حمله به معبد را داشتند اما ریدن برای جلوگیری از آن‌ها یک سپر انرژی را پیرامون معبد ایجاد کرد. کابال که رقیب سابق کینو بود و از جاه‌طلبی او آگاه بود، کینو را ترغیب کرد تا سپر را از بین ببرد و به گروه آن‌ها بپیوندد. با این اقدام کینو جنگجویان شنگ سونگ حمله کردند. پس از کشته شدن نیتارا توسط کونگ لائو، آن‌ها این جنگجو را کشتند. سونیا نیز در این مقطع در زیر آوار گرفتار شده بود که جکس آرکانای خود را بیدار کرد و سونیا را نجات داد.

کول در خانه‌اش توسط گورو که قهرمان اوت‌ورلد بود مورد حمله قرار گرفت. هنگامی که همسر و دختر کول توسط این وحشی چهار دست مورد تهدید قرار گرفتند، کول آرکانای خود را بیدار کرد که شامل یک زره پوششی بود و مجموعه‌ای از تونفا بود. کول با آرکانای تازه کشف کرده‌ی خود گورو را کشت و به سایر جنگجویان در معبد پیوست. ریدن شنگ سونگ را به دلیل فرصت دادن به كول برای بیدار كردن آركانای خود به تمسخر گرفت. شنگ سونگ نیز به تلافی آن روح کونگ لائو را بیرون کشید. سپس ریدن جنگجویان باقیمانده را به Void منتقل کرد.

کول که نمی‌خواست به راحتی شکست را بپذیرد، پیشنهاد کرد که به طور جداگانه با جنگجویان اوت‌ورلد روبرو شود و در نهایت به صورت گروهی ساب-زیرو را شکست دهند. با موافقت با این طرح، ریدن هر یک از قهرمان ارث‌رلم را به سوی یکی از جنگجویان اوت‌ورلد هدایت کرد و مبارزان ارث‌رلم رقیبان خود را در نبردهای تک به تک کشتند. سونیا در طی این فرآیند کینو را کشت و نشان اژدها را به دست آورد و آرکانای خود را بیدار کرد کهشامل شلیک انفجارهایی از انرژی بنفش رنگ بود.

مبارز باقیمانده اوت‌ورلد یعنی ساب-زیرو اقدام به ربودن خانواده‌ی کول کرد تا او را به مبارزه وادار کند و برنامه نبرد گروهی او را مختل کند. کول در ابتدا توسط ساب-زیرو تحت فشار قرار گرفت تا این که خون او با دارت طناب‌دار هانزو برخورد کرد. هانزو به عنوان یک نینجای شبح و با نام اسکورپیون احیا شد و با کمک کول ساب-زیرو را شکست داد و او را کشت. سپس اسکورپیون ندرلم بازگشت و از کول برای بازگرداندن او تشکر کرد.

در پایان داستان فیلم مورتال کمبت در حالی که این نبرد با پیروزی همراه شده بود، شنگ سونگ اعلام کرد که تورنمنت مورتال کمبت همان طور که انتظار می‌رفت ادامه خواهد داشت. ریدن به رزمندگان ارث‌رلم دستور داد تا قهرمانان بیشتری را برای جنگ در مسابقات پیدا کنند و به دفاع از ارث‌رلم کمک کنند. به این ترتیب کول برای جذب جانی کیج که یک فوق ستاره هالیوود بود راهی لس آنجلس شد.

شخصیت‌ها و بازیگران

صفحات دیگر