ویکی مورتال کمبت

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

افسانه مورتال کمبت: برف کور

اشتراک‌گذاری

افسانه مورتال کمبت: برف کور

Mortal Kombat Legends: Snow Blind

افسانه مورتال کمبت: برف کور - مورتال کمبت

کارگردان

ریک مورالز

تهیه‌کننده

ریک مورالز
جیم کریگ

فیلم‌نامه

جرمی آدامز

تاریخ انتشار

۱۱ اکتبر ۲۰۲۲

ترتیب وفایع

بعدی: «افسانه مورتال کمبت: همتای کیج»

افسانه مورتال کمبت: برف کور (Mortal Kombat Legends: Snow Blind) یک فیلم انیمیشن بزرگسال محصول سال ۲۰۲۲ است. این فیلم توسط ریک مورالز کارگردانی شده است و فیلم‌نامه آن از جرمی آدامز بوده است. برف کور سومین بخش از مجموعه فیلم‌های افسانه مورتال کمبت و دنباله‌ای بر نبرد قلمروها است.

داستان

چندین دهه پس از شکست شائو کان به دست لیو کانگ، ارث‌رلم به دلیل حملات متعدد توسط موجوداتی به نام روننت‌ها به سرزمینی بایر تبدیل شده است. در حالی که شهرها و جوامع منزوی مانده‌اند، کینو که از رویارویی خود با سونیا بلید، جانی کیج و جکس بریگز جان سالم به در برده است و حالا خود را پادشاه اعلام کرده است. او با رهبری قبیله اژدهای سیاه متشکل از کیرا، کبرا، فرا، تور، درامین، کابال، ارون بلک، نو فیس، دایرو، ترمور، جارک و شنگ سونگ سالخورده اقدام به فتح شهرها و روستاها کرده است.

در میان این زمین‌های بایر، کوای لیانگ که عنوان ساب-زیرو را کنار گذاشته، زندگی به عنوان یک کشاورز را در پیش گرفته است و به کاشت سبزیجات می‌پردازد و آن‌ها را به نزدیک‌ترین شهر می‌فروشد. در حین یکی از سفرهای او به شهر، کابال، کیرا و کبرا او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و مقداری از لوازم او را با خود بردند. این گروه به شهری سفر می‌کنند که از دست اژدهای سیاه در امان باقی مانده بود، شهری که محل حضور کنشی بود، کسی به دنبال چالش‌های جدید است. کنشی موفق به شکست دادن سه عضو این گروه شد اما از جان آن‌ها گذشت.

سه عضو اژدهای سیاه در بازگشت به مقر خود، موضوع را به پادشاه کینو گزارش داند و او به آن‌ها دستور داد تا با کمک ترمور زیر نظر شنگ سونگ به شهر بازگردند. در این فاصله کنشی نشان لین کوئی کوای لیانگ را مشاهده کرد و از او خواست که او را آموزش دهد. اعضای اژدهای سیاه دوباره به شهر رسیدند، و کنشی خود را «کنشی تاکاهاشی» معرفی کرد، نامی که شنگ سونگ را مجذوب خود کرد. کنشی به مبارزه با ترمور پرداخت اما شکست خورد. قبل از اینکه کنشی کشته شود، شنگ سونگ به ترمور دستور داد تا جان حریفش حفظ شود. شنگ سونگ با نام مستعار «سونگ» به کنشی گفت که سلاح قدرتمندی به نام «سنتو» وجود دارد که او می‌تواند از آن برای شکست دادن اژدهای سیاه استفاده کند.

در میان صحرا، شنگ سونگ کنشی را فریب داد تا چاه ارواح را باز کند، و با آزادسازی انرژی آن سنگ سونگ جوانی خود را بازیابی کرد، اما کنشی در این فرآیند کور شد. شنگ سونگ که حالا بدنی جوان داشت کنشی را به داخل گودالی انداخت و رفت. در انتهای این گودال کنشی صدای سنتو را شنید، همان شمشیر عارفانه که شنگ سونگ به آن اشاره کرده بود. او به کمک این شمشیر از گودال بیرون آمد و در بیابان سرگردان شد.

