ویکی مورتال کمبت

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

کونگ لائو بزرگ (Great Kung Lao)

اشتراک‌گذاری

کونگ لائو بزرگ

Great Kung Lao

کونگ لائو بزرگ (Great Kung Lao) مورتال کمبت

خاستگاه

ارث‌رلم

سکونت

ارث‌رلم

گونه

انسان

شیوه‌های مبارزه

  • وو شو
  • شائولین
  • جوجیتسو

کونگ لائو بزرگ (Great Kung Lao) شخصیتی است که گاهی در مجموعه بازی مورتال کمبت به آن اشاره می‌شود و همچنین در مجموعه تلوزیونی Mortal Kombat: Conquest حضور داشته است. او از اجداد کونگ لائو، کونگ جین و لیو کانگ محسوب می‌شود.

درباره کونگ لائو بزرگ

او اولین نماینده فرقه نور در مورتال کمبت بود که با جادوگر پلید یعنی شنگ سونگ مبارزه کرد. شنگ سونگ در این مبارزه خود را به موجودی دیگر درآورده بود. این مبارزه ۵۰۰ سال پیش از این که لیو کانگ با شنگ سونگ مبارزه کند انجام گرفت.

با وجود این که شنگ سونگ ۹ تورنومنت را به طور پی در پی پیروز شده بود اما کونگ لائو با شکست او تبدیل به قهرمان بزرگ شد و در این فرآیند ارث‌رلم را نجات داد. با وجود رسم متداولی که در آن برنده اقدام به کشتن حریف خود می‌کرد اما کونگ لائو از جان این جادوگر گذشت.

پنجاه سال بعد، سونگ این تورنومنت را به تباهی کشاند. کونگ لائو توسط گورو، شاهزاده شوکان شکست داده شد.  پس از آن شنگ سونگ روح او را گرفت و این موضوع شروعی بر رویدادهای اولین بازی آرکید مورتال کمبت بود.

در هنگام رویدادهای Mortal Kombat: Deception اقدام ناموفق ریدن برای نابودی پادشاه اژدها یعنی اوناگا باعث مرگ شنگ سونگ شد و به همین سبب روح کونگ لائو آزاد شد.

در مورتال کمبت (۲۰۱۱) و پایان‌بندی مربوط به شخصیت کونگ لائو، مشخص شد که این شخصیت تناسخی از کونگ لائو بزرگ است. او پی برد که با لمس سنگ قبر جدش می‌تواند به خاطرات او دست پیدا کند. در مورتال کمبت ۱۱ کانگ لائو قادر به احضار روح جدش شد.

صفحات دیگر