ویکی دنیای سینمایی مارول

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

هایدرا (HYDRA)

اشتراک‌گذاری

هایدرا

HYDRA

هایدرا (HYDRA) - دنیای سینمایی مارول

موسس

ستایش‌کنندگان هایو (تجسم باستانی)
یوهان اشمیت (تجسم مدرن)

رهبر

ناشناخته

رهبران سابق

یوهان اشمیت
آرنیم زولا
الکساندر پیرس
ولفگانگ فون استراکر
دنیل وایت‌هال
اوکتاویان بلوم
بنکر
شیخ
بارونس
گرانت وارد
گیدئون مالیک
هایو
هیل

اعضای برجسته

استرن
جک رولینز
کامینسکی
مارکوس اسکارلاتی
جولین بکرز
میچل کارسون
کاندیس لی

مراکز فرماندهی

مراکز فرماندهی در آلپ (گذشته)
پایگاه پژوهش هایدرا (گذشته)
میدان نفتی اسکونبیک (گذشته)
آکادمی آمادگی هایدرا

موقعیت

آمریکای شمالی

وابسته به

شوتس شتافل
شیلد
کنگره ایالت متحده
نیروهای مسلح شوروی
نیروهای مسلح روسیه
نیروی هوایی ایالت متحده
کنفدراسیون

حاضر در

کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو
انتقام‌جویان (اشاره شده)
کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان
انتقام‌جویان: عصر آلترون
مرد موچه‌ای
انتقام‌جویان: جنگ داخلی
مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (اشاره شده)

وضعیت

نامشخص

هایدرا (HYDRA) یک سازمان ترورستی، جنایی و شبه نظامی است که هدفش سلطه بر جهان است.

این سازمان در دوران دیرینه در قالب فرقه‌ای تاسیس شد که به طور متعصبانه به پرستش هایو (Hive) می‌پرداخت. هایو یک ناانسان بود که توسط ناانسان‌های دیرینه به سیاره موث (Maveth) تبعید شد. فرقه از زمان تبعید او مصمم بود تا هایو را به زمین برگرداند. طی قرن‌ها این فرقه تکامل یافت و شکل‌های بسیاری به خود گرفت. آخرین تجسم آن‌ها مدتی کوتاه بعد از برخاستن نازیسم در آلمان، به سرکردگی یوهان اشمیت به عنوان شاخه‌ی علمی شوتس شتافل نازی بر آمد. در این زمان بود که فرقه نام هایدرا به خود گرفت. در زمان جنگ جهانی دوم، اشمیت برای تسخیر دنیا به دست خودش، هایدرا را از آلمان نازی جدا کرد، و در این دوران HYDRA ظاهرا اعتقادات اصلی خود را رها کرده بود. با اصول ضد-آزادی و سخت‌گیرانه، هایدرا تبدیل به سازمانی با منش جهنمی شد که ناشی از مکتب سیاسی نوظهور آن بود.

پس از شکست خوردن به دست کاپیتان آمریکا در سال ۱۹۴۵ و متعاقبا ناپدید شدن یوهان اشمیت، هایدرا توسط دانشمند برتر اشمیت یعنی آرنیم زولا به طور مخفیانه خود را در داخل شیلد (.S.H.I.E.L.D) بازسازی کرد. اگرچه بدن زولا در اوایل دهه ۱۹۷۰ مرده بود اما HYDRA همچنان پابرجا بود و ذهن زولا نیز در یک کامپیوتر به حیات خود ادامه می‌داد. در دهه‌های بعدی هایدرا با شبکه‌سازی نفوذ خود را در دنیا بیشتر کرد، هدف نهایی هایدرا سرنگونی دولت‌ها با هدف تاسیس یک دولت جهانی فاشیستی با حکمرانی مطلقه بود؛ بنابراین آن‌ها به حذف تهدیدهای سیاسی که بر خلاف نظم نوین جهانی آن‌ها بود، اقدام کردند.

تا پایان قرن بیستم، عاملان هایدرا موفق شدند تا بیرون از شیلد هم شیوع پیدا کنند و با نفوذ به سازمان‌های مهمی شامل دولت ایالت متحده و شورای امنیت جهانی، تعدادی پایگاه مخفی در سراسر جهان ایجاد کنند. جان گرت، یکی از عاملان بالا رتبه هایدرا در سازمان شیلد به طور مخفیانه پروژه هزارپا را با هدف بازیابی سرباز ممتاز رهبری می‌کرد. در سال ۲۰۱۴، تقریبا تمام نقشه‌های هایدرا برای سلطه بر جهان به واسطه الکساندر پیرس و پروژه بینش شیلد محقق شده بود. با این حال نقشه‌ی آن‌ها برای از بین بردن ۲۰ میلیون انسانی که نوعی تهدید برای هایدرا محسوب می‌شدند، با تلاش‌های دشمن قدیمی هایدرا یعنی کاپیتان آمریکا شکست خورد، کسی که به طور عمومی نفوذ آن‌ها در شیلد را افشا کرد و اقدام به انهدام ابزار اصلی تخریب آن‌ها و سه تا از هلیکریرهای شیلد کرد و طی این فرآیند الکساندر پیرس توسط رئیس سابق شیلد یعنی نیک فیوری کشته شد. با این حال ولفگانگ فون استراکر، رهبر هایدرا نقشه‌های جدیدی برای چیرگی بر دنیا داشت، نقشه‌هایی که شامل دوقلوهای مکسیموف و عصای سلطنتی (Scepter) می‌شد.

