ویکی Far Cry

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

داستان بازی Far Cry New Dawn

اشتراک‌گذاری

فار کرای نیو داون

Far Cry New Dawn

داستان بازی Far Cry New Dawn Far Cry

ناشر

Ubisoft Entertainment SA

استودیو

یوبیسافت مونترال

سبک

  • اکشن-ماجرایی
  • تیراندازی اول-شخص
  • جهان باز

داستان بازی Far Cry New Dawn دنباله‌ای بر بازی فار کرای ۵ است و سال‌ها پس از رویدادهای نسخه‌ی پنجم را روایت می‌کند. بازیکن در نقش کاپیتان امنیتی گروه توماس راش، و از نگاه دوربین اول-شخص داستان بازی را پیگیری می‌کند.

پیش‌زمینه

هفده سال بعد از انفجارهای هسته‌ای و ویرانی هوپ کانتی، حالا زندگی به هوپ کانتی باز گشته است. سیاهی و ویرانی جای خود را به آسمان آبی و سرزمینی خرم داده است. انسان‌های بازمانده از انفجار بمب‌ها حالا در سراسر سرزمین در حال بازسازی و شکل دادن جوامع هستند.

گروهی از بازماندگان کالیفورنیا که توسط توماس راش رهبری می‌شود۷ وقت خود را صرف مهندسی و کشاورزی میکروبیولوژیک می‌کند تا به این وسیله به جوامع سراسر منقطه کمک کند. بازیکن در نقش کاپیتان امنیتی این گروه در هنگام رسیدن به هوپ کانتی درگیر مناقشات بین گروه‌های اسکونجرها (Scavengers)، هایویمن (Highwaymen) و نیو عدن (New Eden) می‌شود.

داستان کامل

کاپیتان که او را همچنین با نام «کپ» صدا می‌زدند، کاپیتان امنیتی گروهی از مردم به سرکردگی توماس راش است. افراد این گروه موفق به بازسازی سن فرانسیسکو و کالیفورنیا شدند، آن‌ها در زمینه‌ی کشاورزی، مهندسی و دیگر زمینه‌های لازم برای بازسازی جوامع مهارت دارند و زیستگاه‌هایی را در سراسر کشور تاسیس کرده‌اند.

در شروع داستان بازی Far Cry New Dawn، گروه مذکور برای کامل کردن ماموریت خود با تعدادی از متخصصان به وسیله‌ی قطاری به سمت مقصد در حال حرکت بودند. آن‌ها قصد کمک‌رسانی به کارمینا رای را داشتند، اما قطارشان توسط گروه هایویمن مورد حمله قرار گرفت و تخریب شد. کاپیتان مجبور شد با دو تا از همکاران خود یعنی گرت بارنز و توماس راش فرار کنند و کارمینا نیز در حال راهنمایی آن‌ها بود. سرانجام افراد هایویمن موفق به گرفتن آن‌ها شدند و در این تقابل بانرز کشته شد. در همین هنگام راش برای این که جان کاپیتان را نجات دهد او را از پرتگاهی به پایین هل داد و او در آب افتاد، جایی که کاپیتان توسط کارمینا پیدا شد و آن دو به سمت هوپ کانتی بازگشتند.

گسترش

پس از رسیدن به پراسپردی (Prosperity)، کاپیتان با کیم رای دیدار کرد. کیم خبر زنده بودن راش و اسیر شدن او در معدن‌های ذغال سنگ شمالی را اطلاع داد. پس از آن کاپیتان موفق به رساندن خود به معادن شد و در این مسیر با افراد Highwaymen مبارزه کرد. او با آزاد کردن راش اقدام به فرار کرد و هر دو به پراسپردی بازمی‌گشتند. با بازگشت راش، کاپیتان و کیم و راش شروع به استخدام افراد جدید کردند، افرادی که در بین آن‌ها چهره‌های جدید و قدیمی به چشم می‌خوردند.

تحت محاصره

داستان بازی Far Cry New Dawn
دوقولوها – میکی و لو

حملات کاپیتان به Highwaymen و آزادسازی توماس راش باعث شد تا رهبران این گروه یعنی خواهران دوقولوی میکی و لو نسبت به این اتفاق ساکت ننشینند. آن‌ها به Prosperity حمله کردند و خسارت سنگی را به آنجا وارد کردند، با این حال افراد حاضر در این منطقه موفق به دفع Highwaymen شدند. پس از این رخداد کاپیتان و کارمینا با دوقلوها روبرو شدند. دوقولوها که بچه‌ها را در گروگان خود داشتند به کاپیتان هشدار دادند که پیش از این سر راه آن‌ها قرار نگیرد، و سپس با رها کردن بچه‌ها محل را ترک کردند. راش و کیم که باور داشتند در مقابل حمله‌ی دیگری از Highwaymen دوام نخواهند آورد با پیشنهاد راش تصمیم گرفتند تا از نیو عدن (New Eden) کمک بخواهند.

