ویکی Assassin’s Creed

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

آپولودور (Apollodorus)

اشتراک‌گذاری

آپولودور

Apollodorus

آپولودور (Apollodorus) Assassin’s Creed

تولد

۹۰ سال پیش از میلاد
سیسیل، جمهوری روم

مرگ

۴۷ سال پیش از میلاد
اسکندریه، پادشاهی مصر

وابسته به

کلئوپاترا

صداپیشه

جرالد کید

حضور در

Assassin's Creed: Origins

آپولودور سیسیلی (Apollodorus the Sicilian) یک پیروی وفادار و دوست آخرین فرعون بطلمیوسی مصر یعنی کلئوپاترا بود. او همچنین در زمان خدمت به کلئوپاترا متحد و دستیار مدجای بایک بود.

بیوگرافی

در سیسیل، بخشی از جمهوری روم متولد شد و در جوانی به اسکندریه آمد تا به دربار بطلمیوس سیزدهم خدمت کند. آپولودور در این مدت با خواهر بزرگتر فرعون یعنی کلئوپاترا رابطه خوبی پیدا کرد و به دوست نزدیک او و بعدها به پیرو وفادار او تبدیل شد. زمانی که Order of the Ancients در ۴۹ سال پیش از میلاد، فرعون را برای تبعید کلئوپاترا اداره می‌کرد، آپولودور به کلئوپاترا کمک کرد تا از شهر فرار کند.

کلئوپاترا پس از فرار در ویلای شخصی آپولودور ساکن شد و آپولودور نیز اخبار مربوط به فرعون را به او اطلاع او می‌رساند. آپولودور در بازگشت به اسکندریه با یک زن مصری به نام آیا آشنا شد که او را برای معرفی پیش کلئوپاترا برد و آیا به مطمئن‌ترین محافظ او تبدیل شد.

در ادامه آپولودور به جستجو و مبارزه با Order of the Ancients که مسبب تبعید کلئوپاترا و مرگ پسر آیا بودند، پرداخت. او در شناسایی اعضای فرقه و جمع‌آوری اطلاعات موثر واقع شد و به همین ترتیب اعضای این فرقه یک به یک به قتل رسیدند. کلئوپاترا برای رسیدن به جایگاه اصلی‌اش توجه ژولیوس سزار را به خود جلب کرد و پشتیبانی او برای نبرد با ارتش بطلمیوس را به دست آورد.

مرگ

مرگ آپولودور

بعد نبرد رود نیل و تاج‌گذاری کلئوپاترا به عنوان تنها حاکم مصر، لوسیوس سپتیمیوس توسط سزار بخشوده شد که این موضوع باعث ناامیدی بایک و آیا شد، کسانی که از خدمتگذاری به کلئوپاترا نیز کنار گذاشته شده بودند. آپولودور با این دو مدجای در بازاری ملاقات کرد و به با دادن مقداری طلا، به آن‌ها اطلاع داد که دیگر نیازی به خدمات آن‌ها وجود ندارد.

در شب همان روز، آپولودور برای بازرسی به معبد اسکندر بزرگ رفت که متوجه تجاوز به آنجا شد. در ورود به معبد، فلاویوس و مردان او که در کمین نشسته بودند به آپولودور حمله کردند. گرچه بایک و آیا برای نجات او آمدند اما به اندازه‌ای سریع نرسیدند که بتوانند او را از مرگ نجات دهند. او پیش از مرگش به آن‌ها گفت که فلاویوس گوی را با خود به سیوا برده است تا کاری که دو سال پیش شروع کرده را تمام کند.

صفحات دیگر