ویکی مورتال کمبت

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

جانی کیج

اشتراک‌گذاری

جانی کیج

Johnny Cage

جانی کیج - مورتال کمبت

نام واقعی

جاناتان کارلتون

جنسیت

مذکر

خاستگاه

سکونت

ارث‌رلم

گونه

انسان

سلاح‌ها

چاقو (MK4, MKG)
تفنگ دستی (MK4, MKG)
نانچیکو (MK:DA, MK:TE, MK:D, MK:U, MK:A)
پنجه بکس (MKX، MK11)

شیوه‌های مبارزه

جیت کان دو (MK:DA, MK:TE, MK:D, MK:U)
کاراته (MK:DA, MK:TE, MK 2011, MKX, MK11)
شینتو ریو (MK:D, MK:U)
شورین ریو (MK:A, MK 2011, MKX, MK11)

بازی‌ها

Mortal Kombat
Mortal Kombat II
Mortal Kombat Trilogy
Mortal Kombat 4
Mortal Kombat Gold
Mortal Kombat: Deadly Alliance
Mortal Kombat: Tournament Edition
Mortal Kombat: Shaolin Monks
Mortal Kombat: Armageddon
Mortal Kombat Mobile
Mortal Kombat: Onslaught

بازیگر

دنیل پسینا (MK, MKII)
کریس الکساندر (MKT)
رابرت گاتسون (MK4)
لیندن اشبی (اولین فیلم؛ MK11 Premire Skin)
کریس کنراد (فیلم دوم)
مت مولینز (MKR، MKL 1)
کاسپر ون دین (MKL 2)
جف بنت (The Journey Begins)
اد بون (MK4، صدا)
مت چپمن دوم (MK:SM)
جف پیلسون (MK 2011)
اندرو بوون (MKX، MK11، MK1)
کالین راین (MK11) (مدل)
جوئل مک‌هیل (MKL:SR، MKL:BOTR، MKL:CM)
ژان کلود ون دام (مورتال کامبت ۱، صدا و مدل)
کارل اوربان (فیلم مورتال کمبت ۲)

جاناتان کارلتون (Jonathan Carlton) ملقب به جانی کیج (Johnny Cage) یکی از شخصیت‌های مجموعه مورتال کمبت است. او یکی از هفت شخصیت اصلی است که در اولین بازی آرکید مورتال کامبت ظاهر شد و تا به امروز یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های این مجموعه باقی مانده است.

جانی کیج در کنار شخصیت‌های دیگری چون ریدن و لیو کانگ، شخصیت اصلی مجموعه بوده است و بعدها این نقش به دخترش، کسی کیج نیز منتقل شد.

درباره جانی کیج

جانی کیج یک ستاره‌ی هالیوودی فیلم‌های اکشن بود که خواستار رسیدن به شهرت بود. در اصل، او به این خاطر وارد تورنمنت مورتال کمبت شد تا مهارت‌های مبارزه‌ای خود را به نمایش بگذارد و خود را به منتقدان سینمایی ثابت کند، زیرا آن‌ها معتقد بودند که کیج چیزی بیش از یک بازیگر نیست و واقعا یک مبارز حرفه‌ای نیست.

او در این مسیر به یکی از مهم‌ترین مدافعان ارث‌رلم تبدیل شد. کیج با وجود مادی‌گرایی، ساده‌لوحی و گاها بی‌تجربگی اما همیشه یک جنگجوی شجاع و وفادار به ارث‌رلم بوده است، اگر چه حرکات عجیب و غریب او اغلب هم‌پیمانانش را آزار می‌دهد.

اما کیج در زمان مورتال کمبت ایکس دیگر به طور قابل‌توجهی با تجربه شده بود، و تا حدود زیادی غرور و ساده‌لوح بودنش کنار رفت. در این زمان او به فردی مسئولیت‌پذیر و زبده تبدیل شد، با این حال علاقه شدیدش به شوخ‌طبعی دست‌نخورده باقی ماند. او این شخصیت را در مورتال کمبت ۱۱ نیز حفظ کرد و همین طور نسخه‌ای از کیج زمان-گذشته حضور داشت که خصلت‌های گستاخانه سابقش را داشت. با این حال در طول داستان Aftermath، جانی کیج زمان-گذشته در رویارویی خود با سیندل و شائو کان نگرشی جدی به خود گرفت.

در خط زمانی جدید، کیج یک هنرپیشه در حال مبارزه است که بار دیگر به دلیل سبک زندگی پرهزینه‌اش با همسرش کریستینا به مشکل خورده است. یکی از خریدهای گران قیمت او شمشیر مقدس قبیله تاکاهاشی یعنی سنتو بود که از زمان‌های دور از این قبیله جدا شده بود. پس از اینکه او و کنشی بر سر این شمشیر مبارزه‌ای داشتند، لیو کانگ خدای آتش به سراغ آن‌ها رفت و این دو را در کنار کونگ لائو و ریدن به خدمت گرفت تا به عنوان مدافعان ارث‌رلم در مسابقات مورتال کمبت تبدیل شوند. همین شرایط باعث ایجاد دوستی بین او و کنشی شد، و کیج در جریان مبارزه با میلینا در آزمایشگاه شنگ سونگ جان او را نجات داد و سنتو را به او تحویل داد.

صفحات دیگر