ویکی مورتال کمبت

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

کونگ لائو

اشتراک‌گذاری

کونگ لائو

Kung Lao

کونگ لائو - مورتال کمبت

جنسیت

مذکر

خاستگاه

سکونت

تایم‌لاین اول و سوم: ارث‌رلم
تایم‌لاین دوم: ندررلم (قبلا ارث‌رلم)

گونه

تایم‌لاین اول و سوم: انسان
تایم‌لاین دوم: از گور برخاسته (قبلا انسان)

سلاح‌ها

کلاه لبه-تیز (تمام نمایش‌ها)
تبرد جنگی (MKG)
شمشیر دائو (MK:DA, MK:D, MK:U, MK:A)

شیوه‌های مبارزه

آخوندک (MK:DA, MK:D, MK:U, MK:SM)
مشت شائولین (MK:DA, MK:D, MK:U, MK:SM, MK:A)
کنپو (MK:SM)
لوتوس سفید (MK:SM)
وینگ چون (MK11)

بازی‌ها

Mortal Kombat II
Mortal Kombat 3
Ultimate Mortal Kombat 3
Ultimate Mortal Kombat
Mortal Kombat Advance
Mortal Kombat Trilogy
Mortal Kombat Gold
Mortal Kombat: Deadly Alliance
Mortal Kombat: Shaolin Monks
Mortal Kombat: Armageddon
Mortal Kombat (2011)
Mortal Kombat X
Mortal Kombat Mobile
Mortal Kombat 11
Mortal Kombat: Onslaught
Mortal Kombat 1

بازیگر

آنتونی مارکز (MKII، MK3، UMK3، MKT، MKAdvance)
پائولو مونتالبان (Conquest)
جاشوا ای. تسویی (MKG)
جو یاو (MK:SM)
تیلور چوی مارکز (بازسازی MK HD)
جین هیونگ (MK 2011)
مارک داکاسکو (MKL)
ویل یون لی (MKX)
سونیل مالهوترا (MK11, MK1)
مکس هوانگ (فیلم 2021)
متیو یانگ کینگ (MKL:BOTR)
تیان شوای (MK11) (مدل)

کونگ لائو (Kung Lao) شخصیتی در مجموعه مورتال کمبت است که اولین بار در مورتال کمبت ۲ حضور پیدا کرد.

درباره کونگ لائو

کونگ لائو یک راهب بودایی سابق و عضو انجمن لوتوس سفید است. او در سایه جد بزرگش، یعنی کونگ لائو بزرگ قرار دارد اما برخلاف جد بزرگش، هیچ تمایلی به قهرمان شدن ندارد و ترجیح می‌دهد یک زندگی صلح‌آمیز را داشته باشد. با این حال، این موضوع در MK 2011 تغییر یافت و لائو مشتاق شد تا خود را کنار لیو کانگ اثبات کند. همچنین او در این مسیر از استاد بو رای چانگ مشورت می‌گیرد.

در میان جنگجویان ارث‌رلم لائو سخاوتمندترین و صلح‌طلب‌ترین فرد است، با این حال او در دفاع از خودش، دوستانش و قلمرواش هیج تردیدی ندارد و مهاجمان را به شدت مجازات می‌کند. برجسته‌ترین چیز در ظاهر گانگ لائو کلاه لبه-تیز او است که در مبارزات بسیار قدرتمند و موثر است. بسیاری از ضربات کشنده (fatalities) او به واسطه‌ی همین کلاه او صورت می‌گیرد.

بنا بر مصاحبه سال ۱۹۹۵ جان تابیاس، از سازندگان مورتال کمبت با EGM، کلاه کونگ از فیلم Goldfinger جیمز باند الهام گرفته شده است که در آن شخصیت Oddjob کلاه لبه‌دار خود را به عنوان سلاحی مرگبار پرتاب می‌کند.

بیوگرافی

مورتال کامبت (۲۰۱۱): «جد کونگ لائو ۵۰۰ سال پیش در مسابقه مهمی شرکت کرد و توسط گورو شکست خورد که باعث شد شنگ سونگ کنترل مسابقات مورتال کامبت را بدست آورد. این مسابقه برای او چیزی بیش از آزادی ارث‌رلم است. هدف زندگی او این بود که گورو را بکشد و برنده تورنمنت شود و به این ترتیب شرافت خانواده اش را بازگرداند. پس از شکست خوردن او توسط لیو کانگ در یک مسابقه مقدماتی، او خود را به یکی از محافظان شنگ سونگ مبدل کرد تا بتواند پذیرش بگیرد. کونگ لائو معتقد است که برای این چالش آماده است و انتقام جدش نزدیک است."

مورتال کمبت ایکس: «کونگ لائو با راهبان شائولین تمرین کرد تا تبدیل به یکی از ماهرترین مدافعان ارث‌رلم شود. اما ناپختگی و تندخویی او باعث شد که او به مانند دوستش لیو کانگ جدی گرفته نشود. علیرغم کاستی‌های لائو، او توانست هر دوی شنگ سونگ و کوان چی را شکست دهد. اما زمانی که شائو کان به طرز وحشیانه‌ای او را به قتل رساند عمرش کوتاه شد. در طی این مرگ، روح کونگ لائو توسط کوان چی جمع آوری شد و از آن برای ساختن یک نسخه شیطانی از کونگ لائو استفاده کرد. سپس او به کوان چی و ندررلم خدمت کرد.»

مورتال کامبت ۱۱: «یک راهب شائولین و از نوادگان کونگ لائوی بزرگ که با شکست دادن اتحاد مرگبار شنگ سونگ و کوان چی در مورتال کامبت، عظمت خود را ثابت کرد. کونگ لائو فردی بی‌پروا و سرکش، اما شجاع است که برای اثبات شایستگی اجداد باشکوهش می‌جنگد».

مورتال کامبت ۱: «کونگ لائو که در روستای فنجیان به دنیا آمده و بزرگ شده است و زندگی خود را در مزارع گذرانده است. زندگی او اگر با شکوه نباشد اما شرافتمندانه است. بزرگترین ترس کونگ لائو این است که زندگی‌اش به هیچ نرسد. او با اشتیاق دعا می‌کند که برای انجام کاری بزرگتر فراخوانده شود. وقتی از او خواسته شد که به قهرمانان ارث‌رلم بپیوندد، دعاهایش او مستجاب شد. به این ترتیب کونگ لائو به عنوان یک جنگجو که برای افتخار خود جنگید و می‌دانست که پیروزی‌های او برای مدتی طولانی به یاد خواهد ماند.»

صفحات دیگر