ویکی رزیدنت ایول

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

رزیدنت ایول: جزیره مرگ

اشتراک‌گذاری

رزیدنت ایول: جزیره مرگ

Resident Evil: Death Island

رزیدنت ایول: جزیره مرگ - رزیدنت ایول

کارگردان

ایچیرو هاسومی

تهیه‌کننده

یوشی میاموتو

نویسنده

ماکوتو فوکامی

موسیقی

ری کوندو

توزیع

سونی پیکچرز

تاریخ انتشار

۷ جولای ۲۰۲۳

فیلم‌های قبلی

رزیدنت ایول: جزیره مرگ (Resident Evil: Death Island) یک فیلم بلند سی‌جی به کارگردانی ایچیرو هاسومی و نویسندگی ماکوتو فوکامی است در همکاری با کپکام تولید شده است. داستان جزیره مرگ دنباله‌ای مستقیم بر رزیدنت ایول: وندتا، به نویسندگی فوکامی است، و چهارمین قسمت اصلی از سری انیمیشن‌های رزیدنت ایول محسوب می‌شود که برای اولین بار در ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳ در سینماهای سنگاپور اکران شد.

یک اقتباس مانگا ماهانه نیز بر اساس آتن توسط کادوکاوا به منظور تبلیغات این فیلم منتشر شده است.

وقایع جزیر مرگ در سال ۲۰۱۵، یک سال پس از حمله بیوتروریستی نیویورک و دو سال قبل از اینکه ایتن وینترز درگیر حادثه خانه بیکرها شود، رخ می‌دهد.

داستان

در سال ۱۹۹۸، با شروع حادثه راکون سیتی، شرکت آمبرلا یک شرکت نظامی خصوصی را برای کمک به تخلیه مدیران عالی رتبه آمبرلا و مقامات دولتی استخدام کرد. این شرکت واحد ۶ را مستقر کرد، اما اکثریت آن‌ها توسط زامبی‌ها گزیده شدند. دو عضو بازمانده جی‌جی و دیلن بلیک بودند که با دفتر مرکزی گرفتند تا درخواست استخراج خودشان را بدهند و مراقبت‌های پزشکی دریافت کنند، اما به آن‌ها گفته شد که همتایان آلوده شده را قرنطینه کرده و بعدا بکشند. جی‌جی از این دستور شوکه و دیلن خشمگین شد. این زوج با هم در حال بحث بودند که سربازان آلوده به آن‌ها حمله‌ور شدند و جی‌جی گاز گرفته شد. دیلن که از اوضاع ناامید بود متعاقبا رفیقش را کشت.

هفده سال بعد در سال ۲۰۱۵ و پس از وقایع «رزیدنت ایول: انتقام»، در سان فرانسیسکو مامور پشتیبانی عملیات میدانی (FOS) یعنی اینگرید هانیگن به لیان اس. کندی، عامل بخش عملیات امنیتی (DSO) ماموریت داد تا یک محقق دارپا و مهندس رباتیک به نام دکتر آنتونیو تیلور را به خاطر فروش اطلاعات محرمانه به نیروهای خارجی بازداشت کند. در طول یک جلسه توجیهی، لیان متوجه شد که تیلور در حالی که توسط اداره پلیس سان فرانسیسکو تحت تعقیب بوده است، توسط یک گروه ناشناس ربوده شده است. لیان تلاش کرد تا آدم‌ربایان را رهگیری کند، اما جنایتکاری به نام ماریا گومز که از آخرین رویارویی آن‌ها در سال قبل جان سالم به در برده بود، او را ناکام گذاشت. در همین حال، ربکا چمبرز، مشاور اتحاد ارزیابی امنیت بیوتروریسم (BSAA) به مامور کریس ردفیلد گزارشی را داد که طی آن افرادی پس از ابتلای مرموز به یک سویه پیشرفته از ویروس-تی جان خود را از دست داده‌اند و اینکه آثار سوزن روی بدن‌شان پیدا شده است. پس از آن کریس به دیدار همکار دیرینه خود یعنی جیل ولنتاین رفت، به این امید که جیل را از شرکت کردن ماموریت‌هایش بازدارد، چرا که او مدتی طولانی ذهنش تحت کنترل آلبرت وسکر بود و از مشکلات سلامت روانی رنج می‌برد. با این حال ولنتاین این درخواست را نپذیرفت.

