ویکی Sekiro: Shadows Die Twice

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

حومه‌ی آشینا (Ashina Outskirts)

اشتراک‌گذاری

حومه‌ی آشینا

Ashina Outskirts

حومه‌ی آشینا (Ashina Outskirts) Sekiro: Shadows Die Twice

افراد حاضر

  • ایوسوکه نوگامی
  • آنایامای دستفروش
  • مادر ادوسوکه نوگامی
  • تنگو آشینا
  • پیرزن
  • Crow's Nest Memorial Mob
  • Battlefield Memorial Mob

باس‌ها

آیتم‌ها

تجهیزات و ارتقاها:

  • ۱× Scrap Iron
  • ۲× Gourd Seed
  • ۳× Prayer Beads
  • ۱× Shuriken Wheel
  • ۱× Black Gunpowder
  • ۱× Mechanical Barrel
  • ۱× Robert’s Firecrackers

آیتم‌های کلیدی:

  • Herb Catalogue Scrap
  • Memory: Gyoubu Oniwa
  • Young Lord’s Bell Charm

حومه‌ی آشینا (Ashina Outskirts) مکانی در Sekiro: SDT است. اینجا اولین مکانی است که بازیکنان بعد از دریافت پروتز شینوبی در معبد متروکه از آن بازدید می‌کنند.

این مکان نزدیک به مرکز قبیله آشینا است و از موانع ابتدایی و قابل توجه در مسیر سکیرو است.

راهنمای مرحله Ashina Outskirts

سکیرو در این بخش بازوی پروتزی و قلابی را دریافت خواهد کرد که به وسیله قلاب قادر به دستیابی به نقاط مرتفع خواهد شد. در معبد متروکه سه شخصیت حضور دارند. مجسمه‌ساز (Sculptor) که می‌تواند به وسیله‌ی آیتم‌های مورد نیاز ابزارهای جدید و ارتقای ابزارها را انجام دهد. اِما (Emma) فردی است که به واسطه‌ی آیتم‌هایی سلامتی سکیرو را ارتقا می‌دهد. هانبی فناناپذیر (Hanbei the Undying) فردی نامیرا است که بازیکن قادر است مهارت‌های خود را با او تمرین کند.

با رسیدن به بت‌های مجسمه‌ساز شما با گزینه‌ای تحت عنوان سفر (Travel) مواجه خواهید شد که این گزینه شما را قادر به سفر بین هر یک از بت‌های بازدید شده و نواحی مختلف بازی می‌کند. شما بعد از مرگ کامل نیز به آخرین بت فرستاده می‌شوید.

از این پس با کشتن دشمنان می‌توانید با نگه داشتن دکمه‌ای (در پلی‌استیشن: مربع) آیتم‌های افتاده از دشمنان را حتی از فاصله‌ی دور دریافت کنید. با کشتن دشمنان مقداری امتیاز تجربه و سن (واحد پول بازی) به دست خواهید آورد که برای خرید آیتم‌های مختلف و دستیابی به مهارت‌های مختلف ضروری است.

  • شما با پرش از مکان‌های مرتفع روی دشمنان قادر به کشتن آن‌ها هستید.
  • در هنگام آویزان شدن از لبه‌ها شما قادر به وارد کردن ضربه به دشمنان هستید.
  • امکان دفع کردن تیرهای پرتاب شده توسط دشمنان وجود دارد.

پیش از رسیدن به بت بعدی اگر محیط را به خوبی جستجو کرده باشید شما می‌توانید به آیتم‌هایی چون یک Ceramic Shard، یک Ako’s Sugar، یک Ungo’s Sugar، یک Pellet و یک Fistful of Ash دستیابی پیدا کنید. در نزدیکی بت بعدی شما با سه سگ برخورد خواهید داشت که آن‌ها دشمنان سریعی هستند اما به راحتی قابل کشتن هستند.

بت مسیر دروازه (Outskirts Wall – Gate Path Idol)

درست جلوی بت یک دروازه وجود دارد که حفره‌ای در آن قابل مشاهده است. وارد این حفره شوید و آیتم Shuriken Wheel را بردارید. این آیتم برای دستیابی به ابزار شوریکن بارگذاری شده لازم است. بعد از برداشتن این آیتم از طریق بت نزدیک به معبد متروکه برگردید و آیتم مذکور را به مجسمه‌ساز بدهید تا ابزار پروتزی شوریکن را به دست آورید. این ابزار را از طریق منوی بازی در جایگاه مشخص قرار دهید. استفاده از این شوریکن می‌تواند در حملات دشمن اختلالاتی به وجود آورد.

