ویکی مدرسه قهرمانانه من

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

شوتا آیزاوا

اشتراک‌گذاری

شوتا آیزاوا

Shota Aizawa

شوتا آیزاوا - مدرسه قهرمانانه من

نام مستعار

کله پاک‌کن

سن

۳۰ (اولین نمایش)
۳۱

جنسیت

مذکر

کوسه

پاک شدگی

مکان تولد

توکیو

پیشه

تیم

تیم یورش به شی هاسیکای

اولین نمایش

مانگا: فصل ۵
انیمه: قسمت ۵

شوتا آیزاوا (Shota Aizawa) که همچنین با عنوان قهرمان پاک کردن: کله پاک‌کن (Erasure Hero: Eraser Head) شناخته می‌شود، یک قهرمان حرفه‌ای و معلم کلاس 1-A از دبیرستان یو.ای. است.

تاریخچه

شوتا در مقطعی از دوران نوجوانی به دبیرستان یو.ای. پیوست و در آنجا با هیزاشی یامادا و اوبورو شیراکومو آشنا و دوست شد. در روزی که شاگردان نام‌های قهرمانی خود را انتخاب می‌کردند، شوتا قادر به تصمیم گرفتن برای انتخاب نام نبود، و از این رو هیزاشی نام او «کله پاک‌کن» گذاشت.

شوتا در طول سال دوم خود در مورد توانایی خود برای قهرمان شدن شک و تردید داشت و احساس می‌کرد حتی قادر نیست یک بچه گربه که در یک روز بارانی آن را پیدا کرده بود را نجات دهد. او تنها کاری که می‌توانست برای آن گربه انجام دهد این بود که چترش را برای محافظت از او بگذارد و خودش زیر باران مسیرش را به سمت دبیرستان ادامه دهد.

پس از حضور و غیاب در کلاس، معلم کلاس اشاره کرد که دانش‌آموزان باید خیلی زود برای کارآموزی قهرمانی آماده شوند، و تاکید ویژه‌ای در مورد شوتا، اوبورو، و هیزاشی کرد چرا که آن‌ها تاکنون جذب نشده بودند. بعد از آن کل کلاس 2-A به تمرین عملی با کلاس 2-B پرداختند. در یکی از تمرین‌ها، شوتا با دانش‌آموزی دیگری به نام سنسوجی که کوسه‌ی او را مسخره می‌کرد مشکل پیدا کرد. معلم کلاس می‌دانست که مشکلات شوتا به خاطر این است که او در مورد آینده خود به عنوان یک قهرمان مصمم نیست.

بعدها، هیزاشی برای کارآموزی جذب یک آژانش شد و کمی بعد شوتا و اوبورو نیز توسط عالیجناب بنفش پذیرفته شدند و به این ترتیب آن‌ها در کنار نموری به عنوان کارآموز در آژانس انقلاب بنفش مشغول به کار شدند. یک روز که شوتا سعی داشت یک شرور سارق را متوقف کند، این مجرم با کوسه خود تولید دود کرد و شوتا به خاطر مختل شدن دیدش قادر نشد از پاک‌کننده خود استفاده کند. با این حال قبل از این که او آسیبی ببیند عالیجناب بنفش در محل حاضر شد و به او کمک کرد، اما در نهایت آن شرور فرار کرد. عالیجناب بنفش، شوتا را نکوهش کرد اما نه برای فرار کردن آن شرور، بلکه به خاطر شاداب نبودن صورت شوتا به عنوان یک قهرمان. آقای بنفش به او توصیه کرد که اگر می‌خواهد یک قهرمان شود باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشد و به قدرت و لبخند خودش اعتماد کند.

چند روز بعد شوتا و اوبورو در هنگام گشت‌زنی، همان شرور قبلی را یافتند. این بار شوتا به لطف عینکی که اوبورو به او داده بود تحت تاثیر کوسه شرور قرار نگرفت و بدون مشکلی از پاک‌کننده خود استفاده کرد. این دو سرانجام شرور سارق را اسیر کردند و مورد ستایش عالیجناب بنفش و عابران قرار گرفتند.

پس از اتمام دوره کارآموزی و بازگشت به دبیرستان یو ای، معلم آن‌ها یک نبرد دو به دو را ترتیب داد که شوتا و ابورو یک تیم شدند و مقابل تیم سنسوجی و هیزاشی قرار گرفتند. از آنجایی که سنسوجی با شوتا مشکل داشت خودش به تنهایی سعی کرد با هر دوی شوتا و اوروبو مبارزه کند. اوبورو با کوسه خود اقدام به گمراه کردن سنسوجی کرد و این موضوع به شوتا فرصت داد تا با استفاده از پاک‌کننده خود کوسه انفجار حریفش را بی‌اثر کند. سنسوجی بعد از این شکست کلاس را ترک کرد. معلم کلاس از شوتا و اوبورو به خاطر کار تیمی‌شان تعریف کرد و سنسوجی را به خاطر رفتارش نکوهش کرد.

