ویکی وان پیس

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

پرتگاس دی. ایس

اشتراک‌گذاری

پرتگاس دی. اس

Portgas D. Ace

پرتگاس دی. ایس - وان پیس

وابسته به

دزدان دریایی وایت‌برد
دزدان دریایی اسپید (قبلا)
خانواده دادان (قبلا)
ایمپل داون (قبلا)

پیشه

فرمانده لشکر دوم
دزد دریایی
کاپیتان (قبلا)
زندانی زندان بزرگ (قبلا)
راهزن (قبلا)

اقامت

باتریلا (قبلا)
کوه کولوبو (قبلا)

لقب

اس «مشت آتشی»

نام واقعی

گول دی. اس

سن

۲۰

تولد

۱ ژانویه

جایزه

۵۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ بلی

میوه شیطانی

مرا مرا نو می (به معنی صدای سوختن آتش)

نوع میوه

نمایش در

فصل ۱۵۴ (مانگا)
قسمت ۹۱ (انیمه)

صداپیشه

توشیو فوروکاوا
دایسوکه ساکاگوچی (بچگی)

پرتگاس دی. ایس (Portgas D. Ace) با نام تولد گول دی. ایس و لقب «مشت آتشین»، برادر قسم‌خورده لوفی و سابو، و پسر پادشاه دزد دریایی یعنی گول دی. راجر است. به درخواست راجر قبل از اعدام شدنش، ایس توسط مانکی دی. گارپ تحت سرپرستی قرار گرفت. او بعدها به فرمانده لشکر دوم دزدان دریایی وایت‌برد و در مقطعی به کاپیتان دزدان دریایی اسپید تبدیل شد.

ایس به خاطر اصل و نسبی که با راجر داشت توسط دولت جهانی اسیر و محکوم به مرگ شد، اما به دنبال عواقب نبرد بزرگ مارین‌فورد آزاد شد. با این حال او برای محافظت از برادر جوانترش خود را جلوی آکاینو قربانی کرد.

ایس اولین بار در آرک جزیره درام نمایش داده شد اما او به طور رسمی در آرک آراباستا معرفی شد و به عنوان متحدی مختصر در کنار کلاه حصیری‌ها بود. او شخصیت محوری حماسه جنگ اجلاس است. همچنین او شخصیت اصلی داستان جانبی جستجوی بزرگ ایس برای ریش‌سیاه است.

مرگ او باعث شد تا لوفی برای دو سال به انجام تمرینات بپردازد و به اندازه‌ای قوی شود تا بتواند از دوستان و نزدیکان خود محافظت کند. این مقطعی برای شروع نیمه‌ی دوم مجموعه وان پیس بود.

تاریخچه

تولد و کودکی

وقتی مادر ایس یعنی پورتگاس دی. روژ او را پنج ماه حامله بود، پدرش، گول دی. راجر اعدام شد. روژ برای محافظت از ایس او را به مدت ۱۵ ماه دیگر در شکم خود نگه داشت و یک سال و سه ماه پس از مرگ راجر، او را در باتریلا به دنیا آورد اما بلافاصله پس از آن روژ جان باخت.

ایس تحت سرپرستی معاون مارین یعنی مانکی دی. گارپ قرار گرفت، کسی که مراقب از او را به خانواده دادان در کوه کولوبو واقع در جزیره سپیده دم سپرد. ایس در دوران کودکی‌اش با افرادی روبرو شد که نفرت خود را از راجر و خانواده او ابراز می‌کردند و همین باعث شد تا او احساس تنهایی و بی‌ارزشی کند. در مقطعی زمانی که گارپ به ملاقات او آمد، ایس پرسید که آیا اصلا باید به دنیا می‌آمده است یا نه، و گارپ پاسخ داد که او فقط با زندگی کردن می‌تواند آن را بفهمد. ایس بعدا در گری ترمینال با سابو ملاقات کرد. این دو رویای مشترک دزد دریایی شدن را داشتند و شروع به دزدیدن پول و گنج کردند تا برای روزی که به دریا می‌روند آماده شوند.

