ویکی Sekiro: Shadows Die Twice

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

قلعه آشینا (Ashina Castle)

اشتراک‌گذاری

قلعه آشینا

Ashina Castle

قلعه آشینا (Ashina Castle) Sekiro: Shadows Die Twice

افراد حاضر

باس‌ها

بازدید مجدد:

پایان بازی:

  • اوجیناری میزو

آیتم‌ها

تجهیزات و ارتقاها:

  • ۷ تا ضایعات آهن
  • ۲ تا دانه کدو
  • ۴ تا مهره‌ی دعا
  • ۲ تا ضایعات آهن مغناطیسی
  • ۲ تا باروت سیاه
  • دژ آهنی (برای چتر لود شده)
  • نینجوتسوی بلاداسموک (برای تکنیک نینجوتسو)
  • سابیمارو (ابزار پروتزی)

آیتم‌های کلیدی:

  • نامه ایسشین
  • کلید اتاق نگهبان دروازه (Gatehouse Key)
  • خاطره: گنیچیرو
  • متن مبهم آشینا (Ashina Esoteric Text)
  • یادداشت برج دیدبانی شبگردان (Nightjar Beacon Memo)

قلعه آشینا (Ashina Castle) مکانی در Sekiro: Shadows Die Twice است. این قلعه درست بعد از حومه آشینا واقع شده است. اینجا دارای دیوارهای بلند و برج‌های مرتفع است تا در مقابل حملات جنگجویان بی‌پروا مقابله کند.

قلعه آشینا یک مجتمع چشمگیر است که دارای دیوارهای بلندی است. در این قلعه از اشرافیان محافظت می‌شود و همین طور از گروگان حاضر در این مکان یعنی کورو، وارث الهی مراقب می‌شود.

راهنمای مرحله Ashina Castle

در هنگام ورود به دروازه اگر از مکانی مرتقع به اطراف نگاه کنید در سمت راست محیط دو دشمن را پیدا خواهید که یکی از آن‌ها قابل استراق سمع است. این دشمنان در واقع همان موش‌های شکارچی هستند که هستند که قبلا تنگو آشینا به شما ماموریت نابود کردنشان را داده بود. دشمان را به وسیله ابزار تبر بکشید و به سوی تنگو بازگردید تا درخت مهارت‌های آشینا برای شما باز شود (او در معبدی قبل از دروازه‌ی ورودی به قلعه آشینا حاضر است). حالا اگر امتیاز مهارت کافی دارید در نزدیک‌ترین بت اقدام به باز کردن اولین مهارت آشینا بکنید، آن‌ها بسیار کارآمد هستند.

به سمت قلعه برگردید و پیشروی کنید، در مسیرتان تعدادی از دشمنان حضور دارند. وقتی به دو دشمن بزرگ چکش به دست رسیدید، اگر به خوبی محل را جستجو کنید و یک Scrap Iron و دو Fistful of Ash را خواهید یافت.

شما در نهایت به یک پلکان و دروازه خواهید رسید. با ورود به آن سه دشمن را خواهید یافت اما با کمی جلو رفتن یک نیمه باس تحت عنوان Blazing Bull آشکار خواهد شد. این گاو مشتعل را به واسطه‌ی دفع به موقع ضربه و استفاده از ابزار شینوبی فایرکرکر می‌توانید شکست دهید.

با کشتن این نیمه باس مهارت Shinobi Medicine Rank 2 و یک Prayer Bead را پاداش خواهید گرفت.

بت قلعه آشینا (Ashina Castle Idol)

با گذر از یک دروازه در بت قلعه آشینا استراحت کنید. اگر چهار آیتم Prayer Bead دارید از آن برای تقویت خود استفاده کنید. این بت یک انشعاب مهم محسوب می‌شود، چرا که شما چند راه برای پیشروی دارید: بالا به سمت قلعه آشینا، چپ به سوی مخزن آب آشینا و همین طور سیاه‌چال متروکه.

