ویکی الدن رینگ

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

راهنمای بازیکنان جدید

اشتراک‌گذاری

راهنمای بازیکنان جدید اطلاعاتی را پوشش می‌دهد که به بازیکنان جدید و همچنین بازیکنان قدیمی کمک می‌کند تا با اساس مکانیزم‌های الدن رینگ آشنا شوند.

بهترین کلاس کدام است؟

در ابتدای بازی شما باید یک کلاس را که مناسب شیوه بازی خود است انتخاب کند. هر کلاس بسیار متمایز با دیگری است و گیم‌پلی مربوط به خود را دارد و از این رو در بازی کردن شما تاثیر قابل توجهی دارد. تمام کلاس‌های الدن رینگ شبیه به طرح کلی مجموعه دارک سولز هستند و انتخاب یک کلاس آمار و تجهیزات اولیه بازیکن را مشخص می‌کند که بعدا قابل ارتقا و بهبود است.

الدن رینگ دارای اسکیل‌های ویژه، توانایی‌ها جادویی، و حتی یک اسب برای جهش روی صخره‌ها، و همچنین حمله کردن به در حین سوارکاری است. بازیکن در طول پیشروی در بازی اسکیل‌ها را به دست می‌آورد. همچنین گاهی امکان خرید اسکیل‌ها از بازرگان‌ها یا یادگیری آن‌ها از شخصیت‌های غیربازیکن وجود دارد، اما به طور کلی اسکیل‌ها در سراسر جهان بازی پنهان شده‌اند و بازیکن باید آن‌ها را کشف کند.

بازیکنان در الدن رینگ آزادانه می‌توانند شخصیت خود را بسازند و می‌توانند اسکیل‌ها را با سلاح‌ها و تجهیزات مختلف ترکیب کنند، و همچنین شما امکان یادگیری جادوها را خواهید داشت. اسکیل‌ها در میان تعداد زیادی از سلاح‌ها قابل تعویض هستند و حدود ۱۰۰ اسکیل در بازی وجود دارد. با وجود محدودیت‌های کمتر، بازیکنان حتی می‌توانند انواع بیلدها را داشته باشند که از بازی‌های پیشین سولز غنی‌تر است.

پرش و Spiritspring

پرش یک ویژگی جدید در بازی است. امکان پرش با اسب نیز وجود دارد و بازیکن در نقاطی به نام spiritspring می‌تواند پرش‌های بلندی را با اسب انجام دهد و به ارتفاعات بالاتر دسترسی پیدا کند.

مرگ

پس از مردن شما در آخرین  site of grace که در آنجا استراحت کرده‌اید احیا خواهید شد. با این حال اگر یک Stake of Marika در نزدیکی محل مرگ شما وجود داشته باشد می‌توانید در انتخاب کنید که در آنجا احیا شوید.

Stakes of Marika مجسمه‌هایی هستند که معمولا در مکان‌هایی پیش از ورود به یک مکان جدید وجود دارند که انتظار حضور دشمنان زیاد در آنجا وجود دارد.

خاکسترهای جنگ (Ashes of War)

پس از بازدید از یک Site of Grace شما می‌توانید منوی "Ashes of War" را انتخاب کنید (دسترسی به آن پس از دریافت حداقل یک خاکستر جنگ امکان‌پذیر است). در داخل منو شما می‌توانید تاثیر خاکستری که در اختیار دارید را قبل از اعمال روی سلاح یا سپر مشاهده کنید. با استفاده از خاکسترهای جنگ شما می‌توانید مقیاس تجهیزات خود را با آمار شخصیت خود هماهنگ کنید.

ژست‌ها و رازها

از داخل منو شما می‌توانید از ژست‌ها (Gestures) برای اجرای حالاتی خاص برای ارتباط با سایر مسافران استفاده کنید. این ژست‌ها اغلب برای ارتباط با سایر بازیکنان در یک بازی آنلاین کاربرد دارد.

در مواردی نادر استفاده از ژست‌ها می‌تواند باعث ایجاد رویدادهایی شود که منتهی به ماموریت‌های جدید، آیتم‌ها، مکان‌ها، و حتی باس‌ها و دشمنان جدید می‌شود. از این رو مهم است که به جزئیات ژست‌ها و نکات احتمالی آن‌ها برای این رویدادها توجه شود. برای نمونه اگر شما مجسمه‌ای را پیدا کردید که یادآور یک ژست بود بهتر است آن ژست را اجرا کنید و یک دقیقه منتظر باشید. اگر رویدادی رخ دهد شما مثلا از طریق صدای باز شدن یک در مخفی یا تکان خوردن چیزی متوجه خواهید شد.

بار تجهیزات

زمانی که ۷۰٪ از حداکثر بار تجهیزات شما پر شود، غلت خوردن و جاخالی دادن شما آرام‌تر خواهد شد. اگر بار شما از حداکثر خود پیشتر شود شما به کل امکان غلت زدن نخواهید داشت. بنابراین در زمان تجهیز کردن خود به این موضوع دقت کنید تا در برابر تله‌های خطرناک و باس‌ها و دشمنان زننده بهتر عمل کنید.

احضار کردن اسپیریت‌ها (Spirits)

اسپیریت‌ها ارواحی سقوط کرده از دشمنان بیشماری هستند که شما در بازی شکست داده‌اید. با پیشروی بازیکن در بازی او امکان روبرو شدن با اسکیل‌های خاصی مثل احضار کردن اسپیریت‌ها از دشمنان سقوط کرده را دارد و زمانی که این روح‌های سقوط کرده را فرا می‌خواند، آن‌ها در نبرد به او کمک خواهند کرد.

