ویکی مورتال کمبت

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

افسانه مورتال کمبت: انتقام اسکورپیون

اشتراک‌گذاری

افسانه مورتال کمبت: انتقام اسکورپیون

Mortal Kombat Legends: Scorpion's Revenge

افسانه مورتال کمبت: انتقام اسکورپیون - مورتال کمبت

کارگردان

ایتن اسپولدینگ

تهیه‌کننده

ریک مورالس
جیم کریگ
سم رجیستر

تاریخ انتشار

۱۴ آپریل ۲۰۲۰

توزیع‌کننده

برادران وارنر

افسانه مورتال کمبت: انتقام اسکورپیون (Mortal Kombat Legends: Scorpion's Revenge) یک فیلم انیمیشن از برادران وارنر است که بر اساس مجموعه بازی‌های محبوب مورتال کمبت تولید شده است. دنباله‌ای از این فیلم به نام افسانه مورتال کمبت: نبرد قلمروها در سال ۲۰۲۱ منتشر شد.

داستان

در ژاپن، هانزو هاساشی با پسرش ساتوشی به روستای شیرای ریو در حال برگشت بود. در آنجا جنگجویان لین کوئی در کمین آن‌ها بودند و تمام کل روستا را قتل عام کرده بودند. هانزو قادر به مقابله کردن با آن‌ها شد و در دوجوی خود پنهان شد. با وارد شدن به اتاق خود، هانزو جسد همسرش هارومی را کشف کرد و خشمی شدید در او ایجاد شد. هانزو به خاطر این خشم کنترلل خود را برای مدتی از دست داد و بیرون از دوجو بیدار شد، و این در حالی بود که رهبر لین کوئی یعنی ساب-زیرو ساتوشی را گروگان گرفته بود و هانزو را تهدید به تسلیم می‌کرد. هانزو تسلیم شد، اما ساب-زیرو او را ناتوان کرد و صرف نظر از شرایط ساتوشی را کشت.

در معبد شائولین، ریدن به لیو کانگ در حال آمادگی برای مسابقات بودند و می‌خواستند سایر مدافعان نیز به آن‌ها بپیوندند. در لس آنجلس، جانی کیج پس از قطع رابطه با معشوقه‌اش تماسی دریافت کرد تا برای کار بعدی خود به چین سفر کند. در چین، سونیا بلید با یک اوباش درگیر بود و هدفش یافتن کینو بود که دعوت‌نامه‌ای برای مسابقات دریافت کرد. در هلند، هانزو تحت شکنجه مولاک قرار گرفت اما موفق شد تا خود را آزاد کند و این شیطان را بکشد. هانزو در جستجوی شیناک، صدها شیطان را از بین برد و با کوان چی دیدار کرد. کوان چی به او گفت که شیناک فعلا حضور ندارد و به هانزو پیشنهاد داد که به مسابقات مورتال کمبت بپیوندد که ساب زیرو نیز در آن شرکت داشت، و از این طریق انتقام خود را بگیرد. همچنین کوان چی به او گفت که کلید آزادسازی شیناک که در کاخ شنگ سونگ بود را به دست آورد. این کاخ محل برگزاری مسابقات بود و هانزو با پذیرفتن این شرایط خود را «اسکورپیون» نامید.

در قایقی جانی با لیو کانگ، سونیا و ریدن ملاقات کرد. آن‌ها در حال عبور از رودخانه‌ای برای رسیدن به جزیره شنگ سونگ بودند. به محض ورود، شنگ سونگ میزبان آن‌ها بود. در همین حین، اسکورپیون موفق به نفوذ در محل گنجینه‌های شنگ سونگ شد، اما درست زمانی که قصد داشت کلید را بردارد، ناگهان با ریدن روبرو شد و متقاعد شد که کلد را نرباید. شنگ سونگ پیش از شروع مسابقات یک مبارزه را میان جکسون بریگز، همکار سونیا و قهرمان مسابقات یعنی گورو نمایش داد. در این مبارزه گورو با شکستن هر دو دست جکس موفق به شکست او شد، اما ریدن از کشته شدن جکس جلوگیری کرد و به شنگ سونگ هشدار داد که این مبارزه هنوز به طور رسمی آغاز نشده است. او قادر به التیام زخم‌های جکس شد، اما شنگ سونگ او را زندانی کرد. سپس این جادوگر مسابقات را به شیوه درست آغاز کرد و از جادوی خود برای تلپورت کردن شرکت‌کنندگان به مناطق مختلف جزیره برای رویارویی با یکدیگر استفاده کرد.

جانی به قلعه‌ای متروکه منتقل شدن و در آنجا با باراکا روبرو شد. جانی که هنوز متقاعد نشده است که این مسابقات جدی است، فکر کرد که باراکا در واقع یک بازیگر با لباس هیولا است. این جنگجوی تارکاتا با استفاده از تیغه‌هایی بیرون زده از دستانش به جانی حمله کرد. با این حال وقتی تیغه‌ها روی دیوارها و کف سنگی ساییده شدند، جرقه هایی ایجاد کردند که بشکه‌های قدیمی و خشک آنجا را شعله‌ور کرد. جانی که متوجه شده بود بشکه‌ها پر از باروت هستند، از لبه‌ای پرید و به سمت جنگل مجاور پایین سقوط کرد و باراکا طی انفجاری کشته شد. در همین حال، سونیا به مردابی فرستاده شد با رپتایل روبرو شد که از قابلیت نامرئی بودن برای حمله به او استفاده می‌کرد. با این حال سونیا ثابت کرد که طعمه‌ی آسانی نیست و با حملاتی با رپتایل مقابله کرد و ریختن گل روی حریف خود متوجه حضور او شد. سونیا با استفاده از یک سیم گردن این موجود را از بدنش جدا کرد. در جنگل، اسکورپیون یک جنگجو لین کوئی را کشت. در باغ شنگ سونگ، لیو کانگ با کیتانا مبارزه کرد و او را شکست داد، اگرچه در انتها جان او بخشید.

