ویکی مورتال کمبت

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

افسانه مورتال کمبت: نبرد قلمروها

اشتراک‌گذاری

افسانه مورتال کمبت: نبرد قلمروها

Mortal Kombat Legends: Battle of the Realms

افسانه مورتال کمبت: نبرد قلمروها - مورتال کمبت

کارگردان

ایتن اسپولدینگ

تهیه‌کننده

ریک مورالس
جیم کریگ
سام ریجستر

تاریخ انتشار

۳۱ آگوست ۲۰۲۱

توزیع‌کننده

برادران وارنر

افسانه مورتال کمبت: نبرد قلمروها (Mortal Kombat Legends: Battle of the Realms) یک فیلم انیمیشن بر اساس مجموعه بازی‌های محبوب مورتال کمبت است. این فیلم توسط برادران وارنر ساخته شده و داستان آن دنباله‌ای بر افسانه مورتال کمبت: انتقام اسکورپیون است.

داستان

در مقطعی زوجی توسط تارکاتاها مورد حمله قرار گرفتند و کشته شدند. در این زمان ریدن در آنجا ظاهر شد و بچه‌ی این زوج را نجات داد. مادر بچه در لحظات آخر پیش از مرگش نام پسر نوزاد خود را «لیو کانگ» گذاشت.

سال‌ها بعد، پس از پایان مسابقات مورتال کمبت، شائو کان نیروهای اوت‌ورلد را به سمت ارث‌رلم هدایت کرد، که شامل کیتانا، کینتارو، ریکو، جید و باراکا بودند. در مقابل آن‌ها کونگ لائو، کورتیس استرایکر، جکس بریگز، جانی کیج، سونیا بلید، لیو کانگ و ریدن قرار داشتند که از ارث‌رلم در برابر حمله اوت‌ورلد محافظت می‌کردند. پس از رسیدن شائو کان، او طی پیشنهادی از ریدن خواست تا با او به نزد خدایان ارشد بیاد تا آن‌ها از خدایان درخواست یک تورنمنت جدید بکنند تا جنگ بین‌شان برای همیشه پایان یابد.

پس از فروپاشی جزیره شنگ سونگ، اسکورپیون به ندررلم بازگشت و توسط شیناک پذیرفته شد. شیناک برای او توضیح داد که کلیدی که اسکورپیون در آن جزیره به دست آورده است، کلیدی پیوند خورده با روح او است و از اسکورپیون خواست تا وارد ارث‌رلم شود و «معبد عناصر» را باز کند تا یک شی را که در آن معبد نگهداری می‌شد را برای او بیاورد. با این حال اسکورپیون از این کار امتناع کرد و به ارث‌رلم فرار کرد.

در معبد لین کوئی، استاد بزرگ این معبد به کوای لیانگ و اسموک دستور داد تا تحت قراردادی با یک کارفرمای ناشناس، اسکورپیون را بگیرند. او همچنین از سایرکس و سکتور که مفقود شده بودند پرده برداشت که حالا تبدیل به دو سایبورگ شده بودند. هدف این بود که کوای لیانگ و اسموک نیز سایبرنتیک شوند اما این دو اقدام به فرار کردند، که اسموک عقب ماند و توسط سایبورگ‌ها گرفتار شد.

در ادامه داستان ریدن و شائو کان به نزد خدایان ارشد رفتند و درخواست تورنمنت جدید را ارائه کردند. ریدن همچنین درخواست کرد که در ازای از دست دادن جاودانگی خود به عنوان شرکت کننده در این مسابقات حضور پیدا کند که این خواسته‌ی او توسط خدایان ارشد پذیرفته شد. ریدن که حالا یک فانی شده بود به ارث‌رلم بازگشت و نیروهای قلمروی خود را برای پیوستن به مسابقات جمع‌آوری کرد. پس از داخل شدن همه شرکت‌کنندگان به یک پورتال، اسکورپیون در مقابل ریدن ظاهر شد و آنچه را که شیناک به او گفته بود را برای ریدن شرح داد. ریدن توضیح داد که معبد مورد نظر حامل کامیدوگو است، یک عتیقه از قلمروهایی که زمانی با هم متحد بودند و قادر به آزادسازی قدرت موجود یگانه بود. ریدن به عنوان یک فانی قادر نبود روح اسکورپیون را از کلید جدا کند، و به او پیشنهاد کرد که از ارث‌رلم فرار کند.

در اوت‌ورلد نیروهای ارث‌ریلم با افراد شائو کان مبارزه کردند. جانی کیج از دی وورا شکست خورد، لیو کانگ قادر به شکست جید شد، استرایکر باراکا را شکست داد، لی می از سونیا شکست خورد و کینتارو نیز توسط جکس کشته شد.

