ویکی مدرسه قهرمانانه من

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

شوتو تودوروکی

اشتراک‌گذاری

شوتو تودوروکی

Shoto Todoroki

شوتو تودوروکی - مدرسه قهرمانانه من

روز تولد

۱۱ ژانویه

سن

۱۵ (اولین نمایش)
۱۶

جنسیت

مذکر

کوسه

نیمه-سرد نیمه-داغ

مکان تولد

حوالی استان شیزوئوکا

خانواده

فیومی تودوروکی (خواهر بزرگتر)
تویا تودوروکی (برادر بزرگتر)
ناتسوئو تودوروکی (برادر بزرگتر)
گتن (بستگان)
مادربزرگی بی‌نام

پیشه

دانش‌آموز

سبک مبارزه

مبارزه دور-برد

اولین نمایش

مانگا: فصل ۶
انیمه: قسمت ۵

صداپیشه

یوکی کاجی
کی شیندو (کودکی)

شوتو تودوروکی (Shoto Todoroki) دانش‌آموز کلاس 1-A در دبیرستان یو.ای. است که با پیشنهادات رسمی به این مدرسه ورود پیدا کرد. او برای تبدیل شدن به یک قهرمان حرفه‌ای تمرین می‌کند. شوتو یکی از شخصیت‌های اصلی مجموعه Boku no Hero Academia محسوب می‌شود و پسر یک قهرمان بزرگ به نام اندور است.

پیش‌زمینه

شوتو تودوروکی
متولد شدن شوتو

پدر شوتو یعنی انجی تودوروکی همیشه زیر سایه آلمایت بود و با وجود رکورد تحسین برانگیزش در حل و فصل جرم‌ها به عنوان قهرمان شماره دو شناخته می‌شد. انجی نسبت به پیشی گرفتن از آلمایت نوعی وسواس پیدا کرده بود و به همین خاطر روی به ادغام کوسه آورده بود و قصد داشت با همسرش ری تودوروکی فرزندی را با یک کوسه قدرتمند به دنیا آورند که توانایی پیشی گرفتن از آلمایت را داشته باشد.

هیچ یک از خواهر و برادران شوتو قادر نبودند با این امتیاز زندگی کنند و شوتو تبدیل به فردی بی‌نظیر شد. زمانی که او پنج سال داشت پدرش به خاطر کوسه‌ی نیمه-سرد نیمه-داغ در شوتو تمریناتی را به او داد اما با این حال این تمرینات به اندازه‌ی کافی طاقت‌فرسا بود که شوتو مجبور به گریه کردن و استفراغ شود. مادرش ری سعی می‌کرد از او دفاع کند اما انجی به حرف‌های ری گوش نمی‌داد و حتی جلوی چشمان شوتو به او صدمه می‌زد.

پدر شوتو او را از تعامل با سایر خواهر و برادرانش بازداشته بود. در حالی که آن‌ها مشغول بازی کردن بودند شوتو باید تمرین می‌کرد و از همین رو از پدرش به خاطر سو استفاده از او و مادرش نفرت پیدا کرد.

شوتو تودوروکی
تلاش شوتو برای محافظت از مادرش در برابر انجی

در این دوران تاریک، ری همیشه شوتو را پشتیبانی می‌کرد. با وجود رنجی که مادرش متحمل می‌شد اما همچنان پسرش را تشویق می‌کرد تا یک قهرمان شود. با این حال پس از گذشت مدتی ری به خاطر خشونت‌های خانگی در هم شکست و حتی برایش دشوار بود که نیمه‌ی چپ شوتو نگاه کند چرا که یادآور انجی بود. یک روز که ری با مادرش تلفنی در مورد آسیب‌ها روحی صحبت می‌کرد، اشاره کرد که دیگر ثبات روانی برای پرورش دادن پسرش را ندارد. وقتی او شاهد حضور ناگهانی شوتو شد و نگاهش به سمت چپ او افتاد، آب جوش را به سمت صورت شوتو ریخت که باعث سوختن چشم چپ او شد. ری بلافاصله از کرده‌ی خودش پیشمان شد و با چشمانی گریان سعی کرد با قدرت‌های یخی خود او را درمان کند.

مدتی بعد از این حادثه، شوتو از پدرش پرسید که مادرش کجاست و انجی به سردی پاسخ شد که به خاطر صدمه زدن به او به بیمارستان فرستاده شده است. شوتو به سرزنش انجی پرداخت و همه‌ی این اتفاقات را از چشم او می‌دانست.

تربیت و پرورش تاریک شوتو باعث شد تا او روی هر کاری تمرکز کند غیر از چیزی که پدرش می‌خواهد. او به فردی سرد تبدیل شد و از جامعه فاصله گرفت. شوتو در امتحان ورودی یو.ای. شرکت کرد و آنجا با ایناسا یواراشی روبرو شد. ایناسا سعی کرد از شوتو در مورد پدرش سوال کند اما شوتو او را به کل نادیده گرفت. تلاش ایناسا برای دوست شدن با شوتو بی‌نتیجه بود.

