ویکی دفتر مرگ

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

داستان ای-کیرا

اشتراک‌گذاری

داستان ای-کیرا

The a-Kira Story

داستان ای-کیرا - دفتر مرگ

صفحات

۸۷

شخصیت اصلی

مینورو تاناکا

ناشر

مجله جامپ اسکوئر

تاریخ انتشار

۴ فوریه ۲۰۲۰

داستان ای-کیرا (The a-Kira Story) چپتر یک وان-شات و دنباله‌ای بر مانگای اصلی دفتر مرگ است که در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۲۰ منتشر شد. نویسنده و تصویرگر مانگای اصلی یعنی تسوگومی اوبها و تاکشی اوباتا دوباره با همکاری هم این چپتر جدید را خلق کردند. یک سال پس از انتشار، این چپتر در قالب کتاب «دفتر مرگ: داستان‌های کوتاه» دوباره منتشر شد.

این چپتر دنباله‌ای بر داستان مجموعه اصلی است که در سال ۲۰۰۶ پایان یافت. داستان پیرامون رویدادهایی پس از آمدن یک شینیگامی به زمین است.

خلاصه داستان

زمانی که ریوک پس از ده سال دوباره به زمین بازگشت، او دفتر مرگی را به یک دانش‌آموز عالی-رتبه در ژاپن داد، به این امید که او جا در پای لایت یاگامی بگذارد. وقتی مینورو تاناکا این دفترچه را به او بازگرداند و از او خواست که دو سال بعد بازگردد، ریوک غافلگیر شد.

مینورو سرانجام به عنوان یک دانش‌آموز دبیرستانی دفترچه را از ریوک دریافت کرد اما هیچ برنامه‌ای برای استفاده از آن نداشت. او با کمک شینیگامی مذکور و نبوغ خودش این دفترچه را به مزایده گذاشت و این کار را به طور ناشناس انجام داد تا توسط نیر ردگیری نشود. ایالات متحده آمریکا آن را با ارزش عظیمی خرید به طوری که تمام شهروندان ژاپنی زیر ۶۰ سال تا آخر عمر تامین بودند. با این حال پادشاه مرگ یک قانون جدید را برای این دفتر مرگ وضع کرد که مینورو و رئیس جمهور آمریکا را تهدید می‌کرد.

قوانین جدید دفتر مرگ

  • مالک دفترچه می‌تواند خاطرات پاک شده دفتر مرگ را در صورت تمایل در اختیار داشته باشد.
  • یک خدای مرگ باید در نزدیکی مالک دفتر مرگ باشد، اما می‌تواند تا ۱۴ کیلومتر فاصله داشته باشد.
  • انسانی که دفتر مرگ را بخرد یا بفروشد خواهد مرد. فروشنده وقتی می‌میرد که پول را دریافت کند و به طور فیزیکی در اختیار داشته باشد، در حالی که خریدار با در اختیار گرفتن دفتر مرگ می‌میرد.
صفحات دیگر