ویکی وان پیس

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

مارشال دی. تیچ

اشتراک‌گذاری

مارشال دی. تیچ

Marshall D. Teach

مارشال دی. تیچ - وان پیس

پیشه

دزد دریایی
فرمانده
شیچیبوکای (قبلا)

لقب‌ها

ریش سیاه

سن

۳۸ (در ابتدا)
۴۰ (بعد از تایم‌اسکیپ)

تولد

۳ آگوست

جایزه

۳٬۹۹۶٬۰۰۰٬۰۰۰ بلی

میوه شیطانی

یامی یامی نو می (به معنی تاریکی)
گورا گورا نو می (به معنی صدای زلزله)

نوع میوه

اولین نمایش

فصل ۲۲۳ (مانگا)
قسمت ۱۴۶ (انیمه)

مارشال دی. تیچ (Marshall D. Teach) که همچنین با نام ریش‌سیاه شناخته می‌شود، فرمانده دزدان دریایی ریش‌سیاه و یکی از چهار امپراتور است. او همچنین اولین فرد در تاریخ است که از قدرت دو میوه‌ی شیطانی بهره می‌برد.

او فعالیت خود به عنوان دزد دریایی را به عنوان عضوی از لشکر دوم دزدان دریایی ریش‌سفید شروع کرد. مارشال در همین منصب فعال بود تا این که برای تصاحب میوه یامی یامی اقدام به قتل فرمانده لشکر چهارم کرد. این میوه‌ای نادر از نوع لوگیا و مبتنی بر تاریکی بود که می‌توانست قدرت سایر میوه‌های شیطانی را بی‌اثر کند. او پس از شکست دادن پرتگاس دی. ایس و تحویل دادن او به تفنگداران دریایی، به جایگاهی در میان هفت جنگ‌سالار دست یافت. او در طول جنگ سران قادر به کشتن ریش‌سفید شد و به طور مرموزی توانایی زمین‌لرزه‌ای گورا گورا نو می را تصاحب کرد. پیروزی او در جنگ و تسخیر تدریجی اکثر مناطق تحت نفوذ ریش‌سفید باعث شد تا به عنوان یکی از چهار امپراتور و همچنین به عنوان بخشی از «بدترین نسل» شناخته شود. پس از حادثه بندر راکی، او جزیره هاچینوسو را به پایگاه عملیات خود تبدیل کرد.

تیچ با توجه به اقداماتش در طول مجموعه از جمله نقش کلیدی او در مرگ ایس و ریش‌سیفد، همیشه به عنوان یکی از آنتاگونیست‌های اصلی نقش‌آفرینی کرده است. در نیمه‌ی اول داستان او یک آنتاگونیست فرعی آرک جزیره درام، یک آنتاگونیست جزئی در آرک جایا، یک آنتاگونیست ثانویه آرک انیس لابی، و یکی از آنتاگونیست‌های اصلی حماسه جنگ سران است. در نیمه دوم مجموعه، او یک آنتاگونیست جزئی در آرک درسرزا، یک آنتاگونیست جانبی در آرک اگ‌هد است و یکی از آنتاگونیست‌های اصلی حماسه نهایی است.

توانایی‌ها و قدرت‌ها

ریش‌سیاه به عنوان عضوی از یونکو بر دنیای جدید فرمانروایی می‌کند و یکی از چهار دزد دریایی قدرتمند دنیا شناخته می‌شود.

تیچ حتی قبل از این که تبدیل به یک یونکو شود یک دزد دریایی بسیار قدرتمند در شیچیبوکای و خدمه‌ی دزدان دریایی ریش‌سفید بود. تیچ در نقطه‌ای از زندگی‌اش با شنکس مبارزه کرد و این مبارزه زخمی را روی چشم چپ او به جا گذاشت. این نبرد باعث شد تا شنکس پی ببرد که تیچ تهدیدی بسیار خطرناک است. ریش‌سیاه بعد از نبرد مارین‌فورد به پنج ارشد اثبات کرد که یک قدم تا تصاحب جایگاه خالی یونکو که قبلا در اختیار ریش‌سفید بود، فاصله دارد و در نهایت هم این جایگاه را تصاحب کرد.

در دوران تایم‌اسکیپ جایزه تعیین شده برای او به رقم قابل توجه ۲٬۲۴۷٬۶۰۰٬۰۰۰ بلی رسید که نشان از خطرناک بودن او از نظر دولت جهانی داشت.با این حال جایزه او همچنان از سایر نفرات یونکو پایین‌تر بود.

مهم‌ترین اقداماتی که قدرت تیچ را نشان داده است، شکست دادن سه دزد دریایی ریش‌سفید یعنی پرتگاس دی. ایس، تاچ، و بعدها کاپیتان جدید آن‌ها یعنی مارکو بوده است. بعد از دوره‌ی دو ساله‌ی تایم-اسکیپ او و خدمه‌اش در برابر ارتش انقلابی مبارزه کردند و پایگاه آن‌ها را تخریب کردند.