داستان سه برادر

داستان سه برادر
اولین دیدار ایس با لوفی

زمانی که ایس ده ساله بود، روزی او پس از شکار یک گاومیش به خانه بازگشت و شاهد بود که گارپ نوه‌ی خود یعنی مانکی دی. لوفی را برای سپردن به خانواده دادان آورده است. ایس در اولین دیدارش با لوفی روی او تف انداخت. از آن پس لوفی به طور مداوم سعی کرد تا با او دوست شود و ایس هم او را پس می‌زد اما لوسی تسلیم نشد.

ایس روزی با سابو ملاقات کرد و آن‌ها گنجی را که دزدیده بودند بررسی کردند. لوفی نیز که تا پایان مسیر به گری ترمینال رسیده بود، آن‌ها را صدا زد. در این مقطع پورچمی، یکی از دزدان دریایی بلوجم که به دنبال ایس بود لوفی را اسیر کرد، که این باعث وحشت ایس شد. پورچمی لوفی را دور کرد تا موقعیت ایس را از زبان او بیرون بکشد، و در همین حین ایس و سابو تلاش کردند تا گنج خود را به مکان دیگری منتقل کنند. هنگامی که سابو پس از جابجایی آخرین گنجینه به سوی ایس بازگشت، او فاش کرد که لوفی مکان ایس را فاش نکرده است و این ایس را شوکه کرد. سپس او و سابو برای نجات لوفی به مخفیگاه دزدان دریایی بلوجم نفوذ کردند و پورچمی ایس را گرفت، اما سابو او و لوفی را آزاد کرد. ایس و سابو برای مبارزه با پورچمی ماندند و او را شکست دادند. پس از آن، ایس از لوفی پرسید که چرا به جای افشای موقعیت او، جانش را به خطر انداخته است و لوفی فاش کرد که ایس تنها کسی است که دارد.

داستان سه برادر
ایس، لوفی و ​​سابو با هم برادر می‌شوند.

این سه نفر به ماجراجویی های خود در سراسر جزیره ادامه دادند و در میان مردم آنجا بیشتر شناخته شدند. آن‌ها حیوانات را شکار می‌کردند و برای قوی‌تر شدن با یکدیگر می‌جنگیدند. یک روز آن‌ها به پادشاهی گوا رفتند و در یک رستوران غذا خوردند که بدون پرداخت پول آنجا را ترک کردند. همانطور که آن‌ها در حال فرار بودند، ایس و لوفی مردی را دیدند که سابو را صدا می‌کرد، اما سابو هرگونه ارتباط با او را انکار می‌کرد. با این حال، هنگامی که آن‌ها به جنگل بازگشتند، ایس و لوفی، سابو را مجبور کردند که حقیقت را به آن‌ها بگوید. سابو فاش کرد که آن مرد پدرش بوده و او فرزند یک اشرافی است، اما زندگی اشرافیانه را کنار گذاشته است. سپس این سه نفر رویای خود برای تبدیل شدن به دزدان دریایی را مطرح کردند. آن‌ها طی یک مراسم ساکازوکی غیررسمی، یکدیگر را برادران قسم‌خورده خود اعلام کردند. آن‌ها به زندگی ماجراجویانه خود ادامه دادند. همچنین آن‌ها خانه دادان را ترک کردند تا در یک خانه درختی زندگی کنند.

با این حال در یک روز، پدر سابو به نام اوتلوک سوم و دزدان دریایی بلوجم به زور سابو را گرفتند. ایس سعی کرد تا به آن‌ها حمله کند، اما یکی از دزدان دریایی با مشت او را ناکار کرد. اوتلوک سوم به دزدان دریایی گفت که هر کاری که می‌خواهند با لوفی و ​​ایس انجام دهند، در حالی که سابو را با خود برد، اما سابو به پدرش قول داد که اگر ایس و لوفی سالم بمانند، خودش به خانه بازگردد. آن شب لوفی به این موضوع فکر می‌کرد که آیا حال سابو خوب است یا نه، اما ایس به او یادآوری کرد که باید او را فراموش کنند. چند روز بعد، بلوجام به دستور نجیب‌زاده‌ها آماده‌ی آتش زدن گری ترمینال شدند. ایس و لوفی به این موضوع اعتراض کردند، اما بلوجام آن‌ها را نادیده گرفت و در عوض از آن‌ها در مورد مکان گنج خود پرسید. پس از آن، ایس و لوفی به یک میله بسته شدند و با فرا رسیدن شب، دزدان دریایی بلوجم گری ترمینال را به آتش کشیدند. ایس و لوفی توسط شعله‌های آتش احاطه شده بودند که با یک ترکش آزاد شدند تا از آتش فرار کنند.

