ویکی رزیدنت ایول

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

رزیدنت ایول: به شهر راکون خوش آمدید

اشتراک‌گذاری

رزیدنت ایول: به شهر راکون خوش آمدید

Resident Evil: Welcome to Raccoon City

رزیدنت ایول: به شهر راکون خوش آمدید - رزیدنت ایول

کارگردان

یوهانس رابرتز

تهیه‌کننده

رابرت کولزر
جیمز هریس
هارتلی گورنستین
آندره کوتو
دایلان تاراسون

نویسنده

تونی گیگلیو

موسیقی

مارک کورون

فیلم‌بردار

ماکسیم الکساندر

توزیع‌کننده

اسکرین جمز

تاریخ انتشار

۲۴ نوامبر ۲۰۲۱ (۳ آذر ۱۴۰۰)

کشور مبدا

آلمان / کانادا / ایالات متحده

رزیدنت ایول: به شهر راکون خوش آمدید (Resident Evil: Welcome to Raccoon City) یک فیلم در سبک ترس و بقا و محصول سال ۲۰۲۱ است که توسط یوهانس رابرتز کارگردانی شده است. این هفتمین فیلم لایو-اکشن در مجموعه است و یک ریبوت جدا از دنیای فیلم‌های پیشین نوشته شده و کارگردانی شده توسط پل ولیام اسکات اندرسون است. این فیلم اقتباسی از نسخه اول و دوم بازی رزیدنت ایول است و از این رو داستان آن پیرامون رویدادهای مرتبط به شیوع ویروس تی در سال ۱۹۹۸ در راکون سیتی است.

این فیلم در تاریخ ۳ آذر ۱۴۰۰ منتشر شد.

بازیگران و شخصیت‌ها

 بازیگر
شخصیت
رابی امل
هانا جان کامن
اون جوگیا
کایا اسکودلاریو
تام هاپر
نیال مک‌دوناف
لیلی گائو
هالی دی باروس
دونال لوگ
جانت پورتر
چاد روک
ریچارد ایکن
نیتن دیلس
سامی ازرو
انریکو مارینی
جاش کرادس
دیلن تیلور
کوین دولی
مارینا مازپا
لیزا تروور
لورن بیل
اما کندو
جنی یانگ
لوئیز

تولید

پیش‌تولید

پیش تولید فیلم در اوایل سال ۲۰۱۷ شروع شد، زمانی که فیلم «فصل نهایی» هنوز در حال نمایش بود، و جیمز وان به عنوان تولید کننده به این پروژه ابراز علاقه کرد. او بعدها در دسامبر ۲۰۱۸ تأیید کرد که دیگر در این پروژه مشارکت ندارد و گفت که اخبار مربوط به حضور او زود بوده است. یوهانس رابرتز به عنوان کارگردان در اوایل ماه دسامبر اعلام شد. در ۲۵ ژوئن، علامت تجاری برای "Raccoon HG Film Productions Inc" ثبت شد. بعدا ماکسیم الکساندر، فیلم‌بردار فیلم‌های ترسناک نیز به این پروژه اضافه شد این خبر در دسامبر ۲۰۲۰ تایید شد.

در مصاحبه‌ای با IGN در سال ۲۰۲۱، رابرتز اظهار داشت: «این فیلم واقعا هیچ ارتباطی با مجموعه فیلم‌های قبلی ندارد. همه چیز در مورد بازگشت به بازی‌ها و ساخت فیلمی ترسناک به جای اثری علمی-تخیلی همانند فیلم‌های قبلی است. من به شدت تحت تأثیر بازسازی بازی دوم قرار گرفتم و واقعا می‌خواستم اتمسفر آن را بازنمود کنم. فیلم‌های قبلی بسیار روشن و درخشان بود، در حالی که این فیلم تاریک و مبهم است. من بسیاز از فیلم‌های چون جن‌گیر، حالا نگاه نکن، و درخشش تاثیر گرفته‌ام. من می‌خواهم شهر راکون کمی حسی مشابه با شهر شکارچی گوزن را داشته باشد، یک شهر ارواح که توسط سایر دنیا فراموش شده است.»

نویسندگی

گرگ روسو به عنوان نویسنده‌ی این فیلم در سال ۲۰۱۷ به این پروژه ملحق شد. او با همکاری وان مشغول ایجاد داستانی شد که خودش آن را «بی‌رحم و وحشتناک» توصیف کرد، و برای خلق آن از بازی Resident Evil 7: Biohazard که به تازگی منتشر شده بود الهام گرفت. با این حال ایده‌های وان و روسو توسط استودیوی کنستانتین و اسکرین جمز مناسب دیده نشد و سرانجام روسو در مصاحبه‌ی در نوامبر ۲۰۱۸ تأیید کرد که او دیگر در این پروژه حضور ندارد.

پس از جدا شدن هر دوی وان و روسو، در اوایل دسامبر ۲۰۱۸ یوهانس رابرتز به عنوان نویسنده و کارگردان توسط کنستانتین استخدام شد. دیدگاه رابرتز به جای بازنویسی رزیدنت ایول و رزیدنت ایول ۲ این بود که به اصل دو بازی ابتدایی بازگردد و تجربه‌ی خودش از آن‌ها را بسازد. در مقطعی پس از آن، تونی گیگلیو به عنوان نویسنده جایگزین رابرتز شد و رابرتز روی کارگردانی فیلم متمرکز شد.

صفحات دیگر