ویکی Middle-earth

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

سرزمین میانی: سایه جنگ (Middle-earth: Shadow of War)

اشتراک‌گذاری

سرزمین میانی: سایه جنگ

Middle-earth: Shadow of War

سبک

اکشن نقش آفرینی

توسعه دهنده

استدیو مونولیث

پلتفرم

PlayStation 4, Xbox One, Project Scorpio, Microsoft Windows

تاریخ انتشار

۱۰ اکتبر ۲۰۱۷

Middle-earth: Shadow of War یا سرزمین میانی: سایه جنگ یک بازی ویدیویی جهان باز در سبک اکشن-نقش آفرینی و محصول سال ۲۰۱۷ است. داستان بازی Shadow of War دنباله‌ای بر عنوان Shadow of Mordor است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شده بود.

Shadow of War نیز به مانند عنوان قبلی بین داستان های هابیت و ارباب حلقه ها جریان دارد. تالیون و کلبریمبور که در Shadow of Mordor موفق به گرفتن انتقام از دست سیاه (Black Hand) و سائورون شدند حالا تصمیم به ساخت یک حلقه‌ی جدید گرفته‌اند و در حال گسترش دادن ارتش خود هستند.

استدیو مونولیث (Monolith) در بازی Shadow of War سیستم نمسیس (Nemesis) را گسترش داده و عناصر شخصی سازی و تعاملی این آن را افزایش داده است. بر اساس گفته‌ی توسعه دهندگان با وجود میلیون‌ها انتخاب در بازی هیچ دو بازیکنی تجربه یکسان نخواند داشت. این دنباله نسبت به عنوان قبلی ویژگی‌های جدیدی دارد مثل راندن دریک‌ها (اژدهای کوچک) که نژاد جدیدی از دشمنان هستند، Olog-Hai که خیلی بزرگ‌تر از اوروک‌ها هستند، اورلردها (Overlords) که قدرتمندتر از وارچیف‌ها (Warchiefs) هستند و محاصره‌ها (Sieges) که مکانی هستند که تالیون در آن باید از ارتش خود جهت فتح قلعه‌ها استفاده کند.

بازی Middle-earth: Shadow of War روز دهم اکتبر ۲۰۱۷ برای پلتفرم‌های Xbox One, PS4 و PC منتشر شد. این بازی دارای پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بوده است اما استدیو مونولیث با وجود اعتراضات و تاثیراتی که این خریدها در جریان بازی داشت، در سال ۲۰۱۸ طی یک بروز رسانی اقدام به حذف آن کرد.

نزگل در داستان بازی Shadow of War

داستان بازی Shadow of War

داستان بازی Shadow of War بعد از پایان Middle-earth: Shadow of Mordor روایت می‌شود و همچنان تالیون روح ارباب الف‌ها یعنی کلبریمبور را در بدن خود دارد. این دو به کوه دووم (Doom) سفر می‌کنند تا حلقه قدرت جدید را بسازند اما هنگامی که ساخت آن کامل می‌شود کلبریمبور توسط شیلوب (Shelob) ربوده و به گروگان گرفته می‌شود. او از تالیون درخواست تحویل دادن حلقه در عوض آزاد کردن کلبریمبور را می‌دهد. تالیون سرانجام این شرایط را قبول می‌کند و حلقه را به شیلوب می‌دهد، کسی که ادعا می‌کند آن‌ها یک دشمنی مشترک با سائورون دارند.

او با استفاده از حلقه آینده را می‌بیند و تالیون را به سمت آخرین قلعه گاندور یعنی میناس مورگول که در محاصره افراد سائورون بود هدایت می‌کند. این شهر پالانتیر را در خود جای داده بود، ابزاری ارزشمند که هر کس آن را در اختیار داشت می‌توانست هرچیزی را که می‌خواهد را در آن ببیند. بنابراین این، ابزاری با ارزش برای کلبریمبور و اسلحه‌ای خطرناک برای سائورون محسوب می‌شد.

تالیون به میناس ایتیل سفر می‌کند اما خیلی زود با کلبریمبور بر سر مسائلی به مشکل می‌خورد. تالیون می‌خواست به گاندوریان کمک کند در حالی که کلبریمبور اعتقاد داشت که شهر دیگر از دست رفته و به دست آوردن پالانتیر باید در ارجحیت باشد. در نهایت تالیون توضیح می‌دهد که حفاظت از میناس ایتیل به نوعی حفاظت از شهر نیز محسوب می‌شود و او با مدافعان شهر یعنی ژنرال کستمیر (Castamir)، دخترش ادریل (Idril) و ستوان او بارانور (Baranor) ملاقات می‌کند.

