ویکی God of War

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

خدای جنگ (God of War)

اشتراک‌گذاری

خدای جنگ

God of War

خدای جنگ (God of War) God of War

توسعه‌دهنده

SCE Santa Monica Studio

ناشر

سونی کامپیوتر انترتیمنت

کارگردان

دیوید جف

نویسنده

ماریان کرافچک
دیوید جف
الکساندر استین
کیت فی

آهنگساز

جرارد مارینو
کریس ولاسکو
رون فیش
مایک ریگن
وینیفرد فیلیپس
وینیه والدرون
مارسلو دو فراچیشی

موتور

Kinetica

پلتفرم‌ها

پلی‌استیشن 2، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن ویتا

تاریخ انتشار

۲۲ مارچ ۲۰۰۵ (PS3)
۱۷ نوامبر ۲۰۰۹ (PS4)
۶ می ۲۰۱۴ (PSV)

سبک

اکشن ماجرایی، هک اند اسلش

درجه‌بندی سنی

بزرگسالان

خدای جنگ (God of War) که گاهی God of War 1 خوانده می‌شود، یک بازی ویدیویی برای کنسول پلی‌استیشن 2 است که در تاریخ ۲۲ مارچ ۲۰۰۵ منتشر شده است. در طراحی و روایت داستان بازی God of War به شدت از اسطوره‌شناسی یونان بهره گرفته شده است.

داستان بازی God of War

کریتوس پس از ده سال کار با خدایان وقتی از طرف پوزئیدون در دریاها مشغول جنگ با هیدرا بود سرانجام از خدمات بی پایان خود خسته شد. او آتنا را احضار کرد و آتنا به او گفت که اگر کریتوس به او در شکست دادن آرس کمک کند این کابوس پایان خواهد یافت. آرس شخصاً در حال محاصره کردن شهر محبوبش یعنی آتن بود. کریتوس این پیشنهاد با این شرط شرط قبول كرد كه خدایان سرانجام به درد او پایان دهند و كابوس‌های او را برطرف كنند.

با این توافق، آتنا کریتوس را به جنگ در آتن تکه پاره شده سوق داد و او را به سوی اوراکل راهنمایی کرد، کسی که به او اعلام کرد تنها راه شکست دادن آرس به واسطه‌ی جعبه پاندورا است. این جعبه یک سازه باستانی بود که قدرت شکست دادن یک خدا را به کریتوس اعطا می‌کرد. جعبه پاندورا حاوی شرارت های جنگ بزرگ بود. آتنا با اضافه کردن قدرت امید قادر بود از ایجاد جنون جلوگیری کند.

کریتوس پس از راهی شدن به معبد پاندورا که به پشت تایتان کرونوس زنجیر شده بود، بر بسیاری از چالش‌ها غلبه کرد، از جمله فرار از خود هادس پس از کشته شدن او توسط آرس. کریتوس با پشتکاری که داشت سرانجام موفق به یافتن جعبه پاندورا بر کرونوس شد و قدرت امید را رها کرد، چیزی که به او اجازه داد تا ارباب سابق خود را به قتل برساند.

در هنگام مرگ آرس و باز شدن صندوق، خدایان با نفرین شرارت درون جعبه پاندورا نفرین شدند. کریتوس پریشان از این که با مرگ آرس کابوس‌هایش متوقف نشده است، سعی کرد به زندگی خودش پایان دهد اما آتنا او را از این کار بازداشت و جایگاه خدای جنگ را در المپ به او پیشنهاد داد و همچنین تیغه‌های آشوبی که با مرگ آرس از دست رفته بود را با تیغه‌های همسان جایگزین کرد. این تیغه‌ها با عنوان تیغه‌های آتنا نیز شناخته می‌شوند.

منابع

صفحات دیگر