پیشروی کنید و پس از استراق سمع دشمن روی پل آن‌ها را شکست دهید تا کلید گیت‌هاوس (Gatehouse Key) را به دست آورید. شما می‌توانید از کنار دو روح واقع در محل به سمت چپ بروید و روی دیواری بپرید. در این مسیر شما یک Scrap Iron و یک Mibu Possession Balloon را پیدا خواهید کرد. بنایی در آن نزدیکی وجود دارد که می‌توانید درب آن را باز کنید و وارد شوید. این مسیر شما را دوباره به مکان اول بازی و مخزن آب آشینا می‌رساند. اگر می‌خواهید یک ابزار پروتزی جدید را باز کنید پس باید دوباره از مخزن آب آشینا بازدید کنید.

به بت قلعه آشینا بازگردید و این بار به سمت راست بروید. روی پشت‌بام‌ها دشمنانی ویژه با قابلیت پرواز وجود دارند. قبل از آن می‌توانید ژنرال کورانوسوکه ماتسوموتو در روبروی شما و بالای پلکان را شکست دهید.

برای مبارزه با این ژنرال ابتدا از بالای بام‌ها به دشمان معمول حمله کنید، یا این که بر روی خود باس بپرید و یکی از ضربات مرگبار را به او وارد کنید. به هر حال شما پیش از نبرد با این باس باید دشمنان اطراف او را پاکسازی کنید.

شکست این باس یک Prayer Bead را برای شما به ارمغان می‌آورد و گنجینه‌ی پشت او حاوی یک Divine Grass است.

در سمت راست این مکان و با کمی جستجو می‌توانید در گوشه‌ای فردی به نام Fujioka the Info Broker پیدا کنید. ماموریت این فرد برای کشتن سامورایی آشینا در قبال گرفتن اطلاعاتی را قبول کنید.

به پایین بروید و خوشه‌ای از دشمنان را شکست دهید. این دشمنان شامل موش‌ها، جنگویان مسلح به تفنگ و یک نینجای ماسک به صورت جدید است. آیتم‌های موجود در محل را بردارید و به پیش Fujioka the Info Broker باز گردید تا یک Nightjar Beacon Memo پاداش بگیرید. حالا این فرد به بازرگانی در معبد متروکه تبدیل خواهد شد.

از سمت راست به روی پشت‌بام‌ها بروید. این مکان تعداد زیادی بام با دشمنان تیزبین وجود دارد که شما باید با کمی جستجو خود را به برج فوقانی برسانید. اگر در مسیرتان درگیر دشمنان شدید سعی کنید با قلاب‌اندازی از دست آن‌ها فرار کنید.

بت برج فوقانی (Upper Tower – Antechamber Idol)

در هنگام ورود به پنجره مراقب دشمن کمین کرده باشید، او یک تله انفجاری است. به آرامی از لبه حرکت کنید و بدون این که به دام بیفتید قلاب خود را بیندازید. در داخل اتاق شما یک Fistful of Ash و گنجینه‌ای شامل یک Gourd Seed را خواهید یافت. حالا به معبد متروکه برگردید و Gourd Seed را برای افزایش تجهیزات سلامتی به Emma بدهید، همچنین توجه داشته باشید که شما قادرید یک Gourd Seed دیگر را از بازرگان حاضر در معبد متروکه بخرید.

به بت برج برگردید. در این جا شما با سامورایی‌های آبی-پوش روبرو خواهید شد. همچنین زنی مسن در مکان حضور دارد که با دیدن شما سایر دشمنان را خبر می‌کند پس ابتدا او را از میان بر دارید.

از حفره‌های بزرگ میان اتاق به پایین بروید، به این ترتیب شما درب دروازه اصلی قلعه (نزدیک به بت قلعه آشینا) را باز خواهید کرد و ابزار سابیمارو و همچنین دو Eel Liver و یک Gokan’s Sugar را برخواهید داشت. اگر به پایین بپرید شما به سمت بت قبر قدیمی (Old Grave Idol) خواهید رفت، ناحیه‌ی نسبتا کوچکی که در آنجا می‌توانید تعدادی آیتم به دست آورید و آیتم Iron Fortress را از یک دوره‌گرد بخرید. آیتم مذکور برای باز کردن ابزار پروتزی چتر بارگذاری شده مورد نیاز است.