با شناخته شدن وجود آن‌ها توسط عموم، هایدرا علیه بازماندگان شیلد جنگی را آغار کرد و تعدادی از پایگاه‌های شیلد را تصاحب کرد. نیروهای هایدرا به رهبری جان گرت برای چند ماه با گروهی کوچک و وفادار به شیلد به رهبری فیل کولسن به مبارزه پرداخت. گروه گرت با وجود تلاش‌هایشان برای نفوذ در نیروهای مسلح ایالت متحده از طریق ایین کویین و سربازان دثلوک، اما با اقدامات ترکیبی نیک فیوری رئیس سابق شیلد، گروه کولسن و تفنگداران دریایی ایالت متحده شکست خورد.

با این وجود این شکست تنها یک عقب‌نشینی موقت برای هایدرا بود. شیلد نابود شد و به صورت عمومی سازمانی تروریستی معرفی شد، و بسیاری از عاملان هایدرا همچنان فعالیت خود را ادامه دادند از جمله دنیل وایت‌هال، عضو بالا رتبه‌ای که با از استفاده از سقوط شیلد اقدام به ایجاد کمپینی در جهت بازیابی هرم‌سنگ (Obelisk) اسرارآمیز کرد، هر چند که این کمپین پایانی فاجعه‌آمیز برای هایدرا در بر داشت؛ وایت‌هال قبل از این که بتواند به طور کامل از Obelisk بهره‌برداری کند کشته شد، معاون او سونیل باکشی اسیر شد و بسیاری از رئیسان دیگر هایدرا توسط خود این سازمان کشته شدند چرا که شیلد آن‌ها را به نوعی فریب داده بود. دو نفر از رئیس‌های باقیمانده هایدرا یعنی بارون فون استراکر و دکتر لیست آزمایش‌های خود را روی اشخاص تقویت‌یافته ادامه دادند. با این حال آزمایش‌های آن‌ها زمانی که انتقام‌جویان به قلعه استراکر در سوکویا حمله کردند پایان یافت و دکتر لیست کشته و بارون فون استراکر اسیر شد، بعدها استراکر توسط آلترون کشته شد. مرگ استراکر پایانی برای ظرفیت نظامی و علمی هایدرا بود که اجازه می‌داد ریشه‌های باستانی کنترل سازمان را به دست بگیرند.

دو نفر از معدود رهبران باقی‌مانده هایدرا یعنی گرانت وارد و گیدئون مالیک برای بازسازی هایدرا به هم پیوستند، شیلد را نابود کردند و هایو را به زمین بازگرداندند. با وجود مرگ وارد توسط کولسن روی سیاره موث، اما نقشه مالیک با موفقیت انجام شد چرا که هایو بدن وارد را مالک شد و در جسد احیا شده‌ی او به زمین بازگشت. هایو به تدریج شروع به گرفتن کنترل ناانسان‌ها کرد و در همان زمان رهبری سلول مالیک را به دست آورد که این موضوع با مرگ مالیک توسط دیزی جانسن انجام گرفت. سرانجام هایو ظاهرا هایدرا را ترک کرد تا در مبارزات نظامی به رهبری ژنرال گلن تالبوت از بین برود.

هایدرا با وفاداری به سوگند خود بعد از این شکست همچنان باقی ماند. یک سلول واحد به رهبری ژنرال هیل، افسر نیروی هوایی ایالت متحده همچنان به شکار ماموران شیلد ادامه داد، و همزمان برای حفظ بشریت از یک تهدید فضایی نیز فعالیت می‌کرد. با وجود معامله با کنفدراسیون بیگانه، هیل امیدوار بود که دخترش را به قدرتمندترین فرد روی زمین تبدیل کند تا این معامله را تغییر دهد. با این حال شیلد در نقشه‌های او مداخله کرد و هیل سرانجام توسط تالبوتِ تقویت‌یافته کشته شد. سرنوشت هایدرا بعد از مرگ هیل نامعلوم است.

صفحات دیگر