ویکی دنیای سینمایی مارول

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

مرد مورچه‌ای

اشتراک‌گذاری

مرد مورچه‌ای

Ant-Man

مرد مورچه‌ای - دنیای سینمایی مارول

نام واقعی

اسکات ادوارد هریس لانگ

نام متسعار

مرد مورچه‌ای
مرد غول‌پیکر

نژاد

انسان

جنسیت

مذکر

عنوان

کارمند قرن باسکین-رابینز

وابسته به

ویستاکورپ (قبلا)
باسکین-رابینز (قبلا)
مشاوران امنیتی اکس-کان

بازیگر

پل راد
جکسون دان (جوانی)

اسکات ادوارد هریس لانگ (Scott Edward Harris Lang) یک دزد محکوم‌شده سابق است که برای پرداخت نفقه به همسرش پس از جدایی، برای حق ملاقات با دخترش، کسی لانگ در تلاش بود. هنگ پیم با وعده پول او را متقاعد کرد که لباس مرد مورچه‌ای را بپوشد، یک لباس ابرقهرمانی پیشرفته که قادر به کوچک کردن و در عین حال افزایش استحکام، چابکی و قدرت بدنی بود. مرد مورچه‌ای که زیر نظر پیم و دخترش هوپ ون داین آموزش دیده بود، قرار بود در خنثی کردن شاگرد سابق پیم یعنی دارن کراس کمک کند، کسی که قصد داشت طرح لباس یلوجکت و فرمول ذرات پیم را به هایدرا و ده حلقه بفروشد. با این حال، نقشه‌ی آن‌ها توسط کراس کشف شد و در نهایت به مبارزه نهایی بین یلوجکت و مرد مورچه‌ای ختم شد. مرد مورچه‌ای برای شکست دادن او به اندازه‌ای کوچک شد که بتواند وارد لباس یلوجکت شود و آن را نابود کرد، و از این رو او وارد قلمروی کوانتومی شد اما موفق به فرار از آن شد. این موفقیت مرد مورچه‌ای باعث ارتباط دوباره او با کسی و همسر سابقش شد و همچنین به یک رابطه‌ی رمانتیک جدید با ون داین منتهی شد. لانگ مدتی بعد متوجه شد که انتقام‌جویان به دنبال کمک او هستند.

برخلاف میل پیم و ون داین، مرد مورچه‌ای در طول جنگ داخلی انتقام‌جویان به کاپیتان آمریکا پیوست که این اتحاد به واسطه‌ی فالکون صورت گرفت. مرد مورچه‌ای با مرد آهنی و متحدانش جنگید و به کاپیتان آمریکا و سرباز زمستان اجازه‌ی فرار داد. سپس مرد مورچه‌ای و تعدادی از متحدان جدیدش توسط تادئوس راس دستگیر و در رافت زندانی شدند. هنگامی که کاپیتان آمریکا برای آزاد کردن آن‌ها وارد شد، مرد مورچه‌ای قادر به فرار شد، اما بعدا با اف‌بی‌آی معامله کرد تا در حبس خانگی قرار گیرد تا همچنان بتواند با خانواده‌اش وقت بگذراند.

در مقطعی لانگ تصوری عجیبی از جانت ون داین را مشاهده کرد که در داخل قلمروی کوانتومی گیر افتاده است. این موضوع منجر به ربوده شدن لانگ توسط پیم و هوپ ون داین شد که یک ماشین تونل کوانتومی را ساخته بودند و قصد داشتند از آن و مرد مورچه‌ای برای نجات جانت استفاده کنند. وقتی که مرد مورچه‌ای و زنبورک با گوست و سانی برچ مواجه شدند که می‌خواستند ماشین تونل کوانتومی را به دلایل خود بدزدند، این نقشه‌ها به بی‌راهه رفت. مرد مورچه‌ای، زنبورک و پیم در نهایت موفق شدند جانت را از قلمروی کوانتومی نجات دهند و مرد مورچه‌ای به خانه بازگشت تا حبس خانگی خود را به پایان برساند.

با این حال، مرد مورچه‌ای در طی سفری به قلمروی کوانتومی که به منظور جمع‌آوری ذرات کوانتومی برای گوست انجام شد، در قلمروی کوانتومی به دام افتاد چرا که  تمام خانواده‌ی پیم به خاطر اقدام تانوس محو شده بودند. مرد مورچه‌ای تا سال ۲۰۲۳ قادر به فرار از این قلمرو نبود و در آنجا دوباره با انتقام‌جویان متحد شد و به آن‌ها پیشنهاد کرد که از قلمروی کوانتومی به عنوان وسیله‌ای برای سفر به زمان گذشته استفاده کنند. پس از آن مرد مورچه‌ای رسما به انتقام‌جویان پیوست و در ماموریت سرقت زمان شرکت کرد. آن‌ها با موفقیت توانستند شش سنگ ابدیت را از گذشته‌های متناوب به دست آورند و از این سنگ‌ها برای احیای قربانیان بشکن تانوس استفاده کردند. با این حال، یک تانوس دیگر توانسته بود در طول زمان انتقام‌جویان را دنبال کند. مرد مورچه‌ای در نبرد زمین جنگید و تانوس و ارتشش در نهایت نابود شدند.

لانگ که حالا در بین مردم مشهور شده بود، در مقطعی به همراه بقیه اعضای خانواده‌اش به طور تصادفی از طریق دروازه‌ای که توسط کسی ایجاد شده بود، به قلمروی کوانتومی بازگشت. لانگ و کسی که از بقیه گروه جدا شده بودند، با مبارزان آزادی روبرو شدند و به طور تصادفی موداک را یافتند که در واقع همان دارن کراس بود. موداک این دو را دستگیر کرد و آن‌ها را به آکسیا بازگرداند تا با کانگ فاتح روبرو شوند. کانگ تهدید کرد که اگر لانگ هسته نیرو را برایش بازیابی نکند، کسی را خواهد کشت، بنابراین لانگ مجبور شد از این امر پیروی کند. با این حال وقتی گروهی انقلابی که از مردم تحت ستم کانگ شورش کردند، کانگ کشته شد. پس از آن لانگ به زندگی روزمره خود بازگشت، اما او به طور فزاینده‌ای تحت تاثیر هشدار کانگ در مورد تهدیدهای پیش رو بود و این سوال در ذهنش وجود داشت که آیا کشتن کانگ تصمیم درستی بوده است یا خیر.

صفحات دیگر