اما اگر به پایین نپرید و مسیر را ادامه دهید شما به مکانی حاوی سه سامورایی خواهید رسید. در این جا شما با جستجوی محل قادر به دستیابی به Gachiin’s Sugar و در اتاق پایین قادر به یافتن یک Scrap Iron و یک Ako’s Sugar هستید. یک دیوار مخفی نیز در این جا واقع است که با تکیه دادن به آن به آیتم‌های ارزشمندی چون یک Light Coin Purse، یک Heavy Coin Purse و گنجینه‌ای حامل یک Prayer Bead دست خواهید یافت.

بت آشینا دوجو (Upper Tower – Ashina Dojo Idol)

با ادامه‌ی مسیر شما در نهایت به بت بعدی خواهید رسید. اگر قادر به تقویت قدرت فیزیکی هستید خود را تقویت کنید.

در ادامه سه دشمن در پیش روی شما خواهند بود که کاملا چالش‌آور هستند. به آن‌ها حمله کنید و به عقب برگردید تا آن‌ها از هم جدا شوند. آیتم‌های واقع در محل را بردارید. در بالای پله‌های این اتاق شما می‌توانید نامه‌ی ایسشین را نیز پیدا کنید.

راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice

به بت آشینا دوجو بازگردید و درب واقع در آنجا را باز کنید. درون این اتاق یک نیمه باس تحت عنوان جینسوکه سازه حضور دارد. رمز شکست دادن این استاد شمشیرزنی دفع کردن حملات است، میزان posture او بسیار سریع پر می‌شود و به همین خاطر شکست دادن او خیلی سریع می‌تواند انجام گیرد.

با شکست دادن جینسوکه شما یک Prayer Bead را پاداش خواهید گرفت. همچنین در این اتاق آیتم‌های دیگری برای برداشتن وجود دارد.

مدت کوتاهی بعد شما باری دیگر تقابلی با گنیچیرو آشینا خواهید داشت. برای راهنمای شکست دادن این باس به صفحه‌ی مربوط به او مراجعه کنید. شکست دادن گنیچیرو آیتم Memory: Genichiro و اولین نینجوتسو تحت عنوان Bloodsmoke Ninjutsu را در بر خواهد داشت.

پس از مکالماتی با اِما، ارباب کورو، و ایسشین آشینا شما در نهایت با برداشتن Gun Fort Shrine Key از کنار کورو می‌توانید راهی معبد سنپو شوید، اما قبل از آن بهتر است به دره سونکن بروید.

برای رفتن به دره سونکن به بت قلعه آشینا بروید. از آن جا به روی پشت‌بام‌ها بروید و از سمت چپ بنای بزرگ خود را به مرداب بیندازید. در این مکان پلی واقع است که روی آن دو دشمن وجود دارند. به حرف‌های آن‌ها گوش دهید، این اطلاعات را می‌توانید به اطلاع آینایامی دستفروش برسانید. پس از گذر از پل و با پیشروی مسیر شما به معبد مار بزرگ خواهید رسید. پیش از ورود به دروازه‌ی بعد از پل، اگر روی سمت چپ دروازه بروید می‌توانید دو Scrap Iron را پیدا کنید.

بت معبد مار بزرگ (Great Serpent Shrine Idol)

در داخل این معبد تنگون آشینا حضور دارد که می‌توانید با او صحبت کنید، اگر یک خط از مهارت‌های آشینا را تا انتها باز کرده باشید تنگو یک درخت مهارت مبارزه ویژه به شما می‌دهد. با بت داخل معبد تعامل کنید و از انتهای معبد به سمت صخره‌ها قلاب بیندازید. این مکان شما را به سمت دره سونکن می‌برد.

مکان بعدی:
دره سونکن (Sunken Valley)
معبد سنپو (Senpou Temple)

مکان قبلی:
حومه‌ی آشینا (Ashina Outskirts)

قلعه آشینا (غروب)

بعد از به دست آوردن تمام عناصر لازم از گذرگاه دره سونکن و روستای میبو، تمام بت‌های قلعه آشینا خاموش می‌شوند. از طریق سیاه‌چال متروکه مسیر را به سمت قلعه آشینا پیگیری کنید. دشمنان قبلی دوباره قابل مشاهده هستند اما موقعیت آن‌ها تغییر یافته است. با مخفی‌کاری مسیر را ادامه دهید و بدون درگیری به بالای دروازه قلاب اندازید.