رسالت

در ادامه‌ی داستان بازی Far Cry New Dawn، کاپیتان پس از رسیدن به دروازه‌های New Eden توسط یک نگهبان مرموز که با نام قاضی (Judge) شناخته می‌شد، رد شد. پس از آن کاپیتان تصوری از جوزف سید را دریافت کرد که او را به سمت جزیره‌ی داچ راهنمایی کرد. جوزف از طریق مجموعه‌ای از توهمات تحت تاثیر Bliss، تاریخچه‌ای از New Eden را برای کاپیتان بازگو کرد و توضیح داد که ممکن است کاپیتان همان بازمانده‌ای باشد که آن‌ها مدت‌ها به دنبالش بودند. سرانجام با اقدامات جوزف، کاپیتان راهی پناهگاه شد، جایی که زمانی محل سکونت جوزف و جونیور دپیتی بود. در آنجا کاپیتان کتابی را دریافت کرد که به وسیله‌ی آن کتاب قادر شد از نگهبان دروازه‌ی New Eden عبور کند.

آتش عدن

کاپیتان با رهبر جدید New Eden و پسر جوزف یعنی ایتن سید دیدار کرد. او باور داشت که جوزف مرده است و خودش «هدایت‌کننده» مشروع New Eden است. ایتن از کاپیتان خواست تا به شمال برود و با اثبات مرگ جوزف بازگردد، اما قبل از آن او از کاپیتان خواست تا با کمک به برگزیده (The Chosen) شعله‌ی نیو عدن را روشن کند. این شعله در واقع بنای بزرگی بود که از ویرانه‌های دنیای جوزف ساخته شده بود. کاپیتان با کمک به برگزیده اقدام به کشتن افراد Highwaymen حاضر در اطراف این بنا کرد و در انتها آن را شعله‌ور کرد.

به سمت سعادت (Bliss)

مردم نیو عدن در بازگشت کاپیتان او را ستایش کردند، و ایتن برای اثبات مرگ جوزف او را به سمت شمال هدایت کرد. شمال (که قبلا منطقه‌ی کوهستانی وایت‌تیل بود) به شدت تحت تاثیر گیاه Bliss بود و ایتن معجونی را به کاپیتان داد تا او را در سفرش سلامت نگه دارد. کاپیتان به وسیله‌ی قایقی به راه افتاد و پس از گذر از منطقه‌ای سیاه و وهم‌آور به خلوتگاه جوزف رسید.

راز جوزف

داستان کامل بازی Far Cry New Dawn
کاپیتان میوه‌ی جادویی جوزف را گاز می‌زند

کاپیتان در بالای سدی با جوزف دیدار کرد. جوزف گفت که مدت زیادی را منتظر بوده تا فردی برای تحقق رسالت نیو عدن به آنجا بیاید. او باور داشت که کاپیتان به «هدایت‌کننده» نیو عدن تبدیل خواهد شد. اما قبل از آن جوزف قصد داشت تا با سوزاندن گناهان از روح کاپیتان، قدرت او را بیازماید. جوزف میوه‌ای را به کاپیتان داد و او مقداری از آن را گاز زد، و سپس به کابوسی ناشی از ماده‌ی مخدر فرو رفت. او با خرسی بزرگ روبرو شد که باید با تیر و کمان آن را شکست می‌داد. کاپیتان طبق خواسته‌ی جوزف موفق به کشتن خرس شد و گناهان خود را تطهیر کرد و در انتها قدرت‌های ویژه‌ای تحت عنوان هدیه‌ی عدن را به دست آورد. پس از آن جوزف همراه با کاپیتان به نیو عدن بازگشت و وعده داد که مردمش برای مبارزه با Highwaymen کمک خواهند کرد. این اتفاق برای ایتن که مدت‌ها رهبر مردمش بود بسیار ناراحت‌کننده بود.

بعد از ارتقا یافتن Prosperity به بالاترین سطح، کیم به کاپیتان خبر داد که راش گمشده است. کاپیتان پیامی رادیویی از دوقلوها دریافت کرد مبنی بر این که آن‌ها راش و چند گروگان دیگر را در شرکت Green-Busch Fertilizer در اختیار دارند. کاپیتان سریع خود را به این محل رساند و چندین گروگان را در خطر مواد منفجره یافت. کاپیتان موفق به خنثی سازی بمب‌ها شد و به مکانتی که راش در آن نگهداری می‌شد رفت. کاپیتان که غیرمسلح وارد این مکان شده بود مجبور شد به خودش دستبند بزند. لو با یک شاتگان اقدام به شلیک به سمت سر راش و کشتن او کرد و این موضوع خشم کاپیتان را در بر داشت. کاپیتان که خشم تمام وجودش را فرا گرفته بود با قدرت هدیه‌ی عدن خود را آزاد کرد و بی‌رحمانه به سمت دوقلوها حمله‌ور شد، اما با شلیک تیری به سینه‌اش از پنجره پایین افتاد، با این حال او به لطف قدرت هدیه‌ی عدن زنده ماند. دوقلوها که شاهد این اتفاق بودند محل را به مقصد نیو عدن ترک کردند تا بلکه بتوانند چنین قدرتی را در آنجا برای خودشان به دست آورند. کاپیتان با بدن راش به Prosperity بازگشت و راش در نزدیکی محل دفن شد و مراسمی برای او گرفته شد.