توانایی‌ها

شوتو تودوروکی
شکست شروران توسط شوتو

توانایی‌های کلی: شوتو در دوران کودکی توسط پدرش تمرین دیده است و یکی از دانش‌آموزان قدرتمند کلاس 1-A محسوب می‌شود. او در فستیوال ورزشی یو.ای. مقام دوم را به دست آورد. شوتو در ناحیه رانش زمین به راحتی و به تنهایی قادر به غلبه بر شروران بود. او در این فستیوال ورزشی آگاهی خود از مبارزه و بینش بالای خود را نشان داد.

شوتو تودوروکی و ایزوکو میدوریا یک نبرد شگفت‌انگیز را با هم داشته‌اند. در انتهای این نبرد یک برخورد نهایی می‌توانست به تخریب استادیوم و حتی کشته شدن هر دوی آن‌ها منجر شود اما به لطف مداخله سمنتوس و میدنایت از وقوع این اتفاق جلوگیری شد. اگرچه کاتسوکی باکوگو در فستیوال ورزشی شوتو را شکست داد اما کاتسوکی به خوبی می‌دانست که شوتو در صورت بهره گرفتن از تمام قدرتش پیروز میدان می‌شود.

  • پایداری بالا: تودوروکی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان داده است و قادر به تحمل در مقابل چندین حمله از ایزوکو بوده است. مثل یک مشت که با ۵ درصد از قدرت کوسه یکی برای همه به شکم او وارد شد و برخورد این ضربه مشکل جدی برای تودوروکی ایجاد نکرد.
  • تحمل بالا: شوتو در هنگام مجروح شدن در نبرد نیز از خود تحمل بالایی نشان داده است. مثل نبرد او با استین که او با وجود جراحت زیاد قادر به ادامه نبرد و حمایت از متحدانش بود.
  • چابکی بالا: شوتو بسیار سریع، چابک و با عکس‌العمل سریع است. او در مسابقه موانع فستیوال ورزشی به واسطه همین قابلیت‌های خود در جایگاه اول قرار گرفت.

هوش بالا: شوتو از هوش بسیار بالایی بهره می‌برد. او در هنگام حادثه USJ تشخیص داد که شروران به واسطه یک کوسه با افراد بالادستی خود در ارتباط هستند. او در بسیاری از موارد دیگر هوش خود را ثابت کرده و پیش‌بینی‌هایش درست از آب درآمده‌اند.

اراده تسخیرناپذیر: شوتو دارای روحیه‌ای بسیار نترس است و به راحتی تسلیم ارعاب نمی‌شود. او اغلب تمرکز خود را حفظ می‌کند و با خونسردی از سختی‌ها عبور می‌کند.

کوسه

شوتو تودوروکی
نیمه-سرد و نیمه-داغ

نیمه-سرد نیمه-داغ: این کوسه نیمه‌ی چپ بدن شوتو را حاوی قدرت‌های آتشی و نیمه‌ی راست بدن او را حاوی قدرت‌های یخی کرده است. اشکال این کوسه ناشی از تعادل دما در بدن است؛ استفاده مداوم از قدرت یخ می‌تواند شوتو را دچار یخ‌زدگی کند و سرعت و قدرت او را کاهش دهد. در طرف دیگر استفاده پیش از حد از نیمه آتشی می‌تواند بدن او را دچار برافروختگی و سوختگی کند، با این حال این ضعف در صورت استفاده صحیح از نیمه راست قابل مقابله است.

همان طور که استین به آن اشاره کرده، یکی از ضعف‌های بزرگ شوتو وابستگی بالای او به قدرت ویرانگر کوسه‌اش است.

او به خاطر داشتن کینه از پدرش به مدت ده سال تنها از نیمه سرد بدنش استفاده کرده است و به همین خاطر او کنترل کمتری روی نیمه آتشین خود داشت.

شوتو با توسعه‌ی بیشتر و تسلط بر سمت چپ خود قادر شد تا آتش و یخ خود را به یک «آتش سرد» تبدیل کند و از سیستم گردش خون خود برای حرکت خون سرد و گرم در اطراف بدنش استفاده کند. این امر به شوتو در برابر آسیب‌های ناشی از کوسه‌های مبتنی بر گرما کمک کرد و همچنین قابلیت‌های تهاجمی او را بهبود داد. با این حال، این شیوه‌ی استفاده از کوسه‌ی او نیاز به سطح خاصی از تمرکز دارد، در غیر این صورت او دچار تزلزل و آسیب می‌شود.

آمار

 تجهیزات

لباس قهرمانی: شوتو پس از دوره‌ی کارآموزی زمستانی خود با اندوور، نسخه‌ی ارتقا یافته از لباس قهرمانی خود را به دست آورد. همانند قبل این لباس برای استفاده بهینه از دو جنبه‌ی آتش و یخ در نبرد طراحی شده است و با تنظیم دمای بدن او، تا حد امکان از اشکالات کوسه‌ی شوتو کم می‌شود.

صفحات دیگر