با این حال، این دو با دزدان دریایی بلوجم روبرو شدند که می‌خواستند مکان گنج‌شان را قبل از آتش گرفتن بدانند. ایس در نهایت تسلیم شد و به بلوجام گفت، اما دزدان دریایی با عصبانیت او و لوفی را با خود بردند تا مطمئن شوند که دروغ نمی‌گویند. بلوجام قسم خورد که از نجیب‌زاده‌ها انتقام بگیرد و گفت سابو هم با بقیه آن‌ها فرقی ندارد. این گفته باعث شد تا لوفی به مقابله با آن‌ها بپردازد و متقابلا مورد حمله وحشیانه قرار گیرد. ایس در ناامیدی بر سر این دزدان دریایی فریاد زد و هاکی هائوشوکو را در خود بیدار کرد. در نهایت با رسیدن دادان‌ها در آنجا و با سوختگی شدید کورلی دادن، ایس و سایر افراد از این مخمصه جان سالم به در بردند.

داستان سه برادر
گریه کردن ایس برای از دست دادن سابو

بعدا در مقطعی دوگرا، یکی از اعضای خانواده دادن به ایس و لوفی اطلاع داد که سابو به دریا رفته است اما قایق او توسط یک اشراف جهانی منفجر شده است. ایس برای گرفتن انتقام از سابو رفت اما دادان او را متوقف کرد. دادان گفت که دنیا سابو را کشت و ایس هیچ شانسی برای انتقام گرفتن از آن نخواهد داشت تا زمانی که قوی‌تر شود. خانواده دادان او را بستند تا نتواند برود اما صبح روز بعد پس از آرام ایس، او آزاد شد و نامه‌ای را از سابو دریافت کرد که در آن او از تصمیم خود را برای رفتن زودهنگام به دریا توضیح داده بود و از تمایل خود برای ملاقات مجدد برادرانش گفته بود. سابو از ایس خواسته بود که از لوفی مراقبت کند. ایس به ساحل رفت، جایی که لوفی هنوز در آنجا گریه می‌کرد. لوفی قول داد که قوی‌تر شود و از ایس خواهش کرد که هیچ وقت نمیرد. ایس قول داد که این کار را نکند و سپس آن‌ها تصمیم گرفتند که هر وقت به ۱۷ سالگی رسیدند به دریا بروند. ایس و لوفی به ماجراجویی ادامه دادند تا قوی‌تر و مستقل‌تر شوند.

مسیر دزدی دریایی

داستان سه برادر
ایس کوه کولوبو را ترک می‌کند.

ایس در سن ۱۷ سالگی از کوه کلوبو به راه افتاد و زندگی خود را به عنوان یک دزد دریایی آغاز کرد. کمتر از یک سال پس از شروع کشتیرانی، او در جزیره سیکسیس از اقیانوس آبی شرقی غرق شد. در آنجا با مردی بی‌نام آشنا شد و نام مستعار مسکد دیوس (Masked Deuce) را به آن مرد داد. آن‌ها در مورد خانواده‌های خود صحبت کردند و وقتی دیوس موضوع راجر را مطرح کرد، ایس میراث واقعی خود را فاش کرد. دیوس با احساساتی متفاوت درباره این که ایس پسر راجر است، او را ترک کرد. چندین روز بعد، ایس آماده‌ی خوردن میوه‌ای شد که بدون اطلاع او مرا مرا نو می بود. دیوس که کاملا گرسنه بود برای تصاحب این میوه آماده کشتن ایس شد، اما ایس پس از شنیدن صدای غرش شکم دیوس، میوه را به او تعارف کرد. دیوس که احساس گناه می‌کرد آن را نپذیرفت، اما آن دو با هم آشتی و شراکت کردند. این دو مرا مرا نو می را تقسیم کردند، اما ایس ابتدا آن را مصرف کرد و قدرت آن را به دست آورد. آن‌ها سپس با هم کار کردند تا یک کشتی برای فرار بسازند و کشتی استرایکر را ساختند که با شعله‌های ایس حرکت می‌کرد. سپس آن دو به راه افتادند و چندی بعد گروه دزدان دریایی اسپید را تشکیل دادند. با گذشت زمان، اعضای خدمه دزدان دریایی اسپید به بیست نفر رسید و آن‌ها بدنام‌تر شدند و مورد هدف انبوهی از شکارچیان جایزه‌بگیر قرار گرفتند.