کاپیتان به دنبال راهی برای کشتن دوقلوها، با فردی از Highwaymen به نام ایروین اسمالز دیدار کرد. این فرد کمک کرد تا کاپیتان و افرادش به میکی و لو نزدیک شوند. کاپیتان نیز در قبال این لطف اسمالز به او در مواردی کمک کرد.

مسابقه مرگبار

پس از انجام درخواست‌های اسمالز، کاپیتان با پیشنهاد اسمالز تحت هویت یکی از افراد Highwaymen به نام فرانک وارد مسابقه‌ای مرگبار شد و در آن موفق به پیروزی شد. پس از آن او به بخش ویژه‌ای دعوت شد که محل حضور بزرگان Highwaymen از جمله میکی و لو بود. آن‌ها همچنین از ایتن سید نیز دعوت کرده بودند، کسی معامله کرده بود در قبال نابودی نیو عدن به آن‌ها هدیه‌ی عدن را بدهد. وقتی دوقلوها و ایتن محل را ترک کردند، کاپیتان اقدام به کشتن افراد ارشد Highwaymen کرد. پس از فرار از این ناحیه، اسمالز به او اطلاع داد که افراد Highwaymen هجوم خود به نیو عدن را آغاز کرده‌اند.

حلال مشکل

کاپیتان خود را به نیو عدن رساند اما دیگر کار از کار گذشته بود. تعداد زیادی از افراد نیو عدن و هایویمن کشته شده بودند و همه چیز در آتش می‌سوخت. میکی و لو برای مبارزه‌ی نهایی در مقابل کاپیتان قرار گرفتند. بعد از نبردی طولانی و فرساینده، کاپیتان موفق شد تا آن دو را به طور حیاتی مجروج کند. دوقلوها از کرده‌ی خود پشیمان بودند، ابتدا یکی از آن یعنی لو تسلیم جراحاتش شد. میکی نیز در غم از دست دادن خواهرش به کاپیتان گفت که او و مادرش امید بسیاری داشتند تا دنیا جای بهتری شود. او همچنین افشا کردن که ایتن برای مقابله با جوزف به خلوتگاه رفته است. کاپیتان در این نقطه در مورد کشتن یا رها کردن میکی می‌تواند تصمیم بگیرد، و پس آن راهی شمال خواهد شد.

روح ایتن

در بخش انتهایی داستان بازی Far Cry New Dawn کاپیتان با رسیدن به محل، ایتن و جوزف را در حال بحث و جدل یافت. ایتن بر خلاف خواسته‌ی پدرش تکه‌ای از میوه را گاز زد و کمی بعد بدنش دچار تغییر و تحول شد. او از محل گریخت و جوزف توضیح داد که روح ایتن ناپاک است و از کاپیتان خواست تا او را دنبال کند. کاپیتان او را تا درون غاری در آن نزدیکی تعقیب کرد و در این غار ایتن تبدیل به یک هیولای شیطانی و مخوف شد. کاپیتان با ایتن مبارزه کرد و سرانجام او را شکست داد. ایتن به شکل انسانی خود بازگشت و در دستان پدرش جان داد. جوزف سید که غم و اندوه بر او غلبه کرده بود و تمام خانواده‌اش را از دست داده بود، دست کاپیتان را گرفت و اسلحه‌ی او را به سمت سینه‌ی خود گرفت و از او خواهش کرد تا به زندگی‌اش پایان دهد. کاپیتان در مورد شلیک کردن به او تصمیم‌گیرنده است.

مدتی بعد، کاپیتان و کارمینا بر سر قبر راش دیده شدند. کارمینا از امید خود به آینده گفت و کاپیتان نیز شاهد طلوع خورشید بر کوهستان بود.

شخصیت‌ها

  • کاپیتان امنیتی: عضوی از گروه راش و شخصیت اصلی داستان که می‌تواند مذکر یا مونث باشد.
  • توماس راش: رهبر گروه و متحد کاپیتان.
  • جوزف سید: پدر مردم نیو عدن که سال‌ها در انزوا بوده است.
  • میکی: یکی از خواهران دوقلو و از رهبران Highwaymen.
  • لو: دیگر خواهر دوقلو و از رهبران Highwaymen.
  • ایتن سید: پسر جوزف سید که در نبود پدرش مردم نیو عدن را هدایت می‌کند.
  • ایروین اسمالز : یکی از افراد Highwaymen که به گروهش خیانت کرد و به کاپیتان کمک کرد.
  • قاضی (Judge): نگهبان دروازه‌ی نیو عدن.
  • جروم جفریس
  • کیم رای
  • نیک رای
  • کارمینا رای

گروه‌ها

  • نیو عدن (New Eden): گروهی از بازماندگان Project at Eden’s Gate که توسط جوزف تشکیل شده است.
  • هایویمن (Highwaymen): باندی بزرگ از غارتگران که توسط دوقلوهای میکی و لو رهبری می‌شوند.
  • اسکونجرها (Scavengers): مجموعه‌ای از مردم بازمانده از قتل عام هسته‌ای.

منابع