در بازگشت به ارث‌رلم، اسکورپیون توسط سکتور و سایرکس مورد حمله قرار گرفت. سایبورگ‌ها از این نینجا پیشی گرفتند، اما توسط کوای لیانگ متوقف شدند و ساب-زیرو که خودش می‌خواست اسکورپیون را بکشد با او درگیر شد. این مبارزه توسط اسموک که حالا تبدیل به یک سایبورگ شده بود متوقف شد، همین طور سایرکس و سکتور آزاد شدند. سه سایبورگ نینجاها را در هم شکستند و اسکورپیون را با خود به جزیره‌ای بردند. در جزیره، اسکورپیون وادار به باز کردن معبدی شد و با سایبورگ‌ها درگیر شد. باری دیگر ساب-زیرو در صحنه حاضر شد و سه سابورگ را منجمد کرد و دنبال اسکورپیون رفت که به داخل معبد فرار کرده بود. در معبد، پس از یک نبرد کوتاه اسکورپیون قادر به متقاعد کردن ساب-زیرو شد و این دو برای محافظت کردن از کامیدوگو در برابر سایبورگ‌ها با هم متحد شدند. با این حال این دو از پس سایبورگ‌ها برنیامدند و سایبورگ‌ها موفق به دستیابی به کامیدوگو شدند و به ندررلم بازگشتند. سپس اسکورپیون با همراهی ساب-زیرو به این قلمرو رفت تا با شیناک مقابله کند.

در اوت‌ورلد، ریدن ریکو را از مسابقات حذف کرد، سونیا دی وورا را شکست داد، جکس توسط شائو کان شکست خورد، شنگ سونگ استرایکر را کشت و لائو کانگ توسط شائو کان کشته شد. سپس ریدن و کیتانا با یکدیگر جنگیدند، اما در حین این مبارزه کیتانا با حمله‌ای به شائو کان خیانت کرد. شائو کان که آسیب جدی‌ای از این حمله ندیده بود، کیتانا را شکست داد و او را به بند کشید. لیو کانگ با شنگ سونگ جنگید و در حین این مبارزه جادوگر موفق شد دست چپ این شائولین را نفرین کند. لیو کانگ با وجود این ناملایمات پیروز شد اما از جان شنگ سونگ گذشت. در ندررلم، استاد بزرگ لین کوئی با سه سایبورگ نزد شیناک رفت و کامیدوگو را به او تحویل داد، با وجود این که از هویت شیناک مطلع نبود و نمی‌دانست این شی کامیدوگو است. خدایان ارشد ماهیت واقعی این شی را آشکار کردند و نیروهای ندررلم به افراد لین کوئی حمله کردند. همان طور که شیاطین به نابودی سایبورگ‌ها می‌پرداختند، ساب-زیرو و اسکورپیون وارد شدند اما تنواستند مانع شناک در گردآوری قدرت موجود یگانه شوند.

در طول مسابقات، ریدن توسط شائو کان در نبردی کشته شد. یک رویارویی نهایی بین لیو کانگ و شائو کان شکل گرفت که در آن لیو کانگ از شائو کان پیشی گرفت و در نهایت توسط خدایان ارشد پیروز میدان اعلام شد. سپس خدایان او را به عنوان فرد برگزیده ریدن برای مبارزه کردن با شیناک اعلام کردند، چرا که شناک با ادغام شدنش با قدرت موجود یگان در حال ادغام کردن قلمروها بود. با قدرت خدایان ارشد لیو کانگ تبدیل به یک اژدهای غول پیکر شدند تا با شیناک بجنگد و جانی، سونیا، جکس و کیتانا نیز به کمک اهالی ارث‌رلم شتافتند. شیناک در ابتدا قوی‌تری ظاهر شد، اما وقتی او قصد تمام کردن کار لیو کانگ را داشت، ساب-زیرو و اسکورپیون وارد عمل شدند و از این امر جلوگیری کردند. در نهایت با اختلال ایجاد شده توسط این دو ننیجا، لیو کانگ قادر به شکست دادن شیناک شد و این خدای سقوط کرده را از هستی ساقط کرد. او سپس قلمروها از هم جدا کرد و همه به محل مسابقات بازگشتند.

در پایان داستان ریدن در دور دست‌ها دوباره قدرت خود را پس گرفت و با رعد و برقی در آسمان شاهد جنگجویان بود.

شخصیت‌ها و صداگذارها

صفحات دیگر