ویکی مورتال کمبت

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

مورتال کمبت (۲۰۱۱)

اشتراک‌گذاری

مورتال کمبت

Mortal Kombat

مورتال کمبت (۲۰۱۱) - مورتال کمبت

توسعه‌دهنده

NetherRealm Studios

ناشر

WB Games Chicago

تاریخ انتشار

۹ آپریل ۲۰۱۱ (ایالات متحده)
۲۱ آپریل ۲۰۱۱ (اروپا)

سبک

مبارزه‌ای

حالت‌ها

۱-۸ بازیکن (آنلاین)
۱-۴ بازیکن (آفلاین)

درجه‌بندی سنی

بزرگسالان

پلتفرم‌ها

مایکروسافت ویندوز
ایکس باکس ۳۶۰
پلی‌استیشن 3
پلی‌استیشن ویتا
پلی‌استیشن 4 (از طریق PS Now)

مورتال کمبت (Mortal Kombat) نهمین بازی مبارزه‌ای در مجموعه مورتال کمبت است که توسط NetherRealm Studios (قبلا با نام Midway شناخته می‌شده پیدا کرد.

این بازی اولین بار مدت کوتاهی پس از عرضه بازی Mortal Kombat vs. DC Universe و در ژانویه سال ۲۰۰۹ توسط اد بون مورد اشاره قرار گرفت.

داستان

پس از مرگ بلیز (Blaze) توسط شائو کان در پایان Mortal Kombat: Armageddon، تمام جنگجویان قلمروها نابود شدند و تنها ریدن و امپراتور اوت‌ورلد یعنی شائو کان باقی ماندند. ریدن جراحت دیده وقتی دید شائو کان که حالا دارای قدرتی از خدایان ارشد شده بود قابل متوقف کردن نیست، قبل از این که به دست او کشته شود از آخرین طلسم خود استفاده کرد و پیامی را به خودش در گذشته فرستاد، پیامی با عبارت «او باید ببرد» که ریدنِ گذشته را از رویدادهای آینده آگاه می‌کرد.

ریدن در زمان گذشته و در هنگام برگذاری اولین تورنومنت مورتال کمبت پیامی را از خودش در آینده دریافت کرد. پس از دریافت این پیام او به این نتیجه رسید که لیو کانگ باید در تورنمنت کنونی پیروز شود تا Earthrealm را نجات دهد. لیو کانگ موفق به شکست دادن شاهزاده‌ی شوکان یعنی گورو و همچنین شنگ سونگ شد، اما با این حال همچنان علائمی وجود داشت که نشان می‌داد رویدادهای آینده بدون تغییر باقی مانده است. امپراطور شائو کان که از شکست شنگ سونگ خشمگین شده بود فرمان اعدام او را صادر کرد، با این حال شنگ سونگ جادوگر پیشنهاد برگزاری یک تورنمنت دیگر در اوت‌ورلد را داد و سرانجام موفق به متقاعد کردن شائو کان شد.

در تورنومنت دوم ریدن کونگ لائو را جایگزین لیو کانگ کرد، اما او علیرغم تلاش‌های بسیارش در نهایت توسط شائو کان کشته شد، موضوعی که باعث خشم بسیار لیو کانگ شد. لیو در تقابل با شائو کان این امپراطور قدرتمند را به شدت مجروح کرد، با این حال کان توسط کوان چی جادوگر التیام پیدا کرد.

در مقطعی ریدن متوجه شد که پیامی که از خودش در آینده دریافت کرده است اشاره به پیروزی شائو کان دارد و منظور از او در عبارت «او باید ببرد» شائو کان است. یعنی این امپراطور باید بدون پیروزی در مورتال کمبت، ارث‌رلم را تسخیر می‌کرد، در این صورت خدایان ارشد او را مجازات می‌کردند. در همین حین لیو کانگ که از مرگ متحدانش خشمگین بود به سرزنش ریدن پرداخت و برای حمله به شائو کان اقدام کرد. ریدن سعی کرد جلوی او را بگیرد اما در اقدامی برای دفاع از خودش به طور تصادفی باعث مرگ لیو کانگ شد.

ریدن با غلبه بر احساس گناهش تسلیم شائو کان شد و به این ترتیب به خاطر نقض قوانین مورتال کمبت خدایان ارشد مداخله‌ای صورت دادند و قدرتی را به ریدن دادند تا او بر شائو کان پیروز شود.

بعد از مرگ شائو کان، ریدن سوگند خورد تا با کمک جانی کیج و سونیا بلید ارث‌رلم را بازسازی کند. در این مقطع کوان چی به عنوان یکی از عاملان شیناک دیده شد و از این موضوع پرده برداشته شد که نابودی شائو کان و تضعیف شدن ارث‌رلم نقشه‌ای از پیش نوشته شده توسط شیناک و متحدانش بوده است تا تمام قلمروها را خودشان فتح کنند.

شخصیت‌ها

شخصیت‌های قابل بازی

شخصیت‌های غیر قابل بازی

  • گورو (Goro) - قابل بازی در بخش Challenge Tower
  • کینتارو (Kintaro) - قابل بازی در نسخه PSVITA و در بخش Challenge Tower
  • شائو کان (Shao Kahn) - قابل بازی در نسخه PSVITA و در بخش Challenge Tower

شخصیت‌های قابل دانلود

سایر

  • کریتوس (در انحصار نسخه‌های پلی‌استیشن)
صفحات دیگر