ویکی God of War

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

خدای جنگ ۲ (God of War II)

اشتراک‌گذاری

خدای جنگ ۲

God of War II

خدای جنگ ۲ (God of War II) God of War

توسعه‌دهنده

SCE Santa Monica Studio

ناشر

سونی کامپیوتر انترتیمنت

کارگردان

کورلی بارلوگ

نویسنده

  • ماریان کرافچک
  • کورلی بارلوگ
  • جیمز بارلوگ

آهنگساز

  • جرارد مارینو
  • کریس ولاسکو
  • رون فیش
  • مایک ریگن

موتور

Kinetica

پلتفرم‌ها

پلی‌استیشن 2، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن ویتا

تاریخ انتشار

  • ۱۳ مارچ ۲۰۰۷ (PS2)
  • ۱۷ نوامبر ۲۰۰۹ (PS3)
  • ۶ می ۲۰۱۴ (PSV)

سبک

اکشن ماجرایی، هک اند اسلش

درجه‌بندی سنی

بزرگسالان

خدای جنگ ۲ (God of War II) یک بازی اکشن ماجرایی هک-اند-اسلش است. داستان بازی God of War II دنباله‌ای بر نسخه اول این مجموعه است.

God of War II در تاریخ ۱۳ مارچ ۲۰۰۷ برای کنسول پلی‌استیشن 2 منتشر شد. این بازی جایزه بهترین بازی پلی‌استیشن سال ۲۰۰۷ را در Golden Joystick Awards به دست آورد.

داستان بازی God of War II

کریتوس به عنوان خدای جنگ جدید، از حمایت آشکار ارتش‌های اسپارت برخوردار شد و هم‌پیمانان خود را به مدت دوازده سال و نیم به پیروزی‌های بسیار رساند.

زمانی که کریتوس برای کمک به ارتش خود در تصرف شهر رودز راهی شد، یک عقاب افسونگر به مجسمه‌ای عظیم تحت عنوان مجسمه کلوسوس رودز زندگی بخشید، و سعی کرد تمام قدرت‌های خدایی کریتوس را برباید. اگرچه این اقدام ناموفق بود اما اندازه‌ی کریتوس به اندازه‌ی یک انسان تبدیل شد. کریتوس باور داشت که این کار توسط آتنا صورت گرفته چرا که او به کریتوس هشدار داده بود که از غارت کردن شهرها به نفع اسپارت دست بکشد.

کریتوس پس از چندین بار جنگیدن با کلوسوس، توصیه‌ای از زئوس دریافت کرد با اشاره به این که برای شکست دادن کلوسوس از شمشیر المپ استفاده کند. به این ترتیب کریتوس با خالی کردن تمام قدرت خدایی خود بر شمشیر موفق شد غول مذکور را نابود کند اما حالا او به فردی فانی و بی‌دفاع تبدیل شده بود که این موضوع به زئوس اجازه داد تا او را بکشد و به هادس بفرستد. در واقع این زئوس بود که در ابتدا به کریتوس حمله کرد و او بود که خود را به عقابی مبدل کرده بود.

با خیانت و مرگ رخ داده، کریتوس با صدای گایای تایتان بیدار شد. گایا به کریتوس گفت که تنها راه شکست دادن پادشاه خدایان، بازگشت در زمان و بازیابی شمشیری است که حامل قدرت‌های خدایی او است. کریتوس با مبارزه در مسیر خروج از هادس، به جزیره سرنوشت سفر کرد و در آنجا با چالش‌هایی بسیار خطرناکی روبرو شد.

در نهایت کریتوس در آنجا سه خواهر سرنوشت را به قتل رساند و این اتفاق به او اجازه داد تا در زمان سفر کند و به لحظه‌ای كه توسط زئوس به قتل رسید برگردد. کریتوس با گرفتن شمشیر نام برده، نبردی را با زئوس انجام داد. او تقریبا جان زئوس را گرفته بود اما ناگهان آتنا در مقابل پدرش پرید و ضربه‌ی کریتوس را دریافت کرد. آتنا در آخرین لحظه‌های زندگی‌اش توضیح داد که زئوس در واقع پدر کریتوس است و او همیشه از این می‌ترسیده که پسرش روزی بر او غلبه کند، همان طور که خودش بر پدرش کرونوس غلبه کرده است. با مرگ آتنا، زئوس نیز موفق شد از آنجا دور شود، اما کریتوس باری دیگر با سفر در زمان به کوه المپ بازگشت و این بار با حمایت تمام تایتان‌ها وعده داد تا تمام خدایان کوه المپ را بکشد.

منابع

صفحات دیگر