ویکی رزیدنت ایول

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

سلاح بیو ارگانیک

اشتراک‌گذاری
سلاح بیو ارگانیک رزیدنت ایول

سلاح بیو ارگانیک (Bio Organic Weapon) یا به اختصار B.O.W اصطلاحی است که توسط چندین سازمان و تعدادی از پژوهشگران برای اشاره به موجودی به کار برده می‌شود که عمدا برای استفاده به عنوان یک ماشین کشتار ساخته یا اصلاح ژنتیکی شده‌اند.

سلاح‌های بیو ارگانیک از پژوهش‌های مهم و متمرکز شرکت آمبرلا محسوب می‌شوند. این شرکت بعد از کشف ویروس پروژنیتور توسط بنیان‌گذاران آمبرلا، به دنبال ساخت موجودات و جانورانی با قدرت تخریبی رفت. چند نمونه‌ی موفق از این سلاح‌ها مجموعه تایرنت‌ها، هانترها و لیکرها هستند.

گونه‌ها

برای برآورده کردن نیازهای بیوتروریست‌ها، سلاح‌های بیو ارگانیک مختلف به واسطه‌ی انگل‌ها و ویروس‌ها به کار گرفته شد.

لیکرها

لیکرها نوعی B.O.W قابل فروش بودند که به خاطر چابکی و ویرانگری‌شان شناخته می‌شوند. این موجودات از رایج‌ترین گونه‌ی سلاح‌ها هستند و حملات بیوتروریستی زیادی دیده شده‌اند. حداقل چهار نوع لیکر وجود دارد که دو تا از آن‌ها با استفاده از ویروس پروژنیتور و انگلس لاس پلاگاس بهبود شده‌اند.

تایرنت‌ها

تایرنت‌ها در اصل برای به کارگیری به عنوان ابرسرباز ساخته شدند که قادر به تحمل ضربات حیاتی بودند و نابودی‌شان اصلا کار آسانی نبود. به مرور زمان آن‌ها به دلیل قدرت و پایداری بالا به عنوان یک سلاح فوق‌العاده به کار گرفته شدند. با این حال ساختار ژنتیکی ایده‌آل برای ساخت یک تایرنت کمیاب است و دلیل تولید اندک آن‌ها نیز به همین موضوع برمی‌گردد.

هانترها

در کنار لیکرها، هانترها نیز از سلاح‌های بیو ارگانیک محبوب به شمار می‌آیند. هانترها از در انواع مختلفی و از روش‌های زیادی قابل تولید هستند، اگرچه باید احتیاط زیادی در قبال هانترها کرد چرا که در برخی موارد دیده شده آن‌ها به فرماندگان خود حمله کرده‌اند.

پلاگا

لاس پلاگاس اولین بار در روستایی اروپایی کشف شد، جایی که فرقه‌ای به نام لوس ایلومینادوس از آن استفاده کرده و بسیاری از افراد را به آن آلوده کردند. این انگل بعد از کشف شدن توسط «سازمان» توسط آلبرت وسکر و شرکت تریسل با هدف تولید سلاح‌های بیو ارگانیک جدید مورد آزمایش قرار گرفت و همین موضوع به شیوع کیجوجو بدنام در آفریقا ختم شد. بعدها در زمان جنگ داخلی اسلاو شرقی، باری دیگر پلاگاس توسط شورشیان در جنگ استفاده شد.

جاوو

این گونه‌ی جدید از BOWها توسط نئو آمبرلا تولید شد، یک سازمان بیوتروریست جدید که توسط کارلا رادمس تاسیس شده بود. در مقایسه با زامبی‌های متداول که به خوردن قربانی‌ها می‌پرداختند، جاووها قادر به هماهنگی در تروریسم، آدم‌ربایی، و کشتار بودند. جاووها تنها از بالاترین رهبرشان و کسانی که آن‌ها را ساخته‌اند دستور می‌گیرند.

اوروبروس

به دلیل ماهیت خطرناک ویروس اوروبروس، تنها تعداد انگشت‌شماری از این سلاح‌ها توسط آلبرت وسکر ساخته شده‌اند. سال‌ها بعد از مرگ وسکر، الکس وسکر و زیردستانش آزمایشگاه او را مکان‌یابی کردند و نمونه‌هایی از ویروس اوروبروس را برای ساخت BOWهایی چون رونانت، اسلینگر و اسلشر به کار بردند. بعد از تائید شدن مرگ الکس، اتحاد ارزیابی امنیت بیوتروریسم (BSAA) تمام سلاح‌ها و اثرات مربوط به این ویروس را ریشه‌کن کرد.

سایر

فرم‌های بسیار دیگری به عنوان سلاح بیو ارگانیک مورد استفاده قرار گرفتند با این حال میزان استفاده از آن‌ها اندک بوده و موفقیت تجاری برای آن‌ها وجود نداشته است. برخی از آن‌ها الیمیتاورها، پلیگ کرولرها، آیوی‌ها، عنکبوت‌های غول‌پیکر، نپتون‌ها، آنوبیس، و جبرواک اس۳ هستند.

صفحات دیگر