ویکی بهشت جهنم: جیگوکوراکو

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

یامادا آسائمون شوگن

اشتراک‌گذاری

یامادا آسائمون شوگن

Yamada Asaemon Shugen

یامادا آسائمون شوگن - بهشت جهنم: جیگوکوراکو

نام‌های دیگر

شو-کون
سیاه دوساله

نژاد

انسان

تاریخ تولد

۲۶ جولای

محل تولد

ژاپن

جنسیت

مذکر

سن

۲۰

مشخصه عنصری

آب (وابستگی)
چوب
آتش
سنگ
فلز

کلاس

رونین

پیشه

دستیار مربی
یامادا آسائمون

رتبه

۲

وابسته به

قبیله یامادا

اولین نمایش

چپتر ۳۶ (مانگا)

یامادا آسائمون شوگن (Yamada Asaemon Shugen) یک آنتاگونیست جزئی در مجموعه بهشت جهنم: جیگوکوراکو است. او یک آسائمون با رتبه دو از قبیله یامادا، و یک دستیار مربی سابق است.

پس از اینکه شوگان از عدم موفقیت تیم اعزامی اول به کوتاکو در یافتن اکسیر حیات بی‌تاب شد، گروه دومی به رهبری شوگن را برای بدست آوردن این اکسیر فرستاد. پس از رسیدن گروه به جزیره و یافتن شواهدی مبنی بر کشته شدن متحدان آسائمون آن‌ها، شوگن به تیم خود دستور داد تا جنایتکاران بازمانده و هر هیولایی که رویت کردند را از بین ببرند.

تاریخچه

شوگن به عنوان تک فرزند یک خانواده متولد شد و در یک فروشگاه بزرگ که متعلق به پدر و مادرش بود زندگی می‌کرد. یک شب وقتی همه خواب بودند، مرد جوانی که برای دزدی به فروشگاه نفوذ کرده بود، والدین شوگن را به قتل رساند. شوگن جوان پس از پی بردن به قتل والدینش به دست یک جنایتکار، دچار افسردگی شد و نسبت به تمام افراد قانون‌گریز نفرت پیدا کرد. شوگن که می‌خواست از جنایتکار قاتل والدینش انتقام بگیرد، به قبیله یامادا رفت و از طریق یامادا آسائمون آیزن راه و رسم این قبیله را یاد گرفت. شوگن پس از پذیرفته شدن در این قبیله، وفاداری کامل خود به ارزش‌های این طایفه را اثبات کرد و پس از وابستگی شدید به اعضای قبیله، هر آنچه را که می‌توانست از آن‌ها آموخت. او در نهایت نام خود را به عنوان یک یامادا آسائمون تثبیت کرد و رتبه‌ی دوم آسائمون را به خود اختصاص داد که او را به نامزدی بالقوه برای جایگاه رئیس بعدی قبیله تبدیل می‌کرد. او توسط همتایانش به عنوان قوی‌ترین عضو قبیله پنداشته می‌شد و برخی از اعضا مایل بودند تا به پیروان او تبدیل شوند. در مقطعی شوگن احساس کرد که ساگیری واجد شرایط رتبه‌بندی است و از مافوقانش خواست تا به رتبه دادن به او فکر کنند.

شوگن به عنوان یک جلاد وظیفه‌ی خود را پیگیری می‌کرد و در مقطعی اعضای اسیر شده‌ی گروه یاکوزای مار نقره‌ای را اعدام کرد تا رئیس آن‌ها را مجبور کند تا مابقی اعضای پنهان شده در «کسل تاون» را فاش کند. شوگن همچنین خانواده‌های هر یک از اعضای این گروه مجرم را اعدام کرد که این رویداد باعث بدنامی او شد، اگرچه او تأیید شوگان را جلب کرد و شمشیری به نام فوریبوتسو کانکی و لباس تشریفاتی را به عنوان پاداش دریافت کرد.

توانایی‌ها و قدرت‌ها

یامادا آسائمون شوگن
کنده شدن سر یک سوشین توسط شوگن

همتایان شوگن او را قوی‌ترین آسائمون در قبیله یامادا می‌دانند. به عنوان دومین آسائمون رتبه‌بندی شده، او شایستگی تبدیل شدن به رئیس بعدی قبیله را دارد و در این زمینه با مربی خود، آیزن رقابت دارد. شوگن پس از رسیدن به کوتاکو قادر شد به تنهایی گروهی از سوشین‌ها را بدون استفاده از شمشیر شکست دهد و یک مونشین را بدون هیچ از نگرانی از بین برد. او همچنین یک دوشی را شکست دهد که شاگرد لرد تنسن بود. علاوه بر این شوگن بر گانتتسوسای، یک شمشیرباز قدرتمند و مشهور چیره شد و تقریبا او را تا مرز مرگ برد. شوگن یکی از معدود انسان‌هایی در ۱۰۰۰ سال اخیر است که قادر شده است از مصیبت‌های وحشتناک جزیره کوتاکو زنده بماند و از اعضای لرد تنسن فرار کند.