کریس و جیل با ربکا و خواهر کریس یعنی کلر ردفیلد دیدار کردند تا در مورد یافته‌های خود صحبت کنند. در طی این گفتگو ک کلر اشاره کرد که او یک اورکای آلوده شده به همان گونه ویروس-تی قربانیان قبلی را کشف کرده است که در نزدیکی پناهگاه ملی دریایی فارالونز شنا می‌کرده است. همچنین اخیرا چندین نهنگ ناپدید شده بودند. جیل و ردفیلدها کشف کردند که قربانیان انسانی همگی قبل از مرگ‌شان از جزیره آلکاتراز بازدید کرده بودند. به این ترتیب آن‌ها با ظاهر توریستی به این جزیره سفر کردند. آن‌ها در آنجا به دلیل یک درگیری ناشی از شیوع زامبی‌ها از هم جدا شدند. جیل که در فاضلاب حضور داشت در حین کاوش با لیان روبرو شد و به او پیوست. این دو با فرم جدیدی از لیکرها روبرو شدند و پس از آن به یک اسلحه‌خانه رسیدند، جایی که از طرح‌هایی مربوط به پهپادهای پشه‌مانند را کشف کردند که به منظور آلوده کردن افراد به ویروس توسعه یافته بودند. سپس آن‌ها توسط دیلن دستگیر شدند و به سلول‌هایی از زندان منتقل شدند که تیلور و ردفیلدها نیز در آن اسیر بودند. دیلن با این باور که هیچ عدالتی در دنیا وجود ندارد، از پهپادها برای آلوده کردن ردفیلدها و لیان استفاده کرد، اما آن را از جیل دریغ کرد تا ببیند که چطور دوستانش می‌میرند، مثل خودش که قبلا در شهر راکون سیتی شاهد مرگ هم‌تیمی‌هایش بود. او سپس فاش کرد که سندیکای جنایی گلن آریاس را تصاحب کرده است و با ماریا، که به دنبال انتقام مرگ پدرش دیگو بود، قصد استفاده از پهپادهایش را در جهان دارد. او به دکتر تیلور شلیک کرد و سپس آنجا را ترک کرد. تیلور لحاظاتی پیش از مرگش کدی را در اختیار کلر گذاشت که کنترل پهپادها را فراهم می‌کرد. جیل در حین تعقیب دیلن با ربکا روبرو شد که حامل واکسنی برای کمک به اعضای آلوده شده گروه بود. لیان پس از بهبودی به دنبال ماریا رفت و در طی یک تقابل وحشیانه سرانجام قادر به کشتن او شد.

سرانجام ردفیلدها، جیل، لیان و ربکا گرد هم آمدند تا با دیلن مبارزه کنند، کسی که خودش را با یک سلاح بیو ارگانیک ترکیب کرده بود و بر گروه غلبه کرد. کلر و ربکا کنترل پهپادهای دیلن را به دست گرفتند و قادر شدند تا این هیولا را آلوده کنند. هیولا به اندازه کافی تضعیف شد تا جیل، لیان و کریس قادر شدند او را با مواد منفجره و یک موشک انداز بکشند. در پایان کریس بازگشت جیل را تحسین کرد و گروه با هلیکوپترهای نجات BSAA از جزیره خارج شد.

شخصیت‌ها و صداپیشگان

پذیرش و نقدها

در وب‌سایت جمع‌آوری نقد راتن تومیتو، این فیلم بر اساس شش نقد، میانگین امتیاز ۵.۷ از ۱۰ را دریافت کرده است.

آی‌جی‌ان به این فیلم نمره ۶ از ۱۰ را داده است و اکشن آن را تحسین کرده است اما آن را کم‌عمق خوانده است. بلادی دیسگاستینگ به فیلم ۳ از ۵ داده است و نوشته است «این فیلم احتمالا تاثیری رو مجموعه بازی‌ها ندارد اما نشانه‌ای برای شروع پیوستگی مجموعه انیمیشن‌های  رزیدنت ایول است. مجله دیجیتالی پیست نیز به این فیلم امتیاز ۴.۵ از ۱۰ را داده است نوشته است «رزیدنت ایول در طول سال‌ها گونه‌های متفاوتی از آثار اکشن-ترسناک را ساخته است. متاسفانه جزیره مرگ یکی از ضعیف‌ترین آن‌ها است.»

صفحات دیگر