میوه‌های شیطانی

مارشال دی. تیچ
تیچ در حال استفاده از هر دوی یامی یامی نو می و گورا گورا نو می

ریش‌سیاه اولین و تنها فرد شناخته شده است که همزمان از دو میوه‌ی شیطانی بهره می‌برد. او گورا گورا نو می را از جسد ریش‌سفید به دست آورد و از آن پس قادر به ایجاد زمین لرزه‌های بسیار شدید شد که ویژگی این میوه بود. بنا بر گفته‌ی مارکو، ساختار بدن ریش‌سیاه منحصر به فرد و غیرمعمول است. تیچ پس از دریافت میوه گورا گورا به اندازه‌ی کافی از آن اطلاع داشت که بتواند بلافاصله پس از دریافتش از آن استفاده کند.

میوه‌ی شیطانی دیگر ریش‌سیاه یامی یامی نو می و از نوع لوگیا است. این میوه دارای قدرت تاریکی است و می‌تواند کشش گرانشی قوی را ایجاد کند. تیچ قادر است با قدرت‌های این میوه همانند یک سیاه‌چاله هر چیزی را ببلعد که می‌تواند هر چیزی را به نیستی تنزل دهد. او بر خلاف سایر کاربران لوگیا لمس ناپذیر است. ویژگی دیگر این میوه باطل کردن تاثیرات میوه‌های دیگر از طریق تماس فیزیکی است، چیزی که تیچ به واسطه‌ی آن قادر به ضربه زدن به بدن شعله‌ور ایس، و همین طور بدن پلاستیکی لوفی شد. با این حال این ویژگی تنها با لمس فیزیکی قابل استفاده است و در برابر برخی از دشمنان می‌تواند ناکارآمد باشد.

هاکی

ریش‌سیاه قادر به استفاده از هاکی بوسوشوکو و کنبونشوکو است.

هاکی بوسوشوکو

تیچ یک کاربر بسیار ماهر در هاکی بوسوشوکو است. او با سخت کردن بازوی خود قادر شد از خود در برابر ضربه شمشیر اس-هاوک دفاع کند، ضربه‌ای که می‌تواند کوه بزرگ آمازون لیلی را از وسط به دو نیم تقسیم کند.

هاکی کنبونشوکو

تیچ یک کاربر بسیار ماهر در استفاده از هاکی کنبونشوکو است. او در مقطعی احساس کرد که جایزه تعیین شده برای لوفی ۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰ بلی است که در مقایسه با قدرت او بسیار کم بود، و در طول حمله‌اش به ایمپل داون او احساس کرد که هاکی لوفی از زمان ملاقات با او در جایا بهبود یافته است.

تاریخچه

همراهی با ریش سفید

تیچ به عنوان یک یتیم بزرگ شد. ۲۸ سال پیش، وقتی ۱۲ سال داشت با ریش سفید و خدمه‌اش روبرو شد و از آن‌ها خواست که به گروه‌شان بپیوندد، درخواستی که ریش سفید آن را پذیرفت. در حقیقت تیچ آرزو داشت که روزی پادشاه دزدان دریایی شود و به برای رسیدن به این هدف قصد داشت میوه یامی یامی را به دست آورد. او برای جستجوی این میوه بود که به دزدان دریایی ریش سفید پیوست و باور داشت که از این طریق می‌تواند این میوه را پیدا کند.

حدود ۲۶ سال پیش، دزدان دریایی ریش سفید سه روز و سه شب در جزیره‌ای با دزدان دریایی راجر درگیر شدند که در نهایت با یک آتش بس و تبادل هدیه پایان یافت. این زمانی بود که تیچ برای اولین بار با شنکس ملاقات کرد.

۲۲ سال پیش، پس از فرار شیکی از ایمپل داون، تیچ در ۱۸ سالگی خود به سر می‌برد و در کنار افراد هم‌خدمه‌اش شامل مارکو، جوزو، ویستا، بلنهایم و هاروتا حضور داشت.

خون و خیانت

بیش از دوازده سال قبل از خط داستانی فعلی، تیچ و شنکس در یک نبرد شرکت کردند. در طول این نبرد، تیچ سه زخم را روی چشم شنکس به جا گذاشت. سرانجام تیچ به عضویت لشکر دوم دزدان دریایی ریش سفید درآمد و پورتگاس دی. ایس را تشویق کرد تا مقام فرماندهی این لشکر را به دست بگیرد.

روزی تاچ، فرمانده لشکر چهارم دزدان دریایی ریش سفید یک میوه شیطانی را پیدا کرد که تیچ پی برد این همان میوه یامی یامی است. او اقدام به کشتن تاچ کرد و با میوه شیطانی از خدمه گریخت. با اطلاع یافتن دزدان دریایی ریش سفید از این قتل، ایس با وجود بی‌میلی ریش سفید اما به خاطر خیانت به «پدر» آن‌ها، به دنبال تیچ رفت.

مارشال دی. تیچ
میوه‌ی یامی یامی زیر نظر تیچ

پس از آن تیچ لقب ریش سیاه را برای خود انتخاب کرد و خیلی زود دزدان دریایی ریش سیاه را تشکیل داد که متشکل از یک پلیس سابق و مسیریاب به نام لافیت، یک تک‌تیرانداز به نام ون آگور، یک سکان‌دار به نام خسوس بورگس، یک دکتر به نام داک کیو، و اسب داک کیو یعنی استرانگر بود. مدت کوتاهی پس از آن این خدمه اقدام به غارت پادشاهی درام کرد که باعث فرار پادشاه واپول شد و از قضا این پادشاهی از استبداد واپول رهایی یافت.

صفحات دیگر