بعدها دوباره شوتا، اوبورو و نموری گرد هم آمدند تا برای عالیجناب بنفش کار کنند. شوتا و اوبورو در حین گشت زدن با گروهی از بچه‌های مهد کودک روبرو شدند. در این مقطع نموری به آن‌ها اطلاع داد که یک شرور با نام گاروی در این محله شروع به خرابکاری کرده است. شوتا و اوبورو سعی کردند بچه‌های مهد کودک را از محل خارج کنند اما گاروی خیلی زود به آنجا رسید. در این زمان عالیجناب بنفش در محل حاضر شد تا کمی زمان بخرد تا آن‌ها بتوانند بچه‌ها را دور کنند، با این حال او به راحتی از این شرور شکست خورد. حمله‌ی گاروی باعث تخریب جدی به ساختمانی در آن نزدیکی شد و آوار شروع به ریختن روی بچه‌ها کرد. اوبرو برای محافظت از بچه‌ها یک ابر ایجاد کرد و بچه‌های نجات پیدا کردند اما خود اوبورو نتواست از خودش دفاع کند و زیر آوار رفت.

باران شدیدتر شده بود و تنها شوتا آیزاوا باقی مانده بود تا از بچه‌ها محافظت کند. او نمی‌دانست که چطور باید گاروی را متوقف کند. آیزاوا تردید داشت اما با شنیدن صدای اوبورو از اسپیکر که او را تشویق می‌کرد، اعتماد به نفسش بالا رفت و بعد از یک نبرد دشوار به تنهایی حریفش را شکست داد.

شوتا برای شکست دادن این شرور مورد ستایش قرار گرفت اما خودش اصرار داشت که هر چه زودتر اوبورو تحت درمان قرار بگیرد. اما ظاهرا یک جای کار مشکل داشت چرا که نموری و هیزاشی اندوهگین بودند. سنسوجی توضیح داد که به خاطر تخریب کامل اسپیکر هیچ صدایی نشنیده است، و به آیزاوا گفت که ممکن است حرف‌های اوبور توهم او بوده باشد. شوتا به سمت محل برخورد سنگ به اوبورو نگاه کرد و در نهایت با این حقیقت تلخ مواجه شد که اوبرو شیراکومو مرده است.

مرگ اوبورو تاثیری زیادی روی شوتا گذاشت و تمرینات انفرادی او بیشتر، و تعاملش با همکلاسی‌ها کمتر شد. معلمش در مورد او نگران بود. او قصد داشت بعد از فارغ‌التحصیل شدن از دبیرستان یو.ای. آژانس قهرمانی خودش را تاسیس کند. هدف او این بود که یک قهرمان مستقل و زیرزمینی شود و متخصص در نبرد با شروران باشد.

شوتا پس از دریافت مدرک تحصیلی، فعالیت خود به عنوان یک قهرمان حرفه‌ای با نام مستعار کله پاک‌کن را شروع کرد. او در این مسیر با موانع و شروران مختلف و البته متحدانی روبرو شد.

توانایی‌ها

توانایی‌های کلی: کله پاک‌کن دارای قدرت مبارزه‌ای و نبوغ بالایی است که همین موضوع او را به یکی از معلمان و قهرمانان برجسته دبیرستان یو.ای. تبدیل کرده است. او حتی بدون کوسه‌اش دارای مهارت‌های تن به تن بالایی است که می‌تواند در مبارزات نزدیک بسیار موثر ظاهر شود. آیزاوا از مهارت‌های مبارزه‌ای خود در کنار توانایی ضبط سلاح خود استفاده می‌کند. او در مقابل شروران شناخته شده‌ای مثل اعضای جوخه اقدام پیشتاز، دابی و هیمیکو توگا موفق ظاهر شده است.

هوش بالا: شوتا دارای توانایی بالایی در مشاهده و ارزیابی است. او به راحتی قادر است خصوصیات و وضعیت ذهنی شاگرد خود را ارزیابی کند. او تجربه‌ی بالایی در استفاده از تجهیزات و کوسه خود با مال دیگری دارد. او در هنگام استفاده از کوسه‌اش از عینکی استفاده می‌کند تا دشمنان متوجه نگاه او نشوند. آیزاوا همچنین قادر است در مقابله با دشمنان - حتی آن‌هایی که از کوسه‌ی او مصون هستند - تدابیر سریعی اتخاذ کند.

کوسه

کوسه شوتا پاک شدگی است، چیزی که به او اجازه می‌دهد تا کوسه‌ی فرد دیگری را بی‌اثر کند. در حالی که این قابلیت بسیار قدرتمند است اما نقاط ضعف بسیاری نیز دارد. آیزاوا بعد از تحمل آسیب‌های دردناک در حادثه USJ قادر به استفاده از کوسه‌اش نبود و نیاز داشت تا بین هر بار استفاده از کوسه‌اش استراحت کند.

  • قابلیت پاک شدگی کوسه‌ی او با پلک زدن یا وجود یک مانع در مسیر دید او غیرفعال می‌شود.
  • این کوسه باعث خشک شدن چشم شوتا می‌شود و این موضوع باعث می‌شود تا او نیاز به پلک زدن بیشتری داشته باشد.
  • کوسه‌های دسته-جهش‌یافته در مقابل پاک شدگی مصون هستند.

آمار

 

صفحات دیگر