حادثه در مجمع الجزایر سابودی

سرانجام، دزدان دریایی اسپید به مجمع الجزایر سابودی رسیدند، جایی که باید سه روز منتظر می‌ماندند تا کشتی‌شان روکش شود. ایس و دیوس در آنجا با یک پرچمدار مارین به نام ایسوکا مواجه شدند. در مقطعی به دیوس در مورد جای سوختگی روی دستش گفت که مربوط به دوران کودکی بود که دزدان دریایی روستای او را سوزاندند و در طی این رویداد والدینش کشته شدند. او توسط یک معاون فرمانده مارین به نام درو از آتش نجات پیدا کرد و از آن پس جذب مارین‌ها شد. او حالا می‌خواست که هیچ فرزندی مانند او چنین تجربه‌ای نداشته باشد.

ایسوکا همچنین توصیه کرد که ایس از دنبال کردن راه دزدان دریایی دست بکشد، زیرا هیچ پلیدی در او نمی‌دید. او حتی به ایس این شانس را داد که یک تفنگدار دریایی شود، اما ایس ایده‌ی ترک کردن دزدی دریایی را دوست نداشت.

سه روز بعد، ایس و دیوس به یک محله فقیرنشین رفتند و در آنجا به چند کودک فقیر غذا دادند. سپس ایسوکا و درو به آن‌ها نزدیک شدند و از طرف دولت جهانی از ایس دعوت رسمی کردند تا به هفت شیچیبوکای بپیوندند. ایس به دلیل تحقیر این سیستم امتناع کرد، و اگرچه درو احساسات خود را به اشتراک گذاشت، اما از فرصت استفاده کرد و تا او را بکشد. درو با شعله‌افکن‌های روی بازوهایش حمله کرد و محله‌های فقیرنشین را به آتش کشید و همین باعث عصبانیت ایس شد. ایسوکا به او کمک کرد و ایس به درو حمله کرد و در برابر هاکی بوسوشوکو این دریاسالار مبارزه کرد. درو گردن ایس را گرفت و آماده کشتن او شد، اما شعله‌های آتش باعث شد تا مخزن سوخت درو منفجر شود و هر دوی آن‌ها مجروح شوند. سپس ایس در مبارزه‌ای با درو، هاکی بوسوشوکو خود را بیدار کرد و پس از یک درگیری نهایی، این دریاسالار را شکست داد. پس از آن ایس به ایسوکا این فرصت را داد تا به کشتی‌اش بیاید اما او نپذیرفت، زیرا همچنان می‌خواست که یک تفنگدار دریایی باشد. ایس و دیوس به کشتی خود بازگشتند و با ایسوکا وداع کردند.

سفر به دنیای جدید

دزدان دریایی اسپید به جزیره فیش-من رفتند و ایس به یک کافه ارزان رفت. در آنجا، او با آلادین شورش‌های پادشاهی ریوگو صحبت کرد. سپس به خدمه و کشتی خود بازگشت و دیوس جایزه‌ی شکار جدید خود را که اکنون بالای ۱۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ بلی بود، به او نشان داد. ایس با دیدن پرچم دزدان دریایی ریش‌سفید، آن را سوزاند تا قصد خود را برای سرنگونی چهار امپراتور نشان دهد. سپس او و خدمه‌اش به سرعت جزیره فیش-من را به مقصد دنیای جدید ترک کردند. پس از رسیدن به دنیای جدید، ایس به منظور تحقق قصد خود تلاش کرد تا با شنکس دیدار کند. او شنکس و خدمه‌اش را در یک جزیره زمستانی کشف کرد و ارتباط خودش با لوفی فاش کرد. او قصد خود برای افزایش شهرتش با سرنگونی چهره‌های قدرتمند را اعلام کرد.

داستان سه برادر
ایس، تاما را تشویق می‌کند تا قوی‌تر شود.