کنجوتسو

شوگن بیش از هر عضو دیگری در قبیله یامادا به مهارت و دانش در شمشیرزنی معروف است. او به عنوان یک آسائمون قادر است با یک برش شمشیر، سر قربانیان خود را از تن‌شان جدا کند. شوگن یک روش اعدام کردن به نام «اره کردن» را مدل‌سازی کرد که از آن برای بازجویی مجرمان استفاده می‌کرد. در هنگام یورش به هورای، شوگن به زیبایی سر هر دوشی را در حالی که سوار بر اسب بودند، برید. شوگن با استفاده از توانایی تقلید خود می‌تواند هر مهارتی را از سایر آسائمون‌ها کپی کند و از آن در برابر گانتتسوسای، یک استاد شمشیرزنی استفاده کرد و او را به زانو در آورد. شوگن با استفاده از دانش خود از بدن انسان که از فوچی آن را فرا گرفته است، پس از بریده شدن دست راستش توسط ریئن قادر شد تا دست چپش را به سرعت برای شمشیرزنی سازگار کند.

تائو

شوگن دارای عنصر آب تائو است. او با استفاده از آن می‌تواند حضور دیگران، حرکات و نقاط ضعف حریفان خود را حس کند و حملات فیزیکی خود را تقویت کند.

تقلید مهارت و تغییر عنصر

یامادا آسائمون شوگن
شوگن در برابر گانتنسوسای

شوگن وقت خود را صرف تجزیه و تحلیل دقیق شخصیت‌ها، نقاط قوت و ضعف آسائمون‌های رتبه‌بندی‌شده کرده است و قادر شده است تا توانایی‌های منحصر به فرد آن‌ها را به طور دقیق کپی کند. فوچی این توانایی را شبیه به مالکیت توصیف کرده است. بعد از اینکه شوگن تصمیم گرفت تا به جای گنجی بجنگد، گانتتسوسای که حریفش بود گیج و سردرگم شد. این توانایی شوگن باعث می‌شود تا حریفان او به نوعی غرق می‌شوند که گویی با بیش از یک یامادا آسائمون در حال مبارزه هستند. علاوه بر این، شوگن نه تنها می‌تواند از استعدادهای آن‌ها بهره ببرد، بلکه قادر است  با به کارگیری مهارت‌های خود، ضعف‌های آن‌ها را نیز جبران کند.

همانطور که توسط ریئن تایید شده است، درک کامل شوگن از نقاط قوت و ضعف افراد قبیله خود نه تنها به او اجازه داده تا توانایی‌های آن‌ها را تقلید کند، بلکه به طور عجیبی به او امکان داده است تا عنصر تائوی خود را تغییر دهد. از این رو در مبارزه با کاربران تائوی گل بسیار موثر است. حتی ریئن که استاد تائو است هرگز فکر نمی‌کرد چنین توانایی ممکن باشد.

تائوی گل

شوگن پس از نوشیدن اکسیر حیات، قابلیت‌های شفابخشی تائوی گل را به دست آورد. با این حال او پس از مصرف کردن این اکسیر، آن را به بیرون تف کرد و از این رو فاکتور بهبودی‌اش بسیار ضعیف‌تر از کاربران تائوی گل است. زخم‌های او به طور آنی التیام پیدا نمی‌کنند و زمان بیشتری برای بهبودی لازم دارند. همچنین او قادر نیست اندام از دست رفته خود را بازسازی کنند. پس از بیدار شدن این قدرت، بازوی راست شوگن بدون اینکه او متوجه شود خودش بهبود پیدا کرد. مقاومت او نیز در برابر درد افزایش یافت، به طوری که حتی پس از این که بدنش با آتش گابیمارو زخمی شده بود، همچنان به مبارزه با ریئن ادامه داد.

سلاح‌ها

شوگن پس از تحت تاثیر قرار دادن شوگان، تیغه‌ای به نام فوریبوتسو کانکی را از او دریافت کرد. او پس از رسیدن به کوتاکو، یک فلوت اسب که قبلا متعلق به یک دوشی بود را به دست آورد. شوگن بعدا از این فلوت استفاده کرد تا مونشین‌ها را از لانه‌شان فرا بخواند تا او و آسائمون‌ها را به هورای ببرند.

صفحات دیگر