با پیشروی بیشتر شما بعد از گذر از پل با یک نوع دشمن جدید قرمز پوش روبرو خواهید شد. آن‌ها را شکست دهید و به سمت فرد واقع در محل بروید، فردی که از حمله‌های Nightjar Ninjaها خبر خواهد داد. دو آیتم Pellet را بردارید. از کنار پل به پایین بپرید و از قلاب استفاده کنید. مسیر را به سمت بت مخزن آب آشینا دنبال کنید. وارد بنای پشت آن شوید و با قلاب به طبقه‌ی بعدی بروید، از سمت راست خارج شوید تا در آنجا یک کلاه قرمز دیگر را پیدا کنید. می‌توانید منتظر شوید تا دشمنان به جایگاه خود بازگردند، در این صورت می‌توانید از پشت آن‌ها را ناکار کنید. مسیر را ادامه دهید و بت قلعه آشینا را روشن کنید.

شما باید خود را به برج فوقانی برسانید پس از طریق پشت بام‌ها به سمت پنجره حرکت کنید. در این مسیر شما با دشمنان جدیدی شامل نینجاهای بنفش پوش روبرو خواهید شد که ضربات قدرتمندی وارد می‌کنند. همین طور دشمنان کوتاه قامت و کلاه قرمز در مسیر انتظار شما را می‌کشند. شما در حیاط واقع در این منطقه می‌توانید سه آیتم Black Gunpowder و دو Oil را پیدا کنید. پشت بامی که بنر بنفش رنگ دارد نیز حاوی یک Scrap Magnetite است.

پس از ورود به پنجره خود را به بالای برج و اتاق ایسشین برسانید و در مسیر مراقب حضور دشمنان مختلف باشید. در آنجا شما می‌توانید با استراق سمع به حرف‌های ایسشین و اِما گوش دهید. پس از آن یک Pellet را بردارید و صندوقچه حاوی Black Scroll را باز کنید.

به بت Antechamber باز گردید و از فضای میان اتاق به پایین بپرید. در این جا یک غول زنجیر شده حاضر است که می‌توانید از بالا یک ضربه‌ی مرگبار را به او وارد کنید. شکست دادن این باس یک Prayer Bead و Shinobi Medicine Rank 3 را به شما می‌دهد. همچنین در داخل اتاق یک Adamantite Scrap وجود دارد.

سپس درب بسته را برای دسترسی بهتر باز کنید و از سمت مخالف به محوطه‌ی خندق قلعه بروید. گفتنی است که ناحیه‌ی مربوط به بت Old Grave هیچ آیتمی را در خود ندارد اما در این ناحیه می‌توانید دشمنان موجود را از پای درآورید و همچنین یک فرصت استراق سمع خواهید داشت.

حالا به جستجوی خندق بپردازید و به سمت بت معبد مار (Serpent Shrine) بروید. شما بعد از یافتن Mibu Breathing Technique می‌توانید در زیر آب خندق با یک هدلس مبارزه کنید. با گذر از پل یک آیتم Mibu Possession Balloon و Yashariku's Sugar را بردارید. در معبد پیش رو یک نیمه باس تحت عنوان Lone Shadow Masanaga حضور دارد که از یک آیتم Dragon's Blood Droplet محاقظت می‌کند. می‌توانید به حرف‌های او گوش دهید و یک ضربه‌ی مرگبار را از پشت به او وارد کنید.

اگر شما به بالای قصر آشینا بروید صحنه‌ای پخش خواهد شد که در آن جغد از کورو درخواست می‌کند که برای محافظت از خودش با او بیاید، اما کورو این درخواست را رد می‌کند.

پیش از رسیدن به بالای قصر شما باید با یک نیمه باس دیگر تحت عنوان Lone Shadow Vilehand مبارزه کنید.

این نقطه از بازی تاثیر مستقیم روی پایان بازی دارد پس توصیه می‌شود صفحه‌ی پایان‌بندی را مطالعه کنید. شما همچنین می‌توانید برای تجربه‌ی انتخاب‌های مختلف پیش رو یک فایل ذخیره‌ی جدید (Save) ایجاد کنید، اما به یاد داشته باشید که با این کار برخی تروفی‌ها را از دست می‌دهید.

صفحات دیگر