  • بهای استفاده از این ابزار و سایر ابزارهای پروتزی Spirit Emblemها هستند، این نشان‌ها از طریق دسترسی به بت‌ها قابل خرید هستند.

به آخرین بت برگردید. کمی جلوتر یک نیمه باس به نام ژنرال نائوموری کاوارادا انتظار شما را می‌کشد. شما می‌توانید او را نادیده بگیرد و مسیر خود را ادامه دهید اما آیتم‌های افتاده از او ارزشمند خواهند بود. سعی کنید با مخفی‌کاری خود را به پشت او برساند و اولین ضربه مرگبار را به او وارد کنید. سپس در مبارزه با او سعی کنید ضربات معمول او را دفع کنید و در هنگام وارد کردن ضربات خطرناک (که با هشداری قابل تشخیص است) به نسبت نوع ضربه با پرش یا جاخالی دادن واکنش نشان دهید. شکست دادن این نیمه باس آیتم Prayer Beads را در بر خواهد داشت که چهار تا از آن‌ها می‌تواند بیشینه سلامتی و استقرار سکیرو را افزایش دهد. آیتم دیگر به دست آمده یک Gourd Seed است که برای افزایش تعداد استفاده از Healing Gourd لازم است.

برای دستیابی به آیتم پنهان Bundled Jizo Statue می‌توانید از صخره‌ی بلند سمت چپ دروازه بالا روید و از لبه‌ی پرتگاه آن به پایین نگاه کنید. شما یک بیرون‌آمدگی را مشاهده خواهید کرد که با پریدن به روی آن این آیتم را پیدا خواهید کرد.

به مکان قبل برگردید و پیشروی کنید. در پیش روی شما تعداد نسبتا زیادی از دشمنان حضور دارند. بهتر است از نقطه‌ای مرتفع محیط را مشاهده کنید و از جایگاه دشمنان اطلاع نسبی پیدا کنید. در میان آن‌ها یک دشمن بزرگتر وجود دارد که بهتر است او را با مخفی‌کاری و بدون دردسر بکشید. برای این کار سعی کنید از سمت راست محیط تا جایی که ممکن است جلو بروید و دشمنان عادی در مسیرتان را نیز به طور مخفیانه از بین ببرید. در انتها شما به لبه‌ای خواهید رسید که با پایین آمدن از آن می‌توانید این دشمن بزرگ را از پشت سر غافل‌گیر کنید و با یک ضربه از بین ببرید.

پس از پاکسازی محیط در خانه‌ای ویرانه با مادر اینوسوکه نوگامی دیدار کنید و از او «زنگوله ارباب جوان» را دریافت کنید. شما به واسطه‌ی این زنگوله در معبد متروکه می‌توانید به ناحیه دیگری از بازی یعنی ملک هیراتا (Hirata Estate) دسترسی پیدا کنید.

از مسیر سراشیبی پایین روید. جلوتر یک دشمن توپ به دست روی بنایی دیده می‌شود. او اگر متوجه شما شود به شما شلیک خواهد کرد، دشمنان دیگری نیز در محیط حضور دارند. درست قبل از یک دروازه‌ی چوبی به صخره‌ی سمت چپ خود نگاه کنید و خود را به بالاترین نقطه‌ی آن برسانید. بالای صخره فروشنده‌ای تحت عنوان Crow’s Bed Memorial Mob وجود دارد. آیتم Robert’s Firecrackers را از او خریداری کنید. این آیتم برای ساخت یک ابزار پروتزی تاثیرگذار به نام شینوبی فایرکرکر لازم است.

راهنمای کامل بازی Sekiro Shadows Die Twice

با مخفی‌کاری خود را به دشمن توپی برسانید و با یک ضربه او را ناکار کنید. در بت نزدیک بعدی استراحت کنید. از جایی که دشمن توپی ایستاده بود به چپ و پایین نگاه کنید. در این جا یک مسیر فرعی وجود دارد که شما را به چند آیتم ارزشمند از جمله دو Mibu Possession Balloon و یک Scrap Iron (مفید برای ارتقای ابزار پروتزی) می‌رساند.

بت پلکان (Outskirts Wall – Stairway Idol)

شما کمی جلوتر می‌توانید یک دستفروش را پیدا کنید که در قبال پول اطلاعاتی را به شما می‌دهد. با این حال اغلب این اطلاعات در این صفحه موجود است.