در طول یک سال سفر (چهار سال قبل از خط زمانی فعلی) ایس و خدمه‌اش به کشور وانو سفر کردند و در نهایت به ساحلی در کوری رسیدند. در این مقطع ایس با دختربچه‌ای به نام تاما آشنا شد. پس از ایجاد پیوندی میان این دو، ایس در طول اقامت خود در این روستا، نحوه بافتن کاسا را ​​آموخت. وقتی زمان رفتن دزدان دریایی اسپید فرا رسید، تاما می‌خواست که با ایس به دریا برود، اما ایس به او گفت که برای این کار خیلی جوان است. ایس قول داد که در صورت تبدیل شدن او به یک کونویچی، بعدا او را با خود خواهد برد.

داستان سه برادر
نبرد ایس با یاماتو

همچنین در این مدت، ایس و خدمه‌اش برای کشتن کایدو و نجات کودکان ربوده شده به اونیگاشیما رفتند. با این حال، کایدو در آن زمان در یک سفر دور بود، بنابراین ایس هرگز با او و زیردستانش روبرو نشد. پس از وارد کردن صدماتی به قلعه کایدو، ایس با یاماتو آشنا شد، کسی که به خاطر بی‌حوصلگی سعی کرد با او مبارزه‌ای انجام دهد. در جریان این درگیری، یاماتو مجسمه اژدهای در ورودی جزیره را شکست تا کایدو را تحقیر کند. پس از آن ایس اثری بر روی مجسمه گذاشت و مسئولیت شکستن آن را بر عهده گرفت. پس از آشنایی مناسب ایس و یاماتو، آن‌ها زمانی را به گفتگو با هم پرداختند و ایس درباره لوفی و ​​رویای او برای یاماتو گفت. قبل از این که ایس آنجا را ترک کند، یاماتو یک کارت ویور به او داد.

تبدیل شدن به پسر ریش‌سفید

همانطور که ایس در دریاها به جستجوی ریش‌سفید می‌پرداخت کرد، نقشه‌ای کشید تا از حمله‌ی غافل‌گیرکننده علیه این امپراتور استفاده کند تا وقتی خدمه‌اش ضعیف است به او ضربه بزند. با این حال آن‌ها در مقطعی با جینبه روبرو شدند، کسی که از سوزاندن پرچم ریش‌سفید در جزیره فیش-من عصبانی شده بود و قصد نبرد با او را داشت تا از تعقیب ریش‌سفید جلوگیری کند. این نبرد به مدت پنج روز ادامه یافت و با یک بن‌بست به پایان رسید که هر دو رزمنده از خستگی فرو ریختند.

داستان سه برادر
ریش‌سفید، ایس را به عنوان «پسرش» می‌پذیرد.

ریش‌سفید که شنیده بود ایس قصد دارد او را شکار کند، با خدمه‌ی خود، درست بعد از نبرد بین جینبه و آس وارد شد. ریش‌سفید به خدمه خود گفت که او به تنهایی کافی است تا به خدمه‌ی ایس حمله کند. ایس که هنوز از نبرد قبلی خسته بود، روی پاهای خود ایستاد و ریش‌سفید را با دیواری از شعله‌ها از خدمه‌اش جدا کرد. اگرچه خدمه‌ی او به این کار اعتراض کردند، اما او به آن‌ها دستور داد فرار کنند.

ریش‌سفید به راحتی این بازیکن تازه‌کار را شکست داد. ریش‌سفید به ایس پیشنهاد کرد که به خدمه‌ی او بپیوندد و یکی از «پسران» او شود. ایس به شدت از این درخوات امتناع کرد، با این حال او از پای درآمد و به کشتی ریش‌سفید برده شد. خدمه ایس بعدا برای بازیابی او تلاش کردند اما بی فایده بود و آن‌ها اسیر شدند.

وقتی ایس به هوش آمد، به عنوان یکی از اعضای خدمه‌ی ریش‌سفید شناخته می‌شد. او برای اطمینان از زنده ماندن خدمه‌اش در کشتی ریش‌سفید باقی ماند. با این حال او چندین بار (حداقل ۱۰ بار) سعی کرد تا این پیرمرد را بکشد، اگرچه هر بار تلاش او با زحمت کمی دفع می‌شد. سرانجام ایس با توصیف مارکو در مورد رابطه پدر و پسری اعضای خدمه با ریش‌سفید، وسوسه و تسلیم شد. او به عضوی از دزدان دریایی ریش‌سفید و به یکی از تابعان ریش‌سفید تبدیل شد.

