ویکی مورتال کمبت

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

لین کوئی

اشتراک‌گذاری

لین کوئی

Lin Kuei

لین کوئی - مورتال کمبت

خاستگاه

زمان تاسیس

پیش از مورتال کمبت

اعضا

وفادار به جناح

خوب (خط زمانی اصلی و جایگزین)
بد (خط زمانی سوم)

لین کوئی (Lin Kuei - به معنای: ارواح جنگل) یک فرقه در مجموعه بازی مورتال کمبت است. این قبیله شامل قاتلان شناخته شده‌ای چون ساب-زیروی بزرگ، ساب-زیروی جوان/اسکورپیون، سایرکس، سکتور، اسموک و فراست بوده است.

درباره لین کوئی

قبیله‌ی لین کوئی الهام گرفته از یک قبیله‌ی باستانی چینی با همین نام است، همانند قبیله اژدهای سیاه مربوط به کینو که از انجمنی بدنام تحت عنوان انجمن اژدهای سیاه در ژاپن الهام گرفته شده است.

این قبیله از برجسته‌ترین و شناخته‌شده‌ترین فرقه‌ها در جهان مورتال کمبت است و نقش مهمی را در طول تاریخ این مجموعه داشته است. گرچه این فرقه به تدریج از یک نیروی شیطانی تبدیل به یک نیروی مساعد شد، اما همیشه مستقل باقی مانده است. تاریخچه‌ی لین کوئی همیشه با ماجراهای دو برادر ساب-زیرو آمیخته بوده است. بر اساس یکی از قسمت‌های مجموعه Mortal Kombat: Conquest دوستی در لین کوئی قدغن است، چرا که آن‌ها این عامل را یک عیب در جنگجو می‌دانند و به همین جهت فقط به گروه اعتماد می‌شود. همچنین در مجموعه‌ی مذکور اشاره شده است که هر جنگجویی که تمایل به ترک قبیله را داشته باشد یک خیانت‌کار است و مجازاتش مرگ است.

دو قبیله‌ی کوچک تنگو و نینجای برفی که در سرزمین‌های یخی آکتیکا ساکن هستند از دشمنان لین کوئی محسوب می‌شوند.

خط زمانی فعلی

در خط زمانی که پس از رویدادهای Mortal Kombat 11: Aftermath ایجاد شد، لین کوئی در این خط زمانی برای دفاع از ارث‌رلم در برابر تهدیدات خارجی اختصاص یافته بود. ساب-زیرو (بی-هان) اکنون استاد بزرگ این فرقه شده بود و این جایگاه را از پدرش گرفته بود. او قصد داشت از سایه‌ها خارج شود و لین کوئی را به یک ملت بزرگ در ارث‌رلم گسترش دهد، چرا که برای قرن‌ها هیچ تهدیدی علیه ارث‌رلم وجود نداشت. برادر او اسکورپیون (کوای لیانگ)، می‌خواست که همچنان ارزش‌های سنتی لین کوئی را حفظ کند و این موضوع باعث نوعی ناراحتی بین دو برادر شد.

زمانی که ساب-زیرو ذات حقیقی خود در اثر مرگ پدرشان نشان داد و لین کوئی را به یک سازمان یاغی فاسد تبدیل کرد، اسکورپیون و اسموک با کمک دوست دوران کودکی خود یعنی هارومی شیرای پس از دومین نبرد آرماگدون اقدام به تاسیس شیرای ریو کردند تا میراث قدیمی لین کوئی را حفظ کنند.

صفحات دیگر