در پیش روی شما یک نیمه باس تحت عنوان غول زنجیر شده (Chained Ogre) وجود دارد. زمان مناسبی برای بازگشت به معبد متروکه و بهبود یافتن تجهیزات و مهارت‌ها است. با مجسمه‌ساز صحبت کنید و ابزار شینوبی فایرکرکر را به دست آورید. با استفاده از امتیازهای مهارت خود اقدام به باز کردن مهارت‌ها کنید. پیشنهاد جدی این است مهارت Mikiri Counter را زودتر از همه باز کنید، این مهارت نیاز به دو امتیاز دارد و در بسیاری از مبارزات موثر است. آیتم Gourd Seed را به اِما بدهید تا تعداد تجهیزات سلامتی شما بهبود یابد.

برای تقابل با غول زنجیر شده می‌توانید به آخرین بت برگردید اما اگر می‌خواهید تقابل راحتری با این نیمه باس داشته باشید بهتر است از طریق تندیس داخل معبد متروکه به ملک هیراتا بروید و در آنجا آیتم مربوط به ابزار Flame Vent را به دست آورید، ابزاری که برای تقابل با غول زنجیر شده بسیار کارایی دارد. نکات مربوط به مبارزه با غول زنجیر شده را در صفحه‌ی مربوط به این نیمه باس دنبال کنید.

پس از شکست دادن این غول یک آیتم Prayer Bead و یک Shinobi Medicine Rank 1 (مربوط به بهبود سلامتی) به شما تعلق خواهد گرفت. با از بین رفتن این باس مسیر برای پیشروی باز خواهد شد. با کمی جستجو می‌توانید یک آیتم Nightjar Monocular، یک Gourd Seed و یک Ceramic Shard را پیدا کنید. کمی جلوتر یک نیمه باس دیگر به نام ژنرال تنزن یامائوچی حاضر است که مبارزه با آن اختیاری است اما آیتم‌های مربوط به باس یک Prayer Bead و یک Fistful of Ash است. همچنین پشت یامائوچی یک آیتم Scarp Iron قرار دارد. برای مبارزه با این نیمه باس بهتر است ابتدا دشمنان اطراف را پاکسازی کنید و تقابل با این ژنرال به خوبی از جاخالی دادن استفاده کنید. اگر مهارت Mikiri Counter را نیز باز کرده‌اید می‌توانید در این تقابل موثر از آن استفاده کنید.

راهنمای بازی سکیرو

پس از این نبرد شما دو مسیر را برای دنبال کردن دارید. یکی از مسیرها به یک نیمه باس ویژه به نامبی‌سر (Headless) منتهی خواهد شد. مبارزه با این باس بسیار دشوار است و توصیه می‌شود فعلا از آن صرف نظر کنید. این مسیر با یک برگه به دیوار قابل تشخیص است.

بت دره‌ی زیر پل (Underbridge Valley Idol)

از کنار پل شکسته پایین بروید و با بت واقع در آنجا تعامل کنید و استراحت کنید. در دره پیشروی کنید تا با مار عظیم‌الجثه روبرو شوید. در رویارویی با این مار از مخفی‌کاری استفاده کنید و به پیشروی ادامه دهید. در نهایت شما به یک تخت روان خواهید رسید و باید داخل آن پنهان شوید. وقتی مار به شما نزدیک شد ضربه‌ای به چشم او وارد کنید. در این زمان شما شانس برداشتن پنج Snap Seed را دارید و سپس باید به سمت غاری فرار کنید.

بت دژ دروازه قلعه آشینا (Ashina Castle Gate Fortress Idol)

بعد از فرار از مار شما به محوطه‌ای شامل چندین دشمن خواهید رسید. می‌توانید به طور مخفیانه آن‌ها را بکشید و با جستجوی محل به آیتم‌های مختلفی از جلمه Herb Catalogue Scrap، یک Gachiin’s Sugar، یک Heavy Coin Purse، یک Ungo’s Sugar، دو Mibu Balloon of Wealth و همچنین با کشتن دشمن بزرگتر به آیتم Mibu Possession Balloon دست یابید.

پس از پاکسازی محل شما با منظره‌ای از یک ناحیه‌ی بزرگ روبرو خواهید شد که دروازه قلعه‌ی آشینا در واقع شده است. این ناحیه جایی است که با یکی از باس‌های اصلی بازی یعنی گیوئوبو ماساتاکا اونیوا (Gyoubu Masataka Oniwa) روبرو خواهید شد. او بر روی اسب خود در صحنه حاضر خواهد شد و به شما حمله‌ور خواهد کرد. برای آگاهی از نکات مربوط به مبارزه با گیوئوبو به صفحه‌ی مربوط به این باس مراجعه کنید.

شکست دادن این باس دو آیتم Memory: Gyoubu Oniwa و Mechanical Barrel را برای شما به ارمغان خواهد آورد. دادن آیتم دوم به مجسمه‌ساز شما را قادر به ارتقای ابزار پروتزی می‌کند.