روزی ایس تصمیم گرفت تا اصل و نسب خود را برای ریش‌سفید آشکار کند، که ریش‌سفید در پاسخ به آن فقط خندید، چرا که چیزی شخصیت راجر در او نمی‌دید (با این حال طبق گفته‌ی سنگوکو، ریش‌سفید از قبل این موضوع را می‌دانست). وقتی ایس از او پرسید که دشمنی گذشته‌ی ریش‌سفید با راجر باعث بیرون انداختن او از خدمه می‌شود، که ریش‌سفید اظهار کرد که گذشته‌ي او مهم نیست زیرا همه «فرزند دریا» هستند.

در مقطعی، ایس با ریش‌سفید و برخی دیگر از خدمه صحبت کرد تا به جنگ با کایدو بروند و کشور وانو را آزاد کنند و انتقام کوزوکی اودن را بگیرند. متأسفانه ریش‌سفید هرگز این درخواست را تأیید نکرد، زیرا از تعداد بالای تلفات ناشی از این جنگ می‌ترسید.

در یک روز تیچ، یکی از اعضای خدمه که عضو لشکر ایس بود، برای به دست آوردن میوه شیطانی یامی یامی همکار خود را به قتل رساند و فرار کرد. از آنجایی که ایس فرمانده او بود تصمیم گرفت تا انتقام رفیق کشته شده‌ی خود را بگیرد. با این حال ریش‌سفید نسبت به این وضعیت احساس نگرانی کرد و اذعان کرد که تیچ ​​ممکن است برای این پسر دشوار باشد. با وجود این، ایس از او خواست که به دنبال تیچ برود تا این بی‌احترامی به «پدر» را جبران کند. ریش‌سفید با تحسین فداکاری ایس به «پسر» خود اجازه داد تا برود. با این کار، ایس سفر خود برای یافتن و پایان دادن به ریش‌سیاه را آغاز کرد.

قدرت‌ها و توانایی‌ها

ایس به عنوان فرمانده لشکر ۲ دزدان دریایی ریش‌سفید، بر زیردستان رده پایین‌تر اقتدار داشت. علاوه بر این، به عنوان یکی از فرماندهان ارشد دزدان دریایی ریش‌سفید، او یکی از قوی‌ترین و مورد توجه‌ترین دزدان دریایی در زیر نظر خود ریش‌سفید بود. در دوره‌ای که ایس کاپیتان دزدان دریایی اسپید بود، حتی از او خواسته شد که به هفت شیچیبوکای بپیوندد اما او نپذیرفت. ایس به اندازه‌ای قوی بود که قدرتش توسط امپراتور شنکس و ریش‌سیاه تصدیق شود. ریش‌سیاه آرزو کرد که ایس به خدمه‌اش ملحق شود و تاکید کرد که خدمه‌ی مهیب او به اندازه کافی قوی نیستند.

لوفی در مورد اینکه چطور هرگز نتوانسته ایس را مبارزه‌ای شکست دهد اذعان کرده است، و این با وجود مصرف گومو گومو نو می توسط لوفی و عدم مصرف هر میوه شیطانی توسط ایس بود. ایس توسط گارپ آموزش دید، کسی که امیدوار بود او را به یک تفنگدار دریایی برجسته تبدیل شود.

او همچنین شهرت وحشتناکی در دریا داشت. در زمانی که او کاپیتان دزدان دریایی اسپید بود، دعوت‌نامه‌ای برای پیوستن به شیچیبوکای برای او فرستاده شد که او آن را رد کرد، و به دنبال آن جایزه‌ی شکار او را به بیش از ۱۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ بلی رسید. پس از شکست و اسیر موفقیت آمیز ایس توسط ریش‌سیاه، با توجه به اعتبار و میراث او، دولت جهانی به ریش‌سیاه منصب شیچیبوکای را  اعطا کرد. شهرت و توانایی‌های کلی او قبل از دستگیری و مرگش باعث شد تا جایزه‌ی شکار او به ۵۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ بلی برسد.