شنگ سونگ در مقر اژدهای سیاه، حملات متعددی را به کینو انجام داد و چندین فرد از قبیله‌ی او از جمله کبرا را کشت. او دست بالا را گرفت و سعی کرد روح کینو را تخلیه کند، اما موفق به این کار نشد چرا که کینو دیگر روحی نداشت. به این ترتیب کینو او را به شکلی تحقیرآمیز مورد ضرب و شتم قرار داد و کشت.

کوآی لیانگ، کنشی را سرگردان در بیابان یافت و او را برای مراقبت به خانه‌اش برد. کوای لیانگ با درک اینکه کنشی تمام امید خود را به زندگی از دست داده است، تصمیم گرفت تا با آموزش به تقویت حواس دیگر او بپردازد. همانطور که آموزش‌ها ادامه یافت، کوای لیانگ به کنشی اطلاع داد که زمانی رهبر لین کوئی بوده است و با موجی از روننت‌ها روبرو شده است. او در تلاشی ناامیدانه برای پایان دادن به درگیری، یک طوفان یخی را فراخواند و همه اطرافیان، از جمله اعضای قبیله و غیرنظامیان به جز خودش را کشت. پس از آن او با تأسف سوگند یاد کرد که دیگر از قدرت خود استفاده نکند.

این دو در حین تمرینات، دودی را از نزدیکترین شهر مشاهده کردند و در همین حین کینو کنترل این مکان را به دست گرفت. کنشی استدلال کرد که اهالی آنجا نیاز به کمک دارند، اما کوآی لیانگ امتناع کرد، و یک درگیری بین این دو شروع شد. کوآی لیانگ دست بالاتر را گرفت و آخرین فرصت را به کنشی داد تا زندگی عادی را در پی بگیرد، اما او قبول نکرد و برای کمک به شهر رفت.

کنشی با حمله به اعضای اژدهای سیاه، موفق شد چند عضو از جمله جارک را بکشد، اما توسط اعضای بازمانده گرفتار و اسیر شد.

کوآی لیانگ در مزرعه خود با احضار اسکورپیون و سوزاندن مکان اقدام به ویرانی آنجا کرد، و سپس آن‌ها به مقر اژدهای سیاه حرکت کردند.

وقتی کینو شروع به شکنجه‌ی کنشی کرد، ساب-زیرو و اسکورپیون از راه رسیدند و کنشی را آزاد کردن و یک نبرد شکل گرفت. کنشی موفق شد کیرا را بکشد. اسکورپیون قادر به کشتن نو فیس، تور، فرا و ارون بلک شد. با کشته شدن اکثر اعضای اژدهای سیاه، آن‌ها با کینو روبرو شدند و موفق شدند سر او را با مشتی از بدنش جدا کنند، اما او همچنان زنده ماند و با عجله به اتاق خود گریخت. کنشی برای مبارزه با ترمور ماند در حالی که ساب-زیرو به دنبال کینو رفت، اما کابال سد راه او شد. کنشی موفق شد تا ترمور را تکه تکه کند و اسکورپیون نیز کابال را سوزاند.

با رسیدن به اتاق مخفی کینو، مشخص شد که ساعت شنی کرونیکا در آنجا قرار دارد. در واقع کینو موفق به شکست کرونیکا شده بود و قدرت‌های او را جذب کرده بود و یک خط زمانی جدید را ایجاد کرده بود. همین مسئله باعث ایجاد موجی از روننت‌ها در جهان شده بود و به دنبال آن جهان به یک سرزمین بایر تبدیل شده بود.

قبل از اینکه کینو بتواند از ساعت شنی برای پاک کردن ساب-زیرو استفاده کند، کوآی لیانگ او را متوقف کرد و سپس در این اتاق با مقابله کرد. پس از کشتن کینو، کوآی لیانگ و اسکورپیون تاج کرونیکا را از بین بردند و اتاق را ویران کردند. کنشی به کوآی لیانگ پیشنهاد کمک به شهر و مردم آن را داد که او آن را رد کرد. از آنجایی که او به اسکورپیون قول داده بود که در صورت استفاده دوباره از قدرتش، جانش در اختیار او قرار بگیرد، بنابراین کوآی لیانگ و اسکورپیون به ندررلم رفتند و کنشی به جانشین لین کوئی و محافظ ارث‌رلم تبدیل شد.

شخصیت‌ها و صداپیشه‌ها

صفحات دیگر