ویکی Middle-earth

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

اولوگ-های (Olog-Hai)

اشتراک‌گذاری

اولوگ-های (Olog-Hai) یک زیرگونه از ترول و همچنین نوعی از دشمنان اصلی در بازی Middle-earth: Shadow of War است که در قالب کلاسی جدید معرفی شده است.

مشخصات

اولوگ ها تفاوت‌هایی با اوروک‌ها (Uruks) دارند که یکی از آن‌ها اندازه‌ی بزرگ‌تر اولوگ ها است. گوش‌های کوچک‌تر و عدم داشتن پنج انگشت پا از دیگر تفاوت‌های آن‌ها است. آن‌ها ظاهری شبیه به گوبلین‌ها اما با قدی بلندتر هستند.

Olog-Hai در تمام کوهستان‌های مه آلود موردور سکونت دارند و بر خلاف پیشگامان خود یعنی ترول ها با نور خورشید به سنگ تبدیل نمی‌شوند. آن‌ها در کنار گوبلین‌ها کار می‌کنند و توانایی ساخت اسلحه‌های مرگبار و تجهیزات قدرتمند را دارند. اولوگ‌ها تقریبا هوشی در سطح انسان‌ها دارند اما بیشتر بر قدرت بازوی خود تاکید دارند تا هوش خود. بنابراین به راحتی می‌توانند فریب بخورند.

لرد تاریکی یعنی سائورون نژاد اولوگ-های را برای جنگ پیش رو به وجود آورد و آن‌ها را با هدف استفاده به عنوان سرباز، نگهبان و همین طور برای اسکورت کردن ایجاد کرد. تعدادی از آن به اندازه قدرتمند هستند که با نام اورلردهای قلعه‌ها شناخته می‌شوند.

رنگ پوست اولوگ‌ها به نسبت اوروک‌ها گوناگونی بیشتری دارد. رنگ‌هایی مثل زرد کمرنگ، زرد مایل به نارنجی، خاکستری مایل به آبی، خاکستری سنگی و حتی سفید کمرنگ.

گفته می‌شود که بعد از جنگ حلقه تمام اولوگ-های کشته شدند.

ریشه یابی

در زبان سیاه (The Black Speech) اولوگ به معنای ترول (Troll) و های به معنای قوم (Folk) است. بنابراین ترکیب این دو واژه عبارت قوم ترول می‌شود.

صفحات دیگر