ویکی بهشت جهنم: جیگوکوراکو

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

یامادا آسائمون ساگیری

اشتراک‌گذاری

یامادا آسائمون ساگیری

Yamada Asaemon Sagiri

یامادا آسائمون ساگیری - بهشت جهنم: جیگوکوراکو

نام‌های دیگر

ساگی
ساگی-رین

نژاد

انسان

تاریخ تولد

۱۶ سپتامبر

محل تولد

ژاپن

جنسیت

مونث

سن

۱۷

مشخصه عنصری

چوب

بستگان

یامادا آسائمون کیچیجی (پدر)

کلاس

رونین

پیشه

وارث قبیله یامادا
یامادا آسائمون

رتبه

۱۲

وابسته به

قبیله یامادا

تیم

تیم بازیابی اکسیر

صداپیشه

یومیری هاناموری

یامادا آسائمون ساگیری (Yamada Asaemon Sagiri) رتبه دوازدهم از قبیله یامادا، و همچنین دختر رهبر سابق قبیله، یامادا آسائمون کیچیجی است. او شخصیت اصلی ثانویه بهشت جهنم است: جیگوکوراکو است.

پس از اینکه شوگان از محکومان اعدام خواست تا در ازای عفو جنایات گذشته خود، اکسیر حیات را از جزیره‌ای که گمان می‌رفت شینسنکیو باشد به دست آورند، ساگیری به عنوان ناظر گابیمارو، او را در تیم اعزامی همراهی کرد.

تاریخچه

ساگیری به عنوان دختر رئیس قبیله یامادا یعنی یامادا آسائمون کیچیجی به دنیا آمد. او در جوانی شاهد بود که پدرش با یک تاب شمشیر به طرز ماهرانه‌ای سر یک مجرم محکوم را از تنش جدا می‌کند و از همان روز الهام گرفت تا به این سطح از مهارت با شمشیر برسد. ساگیری همچنین تصمیم گرفت به جای داشتن یک زندگی عادی و آرام، خود را درگیر پیشه‌ی قبیله‌اش کند، زیرا معتقد بود که این امر اجتناب ناپذیر است. به دلیل تولد او در یک طایفه بدنام از جلادان، ساگیری با قلدری کودکان هم سن و سال خود مواجه شد. هنگامی که ساگیری آموزش‌های خود را در مورد نحوه شمشیر زدن آغاز کرد، او توسط سایر اعضای یامادا و همچنین پدرش به خاطر این که یک زن سامورایی است مورد تحقیر قرار گرفت.

ساگیری با وجود رفتار سختی که با آن روبرو بود، توانست با کمک یامادا آسائمون شوگن، نام خود را به عنوان یک یامادا آسائمون و یک رتبه‌دار تثبیت کند که از این بابت سپاسگزار بود. ساگیری در حالی که مهارت‌های لازم برای اعدام کردن را به دست آورده بود، نمی‌توانست در حین انجام وظیفه از عهده‌ی بار پایان دادن به زندگی قربانیان برآید، که این امر باعث نقص در مهارت‌های شمشیرزنی او شد.

توانایی‌ها و قدرت‌ها

ساگیری یک شمشیرزن بسیار ماهر است که توانست عنوان آسائمون را در قبیله یامادا به دست آورد. ساگیری با وجود اینکه یکی از برترین آزمایش‌کنندگان شمشیر قبیله‌ی یامادا بود، اما به دلیل نداشتن تجربه نبرد، به عنوان یک مبارز محدود شناخته می‌شد. با این حال همانطور که توسط همتایانش اشاره شده است، توانایی ساگیری بیش از آن است و او در مقابل حریفان خطرناکی مانند گابیمارو، روکوروتا و موجودات قدرتمند سطح سنین معروف به لرد تنسن خود را اثبات کرده است. گابیمارو همچنین ساگیری را بسیار قوی توصیف کرده است و این که تمایل او به پذیرش شک درون خود به او قدرت می‌دهد تا بر موانع سر راهش غلبه کند. در نهایت، ساگیری به یکی از اولین افراد نادر در ۱۰۰۰ سال اخیر تبدیل شد که از رویدادهای جزیره جان سالم به در برده است و قادر شده تا به هورای، مکان سکونت لرد تنسن برسد و از آن فرار کند.

کنجوتسو

یامادا آسائمون ساگیری
زدن سر یک محکوم با یک تاب شمشیر

ساگیری مانند هر آسائمون دیگری قادر است با یک برش شمشیر سر قربانیان خود را از تن‌شان جدا کند. به گفته سنتا و گنجی، او به دلیل اینکه دختر بود، رتبه پایین‌تری به خود اختصاص داد، اما از نظر توانایی، شمشیرزنی ساگیری بی‌بدیل تلقی می‌شود. گواه بر مهارت‌های او این است که او قادر است با با گابیمارو تقابل برابری داشته باشد. با وجود این که هر نوع اعدامی روی گابیمارو جوابگو نبود، اما گابیمارو می‌دانست که ضربه‌ی شمشیر ساگیری می‌تواند او را بکشد، که این حقیقت پس از یک بریدگی کوچک روی گردنش ثابت شد. ساگیری همچنین می‌تواند با استفاده از غلاف شمشیرش از خود دفاع کند تا حملات را مسدود کند و یا آسیب‌های غیر کشنده‌ای وارد کند.

تائو

ساگیری دارای عنصر چوب تائو است. او از طریق تنفس خود قادر است هاله‌ی بزرگی از تائو را آزاد کند و از آن در ارتباط با شمشیرزنی خود در رویارویی با کاربران سنگ تائو استفاده کند. پس از اینکه ساگیری به تدریج به آن عادت کرد، او قادر شد حملات بعدی حریف خود را نیز درک کند. شیون، یک کاربر تائو که مدت‌ها قبل این ویژگی را در خود بیدار کرده بود، گفت که ساگیری می‌تواند انرژی را بسیار سریعتر از او حس کند. ساگیری پس از دریافت درس‌هایی از یوزوریها، توانست تائوی خود را سرکوب کند تا حضورش را از دیگران پنهان کند.

روش میانه

یامادا آسائمون ساگیری
ساگیری در پی راه میانه

از آنجایی که تائو از افراط و تفریط در یک فرد نیرو می‌گیرد، ساگیری می‌تواند با پیروی از روش میانه، قدرت تائوی خود را افزایش دهد که این عمدتا با پذیرش شک و تردید در مورد قدرت و ضعف او همراه است. ساگیری برای انجام این کار روی تنفس خود تمرکز می‌کند.

سلاح‌ها

ساگیری یک کاتانا داشت که طی رویارویی با گابیمارو در جزیره نصف شد. او سپس شمشیری را تهیه کرد که قبلا متعلق به کیئون پیچ‌خورده بود، شمشیری که بعدا توسط گابیمارو استفاده شد. سپس او به جای آن از یکی از شمشیرهای گنجی استفاده کرد.

صفحات دیگر