ویکی دفتر مرگ

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

مانگای دفتر مرگ پایلت

اشتراک‌گذاری

پایلت

Pilot

مانگای دفتر مرگ پایلت - دفتر مرگ

صفحات

۵۵

اولین انتشار

۴ آگوست ۲۰۰۳

جلد

دفتر مرگ ۱۳: چطور بخوانیم

مانگای دفتر مرگ پایلت (Death Note Manga Pilot)‌ یک چپتر وان-شات پیش از مانگای اصلی دفتر مرگ است. این مانگا هیچ پیوستگی با مانگای اصلی ندارد.

چپتر پایلت در سال ۲۰۰۳ در هفته‌نامه جامپ شونن منتشر شد. این چپتر به اندازه کافی موفق بود که منتهی به انتشار چپتر اول مجموعه اصلی در سال ۲۰۰۴ شود.

این مانگا متفاوت با مجموعه اصلی است به طوری که مالک دفترچه امکان استفاده از پاک‌کن مرگ به منظور پاک کردن اسامی قربانیان دفتر مرگ را دارد و از این طریق می‌تواند افراد را تحت شرایطی به زندگی بازگرداند.

چاپ جدیدی از این داستان در «دفتر مرگ ۱۳: چطور بخوانیم» و همین طور در «دفتر مرگ: داستان‌های کوتاه» وجود دارد.

خلاصه داستان

شخصیت اصلی این مانگا تارو کاگامی، یک پسر ۱۳ ساله و دانش‌آموز مدرسه اومیدل است. تارو یک دفتر مرگ را یافت؛ او ترجمه کلمه‌ی انگلیسی "death" (مرگ) را نمی‌دانست اما معنی کلمه "note" (دفتر) را می‌دانست و از این رو از این دفتر به عنوان دفتری برای نوشتن رویدادهای روزانه خود استفاده کرد. مدتی بعد او در این دفتر در مورد چند دانش‌آموزی که نسبت به او قلدری کرده بودند نوشت و از این رو آن‌ها با یک حمله قلبی کشته شدند. سرانجام تارو با کارکرد این دفتر آشنا شد و با ریوک دیدار کرد. او با احساس پشیمانی از این مرگ‌ها پاک‌کنی را از ریوک دریافت کرد و به کمک آن هم‌کلاسی‌های خود را به زندگی برگرداند.

چند روز بعد تارو متوجه شد که ریوک یک دفتر مرگ دیگر را نیز رها کرده است و هم‌کلاسی او یعنی میئورا آن‌ها را برداشته است. میئورا نیز اسامی چند تن از قلدرهای کلاس را در آن نوشته بود و آن‌ها کشته شده بودند. میئورا قصد داشت نام تارو را نیز در آن بنویسد و سپس با نوشتن نام خودش خودکشی کند. با این حال تارو جلوی این کار را گرفت و نام‌ها را پاک کرد. تارو و میئورا در مورد این دفتر مرگ با افسران پلیس صحبت کردند و در نهایت این دفتر سوزانده شد. اما دفتری که در اختیار تارو بود هرگز افشا نشد و او آن را پیش خود نگه داشت.

هفت سال بعد تارو و ریوک مجله‌ای را خواندند که در آن به شایعه‌ای درباره‌ی یک «دفتر مرگ» اشاره کرده بود.

شخصیت‌ها

  • تارو کاگامی
  • ریوک
  • میئورا
  • ان-سوکه یاماناکا
  • تاکاگی
صفحات دیگر