به منظور احضار کردن اسپیریت‌ها شما ابتدا نیاز به یافتن خاکستر فراخوانی-اسپیریت (Spirit-Caller's Ash) دارید. زمانی که این آیتم در اختیار شما بود می‌توانید از آن برای احضار اسپیریت برگزیده برای کمکرسانی در نبرد استفاده کنید.

احضار اسپیریت‌ها معمولا FP مصرف می‌کند و تنها یک اسپیریت در هر زمان می‌تواند فعال باشد.

  • اسپیریت‌ها ممکن است تنها در مکان‌هایی خاص احضار شوند. اگر شما از مرز این مکان خارج شوید این اسپیریت نیز محو می‌شود.
  • اسپیریت‌ها تنها یک بار در هر رویارویی قابل احضار هستند. یعنی اگر در برابر یک باس یک اسپیریت را احضار کرد و آن اسپیریت مرد دیگر قادر به احضار آن در حین نبرد کنونی نخواهید بود.
  • شما باید در نزدیکی یک مقبره ریبرث (rebirth) باشید تا  بتوانید اسپیریت‌ها را از خاکسترها احضار کنید.
  • زمانی که شما در نزدیکی یک مقبره ریبرث هستید و امکان احضار کردن دارید، یک آیکن در سمت چپ تصویر نمایش داده خواهد شد.

Sites of Grace

Sites of Grace چک‌پوینت‌هایی در الدن رینگ هستند. این مکان‌های ویژه بقایای نورانی موهبت (Grace) هستند که توسط ریشه‌های کوچکی حفظ شده‌اند. بازیکن در این مکان‌ها امکان استراحت و سفر سریع به سایر سایت‌ها را خواهد داشت. Sites of Grace چیزی شبیه به Bonfireها در مجموعه دارک سولز هستند.

فلاسک Wondrous Physick و اشک‌های کریستالی

فلاسک واندرس فیزیک یک شی شیمی فیزیک از کشیشان اردتری است که شما می‌توانید از آن در Sites of Grace استفاده کنید تا دو اشک کریستالی (Crystal Tears) را با هم ترکیب کنید و اکسیری با اثرات مختلف را بسازید.

اشک‌های کریستالی می‌توانند استفاده و ترکیب شوند تا اثرات فلاسک Wondrous Physick را تقویت کنند. شما می‌تواند اشک‌های کریستالی را در ماینور اردتری (Minor Erdtrees) و سایر نقاط سرزمین‌های میانه پیدا کنید.

چرخه شب و روز

تغییرات بهنگام به شکل چرخه شب و روز و همین طور آب و هوای پویا در الدن رینگ وجود دارد. این ویژگی‌ها همچنین تاثیر بسزایی در گیم‌پلی، مبارزات، و جهان مورد کشف بازی دارد. برای نمونه در هنگام گردش در شب هم بازیکنان و هم دشمنان به خاطر دید پایین‌تری که دارند خصومت بیشتری به خرج می‌دهند، و برخی دشمنان تنها در شب آشکار می‌شوند.

موضع (Stance)

همانند بازی Sekiro: Shadows Die Twice بازیکن در نبردها باید مراقب باشد که موضع خود را از دست ندهد و از تلو تلو خوردن خود پیشگیری کنید. شما همچنین باید موضع دشمن را بشکنید که این موضوع به شما امکان وارد کردن یک ضربه سنگین را می‌دهد. در هنگام نبرد شما می‌توانید حمله‌ی دشمن را بلاک کنید با این حال اگر شما تنها موارد ضروری را بلاک کنید، بازی آن را یک بلاک بی‌نقص یا پرفکت قلمداد می‌کند. بلاک‌های پرفکت موضع شما را حفظ می‌کند و موضع دشمن را تخریب می‌کند، اما اگر شما زودتر یا به مدت طولانی از بلاک استفاده کنید، موضع شما از دست خواهد رفت.

جادو و طلسم‌ها

طلسم‌های جادو در الدن رینگ یک مکانیک مبارزه است به طوری که بازیکنان با استفاده از هنرهای تاریک عملکردهای مختلف تهاجمی، تدافعی، حمایتی، و التیامی را اجرا می‌کنند. تاثیرات آن‌ها مختلف و خصوصیاتی هستند که می‌تواند روی هروی بازیکن و دشمن اثر بگذارد.

شما برای اجرای جادو نیاز به یک عصا، یا برای اجرای تلقین‌ها نیاز به یک مهر مقدس (Sacred Seal) دارید. هر دوی جادوگری و تلقین از FP مصرف می‌کنند.

میزان دشواری بازی

در الدن رینگ تنها یک میزان از دشواری وجود دارد. این تصمیم فرام‌سافتر می‌تواند برای هر دوی بازیکنان جدید و کهنه‌کار این سبک مفید باشد. مقیاس بزرگ جهان الدن رینگ به بازیکن اجازه می‌دهد تا به روش خود بازی را دنبال کند. این موضوع بازیکنان را تشویق می‌کند تا آن‌ها به دقت شرایط را ارزیابی کنند و راهی را برای تقابل با چالش‌ها پیدا کنند.

تورنت، اسب روح

مدت کوتاهی پس از کاوش در دنیای بازی، بازیکن مکان‌هایی به نام Sites of Grace را خواهد یافت که به عنوان سفر سریع عمل می‌کنند و مکانی برای استراحت هستند. بعد از یافتن سه Sites of Grace ملینا یک سوت را در اختیار شما می‌گذارد که به واسطه‌ی آن می‌تواند به سرعت اسبی به نام تورنت را احضار کنید و مسافت‌های طولانی را در زمان کمتری طی کنید. همچنین در حین سوارکاری شما می‌توانید نبرد نزدیک یا دوربرد داشته باشید.

صفحات دیگر