بت دروازه قلعه آشینا (Ashina Castle Gate Idol)

پس از مبارزه با این باس به بت نزدیک به دورازه بروید و با این بت تعامل کنید. از آیتم Memory به دست آمده برای افزایش قدرت حمله‌ی خود استفاده کنید.

حالا برگردید و از پلکان بزرگ بالا روید. با جستجوی آنجا بازرگانی تحت عنوان Battlefield Memorial Mob را پیدا کنید. شما می‌توانید آیتم‌هایی چون Robert’s Firecrackers و Gourd Seed را برای ارتقای تجهیزات از او خریداری کنید.

با وارد شدن به معبد نزدیک به محل شما با فردی مواجه خواهید شد که او به شما ماموریتی خواهد داد. این ماموریت شامل پاکسازی «موش‌های شکارچی» اطراف دروازه قلعه آشینا است. آن را قبول کنید. پس از از بین بردن موش‌ها به این مکان برگردید تا آیتم Ashina Esoteric Text را از این فرد دریافت کنید. سپس با جستجوی محل آیتم‌های موجود به خصوص یک Prayer Beads که در بالاترین نقطه‌ی این بنا است را به دست آورید.

راهنمای بازی Sekiro - Ashina Castle Gate Idol

قبل از رفتن به قلعه‌ی آشینا اگر هنوز به ملک هیراتا نرفته‌اید بهتر است ابتدا به معبد متروکه بازگردید و از طریق تندیس واقع در آنجا به این ناحیه بروید.

مکان بعدی:
ملک هیراتا (Hirata Estate)
قلعه آشینا (Ashina Castle)

مکان قبلی:
مخزن آب آشینا (Ashina Reservoir)

Ashina Outskirts در پایان بازی

بعد از تکمیل مرحله‌ی قصر سرچشمه (Fountainhead Palace)، بازیکن قادر به بازدید مجدد از Ashina Outskirts است. این مکان از طریق ناحیه‌ی بت Old Grave در قلعه آشینا قابل دسترس است و شامل دشمنان و آیتم‌های جدیدی نیز است. از پل واقع در ناحیه‌ی مذکور عبور کنید و با تعامل با بت Underbridge Valley دوباره آن را باز کنید.

در پشت دشمنان پل، شما می‌توانید یک Ministry Dousing Powder را پیدا کنید. مسیر به سمت هدلس حاوی یک آیتم Divine Confetti و Adamantite Scrap است. شما در این نقطه با یک نیمه باس تحت عنوان Shigekichi of the Red Guard روبرو خواهید شد. برای مقابله با این باس می‌توانید از ابزارهای فایر کرکر و نیزه استفاده کنید. شکست دادن این باس یک Prayer Bead را برای شما پاداش خواهد داشت.

بعد از شکست دادن باس یک آيتم Gachiin's Sugar را در گذرگاهی به سمت مکان غول زنجیر شده بردارید. این ناحیه که اولین بار در آن با غول زنجیر شده مبارزه کردید حالا حاوی یک Fulminated Mercury است. اگر به طرف دکان آنایاما بروید با چندیدن دشمن روبرو خواهید شد. روی برج مراقبت می‌توانید یک Adamantite Scrap را پیدا کنید.

از بت Outskirts Wall Stairway به عقب برگردید. در نزدیکی دروازه‌ای پایین‌تر از مکانی که با مادر اینوسوکه نوگامی دیدار کردید می‌توانید یک Adamantite Scrap را بردارید. آیتم‌های دیگر در مسیر را بردارید و غول زنجیر شده‌ی حاضر در مسیر را با یک ضربه‌ی مخفیانه از بین ببرید. در نزدیکی این غول یک Fulminated Mercury و سه Pellet وجود دارد.

با پیشروی بیشتر شما به ناحیه‌ای سوزان خواهید رسید که تعدادی سامورایی در آنجا مرده‌اند. پشت آن‌ها بت Flames of Hatred وجود دارد که در آنجا شما باید با یک باس تحت عنوان شیطان نفرت (Demon of Hatred) مبارزه کنید. پاداش شکست این باس Memory: Hatred Demon و دو Lapis Lazuli است.

بعد از شکست این باس شما می‌توانید یک Lump of Grave Wax را روی پلکانی به سمت Battlefield Memorial Mob پیدا کنید. در داخل معبد پیرزنی حضور دارد که در مورد شیطان از شما سوال می‌کند. بعد از آن شما می‌توانید Dragon's Blood Droplet را بردارید و برای پایان دادن به بازی به مخزن آب آشینا بروید.

مکان بعدی:
مخزن آب آشینا (Ashina Reservoir)

مکان قبلی:
قلعه آشینا (Ashina Castle)

صفحات دیگر