ویکی وان پیس

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

یامی یامی نو می

اشتراک‌گذاری

یامی یامی نو می

Yami Yami no Mi

یامی یامی نو می - وان پیس

معنی

تاریکی

اولین نمایش

چپتر ۴۴۰ (مانگا)
قسمت ۳۲۵ (انیمه)

یامی یامی نو می (Yami Yami no Mi) یک میوه شیطانی از نوع لوگیا است که به کاربر اجازه می‌دهد به اراده‌ی خود تاریکی را کنترل کند، و کاربر را تبدیل به یک انسانی تاریکی می‌کند. این میوه توسط مارشال دی. تیچ معروف به ریش‌سیاه خورده شد، کسی که این میوه را پس از کشتن تاچ، فرمانده لشکر چهارم دزدان دریایی ریش‌سفید ربود.

یامی یامی نو می حتی برای یک میوه لوگیا «منحصر به فرد» تلقی می‌شود، و قدرت‌های آن «پلیدترین» خطاب می‌شود.

قدرت‌ها و ضعف‌ها

قدرت‌ها

اولین و مهمترین نقطه قوت، همانطور که توسط ریش‌سیاه نمایش داده شده است، توانایی کنترل تاریکی و خاصیت منحصر به فرد گرانشی آن است. به صورت بصری تاریکی یک ماده دود مانند سیاه است که از بدن کاربر منتشر می‌شود. تاریکی نوعی خلاء است که همه چیز را می‌بلعد و در هم می‌شکند. به همین دلیل کاربر می‌تواند مواد فیزیکی و هر نوع حمله‌ای را با مکش آن در تاریکی جذب کند. همچنین فرد می‌تواند با استفاده از این توانایی حریف را بدون توجه به وضعیت فعلی به سمت خود بکشد.

یامی یامی نو می
ریش‌سیاه در حال استفاده از یامی یامی نو می

کاربر می‌تواند اشیا را مشابه به سیاهچاله داخل گردابی جذب کند. به نظر می‌رسد که آن چیزی را که به داخل مکیده می‌شود به طور کامل فشرده و از بین نمی‌رود ، بلکه نوعی فضا را ایجاد می‌کند که اشیا در آن ذخیره می‌شوند. ریش‌سیاه با این قابلیت توانست یک شهر کامل را به درون خود بکشد و در نهایت دوباره آن را به بیرون راند که به قطعاتی تبدیل شده بود، اما به طور کامل ویران نشده بود. نگهبانان زندان ایمپل داون که ریش‌سیاه آن‌ها را مکیده بود نیز جان سالم به در بردند، اگرچه به شدت مجروح و در شوک بودند.

منحصر به فردترین و ترسناک‌ترین مزیت این میوه امکان خنثی‌سازی قدرت میوه‌های شیطانی دیگر به واسطه‌ی لمس کردن حریف است. این موضوع در مورد انواع میوه‌ها صادق است اما در مورد لوگیا تاثیر بیشتری دارد و عملا حریف را آسیب‌پذیر می‌کند.

ضعف‌ها

تاریکی و خاصیت بلعیدن آن هم نقطه قوت و هم نقطه ضعف اصلی کاربر است. از آنجایی که تاریکی حملات را نیز جذب می‌کند، در صورتی که کاربر قادر نشود تا به موقع حملات را جذب کند می‌تواند همانند هر انسان معمولی مورد صدمه قرار بگیرد.

علاوه بر این، توانایی‌های خنثی‌ساز این میوه تنها در صورتی کار می‌کند که کاربر با دستان خود حریف را لمس کند.

صفحات دیگر