ویکی وان پیس

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

سورو سورو نو می

اشتراک‌گذاری

سورو سورو نو می

Soru Soru no Mi

سورو سورو نو می - وان پیس

معنی

روح

نوع

پارامسیا

کاربر

کارمل (قبلا)

اولین نمایش

چپتر ۶۵۱ (مانگا)
قسمت ۵۷۱ (انیمه)

سورو سورو نو می (Soru Soru no Mi) یک میوه شیطانی از نوع پارامسیا است که به کاربر اجازه می‌دهد با ارواح انسانی تعامل داشته باشد و آن‌ها را دستکاری کند. این میوه قبلا توسط کارمل خورده شد، اما بعد از مرگ کارمل قدرت آن به شارلوت لینلین منتقل شد.

قدرت‌ها و ضعف‌ها

قدرت‌ها

قدرت دستکاری روح میوه، همانطور که توسط بیگ مام نمایش داده است، شامل تجلی و بیرون کشیدن روح افرادی است که احساس ترس می‌کنند. ارواح تجلی شده به شکل یک ماده به رنگ صورتی روشن که مانند دود از بدن قربانی بیرون می‌آید. کاربر امکان گرفتن روح قربانی را دارد. این اقدام به طور مؤثری از طول عمر قربانی کم می‌کند و به نوعی می‌دزدد: ممکن است در صورت تمایل، چندین دهه از زندگی یک فرد را به یکباره بدزدد، یا فقط چند ثانیه از آن را.

کاربر با تزریق قطعات روح به اشیا می‌تواند آن اشیا را «انسانی» کند. گیرندگان روح (که به آنها «هومی» گفته می‌شود) هوش انسانی و همچنین توانایی صحبت کردن را به دست می‌آورند. تقریبا هر چیزی را می‌توان تبدیل کرد، از جمله گیاهان، مواد معدنی، غذا، لباس، مبلمان، هوا، نور و حتی حیوانات زنده. از بارزترین ویژگی آن‌ها به دست آوردن صورتی انسانی است. برخی از آن‌ها می‌توانند توانایی‌های ویژه‌ای کسب کنند، مانند تبدیل شدن یک فرش به فرشی پرنده. به گفته بیگ مام، هر چه فرد قربانی قوی‌تر باشد، هومی آن نیز قدرتمندتر خواهد بود. علاوه بر این، هومی‌ها اگر مقدار بیشتری از تکه‌های روح در درون خود داشته باشند، قدرتمندتر می‌شوند و حتی می‌توانند هومی‌های دیگر را بخورند تا قوی تر شوند.

هومی‌ها مطیع کاربر هستند چرا که از روح قدرتمند خودشان می‌ترسند و این موضوع به کاربر اجازه می‌دهد تا به راحتی زیردستان بیشتری برای خود ایجاد کند. از آنجایی که کارت ویور به طور طبیعی با روح صاحبش مرتبط است، اگر فردی کارت متعلق به کاربر این میوه را داشته باشد، عملا می‌تواند به هومی‌ها فرمان دهد.

ضعف‌ها

قطعات روح را نمی‌توان به افراد یا اجساد تزریق کرد. علاوه بر این هدف از استخراج روح باید اجیاد ترس حداقلی در فرد باشد تا کاربر بتواند طول عمرش را بگیرد. اگر حریف کوچکترین ترسی نداشته باشد، بنابراین روحش هم قابل استخراج نخواهد بود. به همین ترتیب، اگر هومی‌ها دچار ترس شدید شوند فورا می‌میرند و پژمرده می‌شوند. کاربر همچنین باید در مجاورت هدف قرار گیرد تا بتواند طول عمر او بگیرد. همچنین اگر قربانیان نتوانند صدای کاربر را بشنوند، امکان استخراج روح آن‌ها وجود ندارد.

سورو سورو نو می
عدم توانایی گرفتن روح جینبه توسط بیگ مام به خاطر نترسیدن جینبه

به نظر می‌رسد که روح را می‌توان پس از استخراج دوباره به فرد بازگرداند و در این مورد امکان تزریق روح به اجساد و افراد وجود دارد.

هومی‌ها موجودات کاملا زنده هستند و بنابراین مستعد درد فیزیکی هستند و می‌توانند با یک حمله مرگبار مجروح یا حتی کشته شوند. چهره‌ی آن‌ها آسیب‌پذیرترین نقطه آن‌ها است.

در حالی که هومی‌ها اغلب تابع کاربر هستند و معمولا از آن‌ها سرپیچی نمی‌کنند، اما آن‌ها ذهن خود را دارند و در صورتی که انگیزه کافی داشته باشند ممکن است علیه خالق خود اقدام کنند. حتی هومی‌های خاصی که توسط روح خود کاربر ایجاد می‌شوند، می‌توانند وفاداری خود را از دست بدهند.

صفحات دیگر