میوه شیطانی

داستان سه برادر
ایس در حال استفاده از قدرت مرا مرا نو می

ایس مرا مرا نو می را خورده است، یک میوه شیطانی از نوع لوگیا که به او اجازه می‌دهد آتش را خلق و کنترل کند و بدنش را نیز به آتش تبدیل کند. او قادر بود حجم عظیمی از آتش را در مقیاس بزرگ ایجاد کند، و همچنین از حملات دقیق کوچک استفاده کند. بعدها، پس از مرگ او، مشخص شد که مشت‌های سوزان ایس قدرت نابودی کل شهرها را داشته است.

ایس از شعله‌های آتش خود به اشکال مختلفی استفاده می‌کرد. او می‌توانست گلوله‌ها و نیزه‌های آتش را شلیک کند، توپ‌های آتش قوی را رها کند، و امواج عظیم آتش را آزاد کند.

از شعله‌های آتش او همچنین می‌توان برای دفاع استفاده کرد و او می‌توانست دیوار عظیمی از شعله‌های آتش ایجاد کند تا حریفان خود را مسدود کند و گرمای شعله‌های آتش او می‌توانست مخالفانش را از حمله به او منصرف کند. او همچنین توانست حملات یخی قدرتمند آئوکیجی که یک ادمیرال بود را متوقف کند.

ایس همچنین از قدرت‌های میوه شیطانی خود برای اموری غیر از مبارزه استفاده می‌کرد. او هر ماهی را که از دریا می‌گرفت برای خدمه‌اش گرم می‌کرد. همچنین او می توانست دریاها را با یک قایق یک نفره که مخصوص او طراحی شده بود، با شعله‌های آتش پاهایش به حرکت درآورد.

هاکی

ایس یکی از معدود افرادی در جهان بود که می‌توانست از هر سه نوع هاکی استفاده کند. با وجود این، او به ندرت از آن‌ها در نبرد استفاده می‌کرد، زیرا بیشتر به توانایی‌های میوه شیطانی خود متکی بود. هاکی ایس توسط شنکس و بن بکمن به عنوان یک هاکی آتشین توصیف شده بود. زمانی که او در جزیره درام ظاهر شد، برای یک روز کامل هیچ برفی در این جزیره برفی نبارید.

هاکی هائوشوکو

داستان سه برادر
ایس برای اولین بار هاکی هائوشوکو را آزاد می‌کند.

ایس هاکی هائوشوکو را در اختیار داشت که در ابتدا هیچ کنترل آگاهانه‌ای روی آن نداشت. او برای اولین بار توانایی خود را در ۱۰ سالگی نشان داد که دزدان دریایی بلوجم را پس از یک طغیان خشم بیهوش کرد.

او هرگز جز در دوران کودکی‌اش از این هاکی استفاده نکرد، مگر در بازی‌های ویدیویی و اقتباس‌های مانگایی.

هاکی بوسوشوکو

در رمان وان پیس A گفته شد که ایس قادر به از هاکی بوسوشوکو است. پس از بیدار شدن این هاکی، او قادر به مبارزه‌ی برابر با یک معاون فرمانده مارین شد. با این حال، مشخص نیست که او از آن زمان تا چه اندازه در استفاده از آن مهارت داشته است، اگرچه اقتباس مانگایی از این رمان نشان می‌دهد که او در استفاده از این هاکی مهارت داشته است و به سرعت آن را فرا گرفته است.

کنبونشوکو هاکی

اگرچه ایس هرگز از هاکی کنبونشوکو در داستان اصلی استفاده نکرده است، و همچنین وجود آن در کتاب‌ها تایید نشده است، اما در یک اقتباس مانگایی از رمان، نشان داده شد که او نحوه‌ی استفاده از آن را توسط یکی از اعضای خدمه ریش‌سفید یعنی تاچ آموزش دیده است. او از این هاکی در ترکیب با قدرت‌های میوه شیطانی خود در دوئل خود علیه ریش‌سفید استفاده کرد.

سلاح‌ها

ایس یک چاقو را با خود حمل می‌کند اما هرگز دیده نشده است که از آن استفاده کند. با این حال، در فلش‌بک‌هایی از تلاش او برای ترور ریش‌سفید، ایس در حال استفاده از سلاح‌های مختلف از جمله تبر و چاقو نشان داده شده است. او در کودکی از یک عصای بلند ساخته شده از لوله به عنوان سلاح استفاده می‌کرد.

صفحات دیگر