در پی موفقیت ارث‌رلم در مسابقات، شنگ سونگ به اژدهای سیاه دستور داد تا آن‌ها را بکشد. لیو کانگ با سونیا و جانی متحد شد و آن‌ها پس از کشتن چند اوباش از اژدهای سیاه با اسکورپیون دیدار کردند. سپس ریدن ظاهر شد و به آن‌ها گفت که باید وارد اتاق تاج و تخت شوند تا آخرین مبارزه را آنجا انجام دهند ، اما اعضای اژدهای سیاه سعی کردند آن‌ها را متوقف کنند. با رسیدن به پل منتهی به اتاق تاج و تخت، این مدافعان در کمین قاتلان اژدهای سیاه و کینو قرار گرفتند. آن‌ها با کمک اسکورپیون موفق شدند تا اژدهای سیاه را شکست دهند. کینو توسط ساب زیرو ردگیری شد و شکست داده شد. در واقع ساب زیرو به گروه مدافعان برای مقابله با اژدهای سیاه کمک کرد، اما اسکورپیون که این نینجای یخی را به عنوان قاتل پسرش شناسایی کرده بود، شروع به نبرد با او کرد. کینو به سمت اتاق شکنجه دوید و سونیا به دنبال او رفت. جانی نیز تصمیم گرفت به کمک سونیا برود و لیو کانگ به اتاق تاج و تخت رفت تا با شنگ سونگ مقابله کند.

در همین حین، اسکورپیون و ساب زیرو در حال مبارزه بودند که در نتیجه‌ی این درگیری هر دو از صخره‌ای به پایین افتادند و جسمی تیز بدن هر دو نینجا را شکافت، اگرچه اسکورپیون به خاطر این که موجودی مرده بود از بین نرفت اما ساب زیرو کشته شد. سپس کوان چی در آنجا ظاهر شد و برای اسکورپیون که به شدت مجروح شده بود افشا کرد که خودش بوده با مبدل شدن به ساب زیرو به سربازان لین کوئی دستور حمله به شیرای ریو را داده است، و در واقع ساب زیروی واقعی در این کشتار دخیل نبوده است. در اتاق شکنجه، کینو جکس را گروگان گرفت و گروهی از اهالی اوت‌ورلد را برای مبارزه با سونیا آزاد کرد. آن‌ها به راحتی بر سونیا چیره شدند، اما او توسط جانی نجات یافت. این دو قادر شدند گروه مقابل را شکست دهند و جکس را آزاد کنند، و در نهایت کینو را شکست دهند. در هنگام ترک آنجا، ظاهرا جکس با ضربه‌ای جمجمه‌ی کینو را خرد کرد و او را کشت.

لیو کانگ به تخت سلطنتی رسید، جایی که او با گورو شروع به مبارزه کرد. گورو به راحتی از لیو کانگ پیشی گرفت، اما قبل از این که بتواند او را بکشد، اسکورپیون در آنجا حضور پیدا کرد و با کونای خود گورو را سر برید. شنگ سونگ به اسکورپیون پیشنهاد داد تا لیو کانگ را شکست دهد و در عوض کوان چی را تحویل بگیرد. اسکورپیون با فریب دادن شنگ سونگ کلید را به دست آورد و مسابقات مورتال کمبت با پیروزی لیو کانگ به پایان رسید. از پایان مسابقات، شنگ سونگ به اوت‌ورلد رفت و جزیره شروع به فروپاشی کرد. ریدن و لیو کانگ به همراه سونیا، جانی و جکس گرد هم آمدند و با قایقی آنجا را ترک کردند، در حالی که اسکورپیون برای نبرد با کوان چی باقی ماند. اگرچه کوان ی قدرت جادویی زیادی داشت، اما اسکورپیون با تجربه نبرد بالایی داشت و از تمام مهارت‌های نینجایی خود و همچنین از قدرت جدید روحی خود استفاده کرد. اسکورپیون با شمشیرهای خود دو بازوی کوان چی را قطع کرد و این جادوگر را بی‌دفاع کرد. هنگامی که این نینجای مرده بر حریف خود چیره شد، کوان چی اظهار کرد که شیناک انتقام او را خواهد گرفت، که اسکورپیون بدون توجه به آ» سر و نخاع کوان چی را پاره کرد. او سپس ماسک خود را برداشت با آتشی از دهان خود، جسد بدون سر کوان چی را سوزاند و در نهایت انتقام مرگ ساتوشی، هارومی و شیرای ریو را گرفت. در حالی که جزیره در حال ویرانی بود، اسکورپیون سرنوشت خود را پذیرفت و زیر آوار خرد شد. لیو کانگ از شکست خود ابراز پشیمانی کرد، اما رایدن به او اطمینان داد که سرنوشت او هرگز روبرو شدن با گورو نبوده است، بلکه رویارویی با امپراتور بوده است.

در اوت‌ورلد، شنگ سونگ به دلیل شکست در پیروزی در مسابقات با مجازات شائو کان مواجه شد. شائو کان به او دستور داد تا نیروهای خود را جمع کند تا چرخه‌ی مسابقات را به پایان برساند.

شخصیت‌ها و صداگذارها

صفحات دیگر