آن‌ها با همراهی هم با اورک‌هایی که در حال تخریب شهر بودند مبارزه می‌کنند اما کمی بعد کستمیر به آن‌ها خیانت می‌کند و اجازه‌ی ورود به اورک‌ها از طریق دروازه‌ها را می‌دهد و پالانتیر را در ازای رها کردن دخترش به Witch-King می‌هد. کستمیر توسط Witch-King کشته می‌شود و تالیون به سختی و با کمک التراییل (Eltariel) موفق به فرار می‌شود. التراییل یک الف اساسین بود که از طرف ملکه گالادریل کار می‌کرد. پادشاه-جادوگر میناس ایتیل را تصاحب می‌کند و نام آن را به میناس مورگول تغییر می‌دهد. سائورون به وسیله پالانتیر متوجه می‌شود که حلقه کلبریمبور در اختیار شیلوب است و نزگول را برای حمله به او می‌فرستند. تالیون موفق به نجات او می‌شود، شیلوب حلقه را به او برمی‌گرداند و رو به او می‌گوید که سرنوشت سرزمین میانی در دستان اوست.

با در اختیار داشتن حلقه، تالیون شروع به استفاده از قدرت آن می‌کند و با مسلط شدن به اورک‌ها ارتش خود را می‌سازد. در طول داستان تالیون طی ماموریت‌هایی به ایدریل و بارانور در جهت آزادسازی گاندوریان کمک می‌کند، به کارنان (Carnan) خدای جنگل کمک می‌کند تا بالروگ (Balrog Tar Goroth) را شکست دهد، به رتبگ (Ratbag) کسی که در داستان Shadow of Mordor از دست چکش سائورون (Hammer of Sauron) جان سالم به در برده بود کمک می‌کند تا یک اولوگ-های خائن به نام Bruz the Chopper را شکست دهد، و همراه با التراییل (Eltariel) با سه نزگل شامل Suladân, Helm Hammerhand و Isildur مبارزه می‌کند.

سرانجام بعد از چندین پیروزی تالیون قدرت ارتش خود را به اندازه‌ای قدرتمند می‌کند که به قلعه سائورون یعنی باراد-دور هجوم ببرد. هنگام جنگ تالیون با ایسیلدور که حالا یک نزگل شده روبرو می‌شود و در مبارزه‌ای او را شکست می‌دهد اما وقتی خاطرات او را می‌بیند که چطور به وسیله حلقه یگانه به تباهی کشیده شده است تصمیم می‌گیرد به جای این که او را تحت سلطه‌ی خود بگیرد، نابود کند و روحش را آزاد کند. کلبریمبور از این اقدام خشمگین می‌شود چرا که ایسیلدور را در شرایط فعلی یک دارایی با ارزش می‌دانست. تالیون رو به کلبریمبور می‌گوید که میل انتقام‌جویانه به بهای همه چیز تفاوتی با کار سائورون ندارد. تالیون دیگر به فرمان‌های کلبریمبور عمل نمی‌کند و این باعث می‌شود تا شبح کلبریمبور نیز او را رها کند و در عوض به الترییل بپیوندد.

بدون Celebrimbor تالیون رو به مرگ می‌رود اما در همان لحظه در تصوری با شیلوب دیدار می‌کند. شیلوب به او اطلاع می‌دهد که اگر او با سائورون مبارزه کند موفق خواهد شد و برای ادامه‌ی مبارزه‌ی تالیون با تاریکی ابراز امیدواری می‌کند. در شرایطی که سرنوشت تالیون در دستان خودش است او حلقه قدرت ایسیلدور که بعد از نابودی‌اش در همان نزدیکی افتاده بود را در دست می‌کند و جانش را حفظ می‌کند. او بعدا با استفاده از قدرت حلقه Isildur به میناس مورگول حمله می‌کند و پادشاه جادوگر (Witch King) را شکست می‌دهد. او حالا با اختیار داشتن پالاتیر، کلبریمبور و الترییل را می‌بیند که در حال حمله به سائورون هستند. زمانی که Celebrimbor می‌خواست بر Sauron مسلط شود، سائورون انگشت الترییل که حلقه در آن بود را قطع می‌کند و خودش را نیز با کلبریمبور ادغام می‌کند. حالا سائورن و کلبریمبور در برج سائورون گیر افتاده‌اند و روحشان برای تسلط بر هم می‌جنگند. تالیون بعد از دیدن این اتفاق تصمیم می‌گیرد از میناس مورگول به عنوان یک دژ در مقابل نیروهای سائورن در موردور استفاده کند.

چند دهه بعد تالیون سرانجام به واسطه‌ی حلقه‌ی ایسیلدور به تباهی کشیده می‌شود و به عنوان نزگل به ارتش سائورون می‌پیوندد، جایی که او و دیگر افراد به شکار فورودو و حلقه یگانه می‌پردازند. با این حال با نابود شدن سائورون و حلقه یگانه، تالیون و سایر نزگل می‌میرند و روحشان آزاد می‌شود. در نهایت او در زندگی پس از مرگ دیده می‌شود که سلاح و رزه خود را کنار می‌اندازد و به سمت طلوع خورشید قدم می‌گذارد.