ویکی دفتر مرگ

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

دفتر مرگ (مجموعه فیلم)

اشتراک‌گذاری

دفتر مرگ

Death Note

دفتر مرگ (مجموعه فیلم) - دفتر مرگ

تاریخ انتشار فیلم اول

۱۷ ژوئن ۲۰۰۶

تاریخ انتشار آخرین فیلم

۲۹ اکتبر ۲۰۱۶

زبان

ژاپنی

دفتر مرگ یک مجموعه فیلم لایو-اکشن ژاپنی است که شامل یک فیلم کوتاه و یک مینی سریال نیز می‌شود. این مجموعه بر پایه مجموعه مانگای دفتر مرگ از تسوگومی اوهبا و تاکشی اوباتا است. دو فیلم اول اقتباسی از مانگا با مقداری تغییرات قابل توجه است، و پس از آن مجموعه خط اصلی داستان را دنبال می‌کند.

شرح

دفتر مرگ و دفتر مرگ: آخرین نام (۲۰۰۶)

لایت یاگامی یک دانشجو از دانشگاه تو-اوه است که از وجود جرم و فساد در دنیا تنفر دارد. زندگی او پس از یافتن یک دفترچه مرموز به نام دفتر مرگ دگرگون شد. لایت در ابتدا نسبت به ادعاهای این دفترچه تردید داشت اما پس آزمایش کردن و کشتن دو مجرم به آن باور پیدا کرد. او پس از دیدار به صاحب قبلی این دفترچه که یک شینیگامی به نام ریوک بود، تلاش کرد تا تبدیل به «خدای دنیای جدید» شود.

ال: تغییر دنیا (۲۰۰۸)

ال که تنها چند روز تا زمان مرگش باقی مانده رسیدگی به پرونده‌ها را ادامه می‌دهد. وقتی یک ویروس مرگبار در روستایی در تایلند شیوع پیده کرد، اف به واتاری یک پیام فرستاد مبنی بر این که پسری نسبت به این ویروس مصونیت دارد. ال باید پی می‌برد که چه کسی پشت ساخت این ویروس است و قبل از شیوع جهانی جلوی آن را بگیرد.

دفتر مرگ: نسل جدید (۲۰۱۶)

یک مینی سریال و پیش درآمدی بر فیلم چهارم که شکاف زمانی ده-ساله از فیلم‌های قبلی را بهم هم متصل می‌کند. این سریال سه قسمتی سه شخصیت اصلی جدید به نام تسوکورو میشیما، ریوزاکی، و یوکی شیئن را معرفی می‌کند.

دفتر مرگ: روشن کردن دنیای جدید (۲۰۱۶)

ده سال از تقابل ال و لایت گذشته است. یک بار دیگر شینیگامی‌ها دفتر مرگ را به زمین آوردند و دنیای انسان را به آشوب کشاندند.

تسوکورو میشیما با دنبال کردن رد پای سویچیرو یاگامی فقید به سمت دفتر مرگ نیروی ویژه هدایت می‌شود. همچنین ریوزاکی، جانشین حقیقی ال در حال تحقیق است. یوکی شین نیز یک سایبر-تروریست و حامی کیرا است. یک نبرد سه-گانه بین این سه بر سر تصاحب دفترهای مرگ شکل می‌گیرد.

بازسازی آمریکایی

نتفلیکس یک فیلم دفتر مرگ جداگانه را در تاریخ ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ پخش کرد. این فیلم توسط آدام وینگارد کارگردانی شده و بازیگران آن نات وولف در نقش لایت ترنر (در جایگاه لایت یاگامی)، مارگارت کلی در نقش میا ساتن (میسا آمانه)، و کیت استنفیلد در نقش ال هستند.

رویدادهای این فیلم به جای توکیو در سیاتل رخ می‌دهد و تغییرات بسیاری در خط داستان و شخصیت‌ها انجام شده است.

صفحات دیگر