ویکی مدرسه قهرمانانه من

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

انجی تودوروکی

اشتراک‌گذاری

انجی تودوروکی

Enji Todoroki

انجی تودوروکی - مدرسه قهرمانانه من

نام مستعار

قهرمان شعله‌ور: اندور

سن

۴۵ (اولین نمایش)
۴۶ (آرک آزمون جواز قهرمانی موقت)

جنسیت

مذکر

کوسه

شعله جهنمی

مکان تولد

حوالی استان شیزوئوکا

خانواده

ری تودوروکی (همسر)
فیومی تودوروکی (دختر)
تویا تودوروکی (پسر)
ناتسوئو تودوروکی (پسر)
شوتو تودوروکی (پسر)

تیم

تیم یورش به مخفیگاه

سبک مبارزه

محدوده نزدیک تا دور

اولین نمایش

مانگا: فصل ۲۸ (اولین نمایش واقعی)
انیمه: قسمت ۱۷

انجی تودوروکی (Enji Todoroki) که همچنین با نام قهرمان شعله‌ور: ایندوور (Flame Hero: Endeavor) شناخته می‌شود، یک قهرمان حرفه‌ای با بالاترین امتیاز در حل پرونده‌ها در تاریخ است. او پدر تویا، شوتو، فیومی و ناتسوئو است.

انجی به دنبال بازنشستگی آلمایت در جدول رتبه‌بندی قهرمانان رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داد. او تا پیش از این برای مدت‌ها جایگاه قهرمان شماره ۲ را در اختیار داشت.

پیش‌زمینه

انجی همیشه زیر سایه آلمایت بود و با وجود رکورد تحسین برانگیزش در حل و فصل جرم‌ها به عنوان قهرمان شماره دو شناخته می‌شد. او فاصله‌ی خود با آلمایت را زیاد می‌دید و از همین رو به او غبطه می‌خورد. انجی نسبت به پیشی گرفتن از آلمایت نوعی وسواس داشت و به همین خاطر رو به ادغام کوسه آورد و قصد داشت با همسرش ری تودوروکی فرزندی را با یک کوسه قدرتمند به دنیا آورند که توانایی پیشی گرفتن از آلمایت را داشته باشد.

وقتی انجی بیست و دو سال داشت، اولین پسر او و ری به نام تویا متولد شد که دارای کوسه‌ای آتشی بود که حتی از کوسه انجی قوی‌تری بود. با وجود این که پسر او کوسه‌ی یخی مادرش را به ارث نبرده بود اما انجی همچنان برنامه داشت تا او را برای تبدیل شدن به یک قهرمان پرورش دهد. با این حال او همچنان فرزندی را می‌خواست که دارای کوسه‌ی ترکیبی باشد و از این رو فرزند بعدی آن‌ها به نام فویومی متولد شد. فویومی دختری بود که تنها کوسه یخی ری را به ارث برده بود. انجی هنوز از شرایط راضی بود چرا که تویا را بسیار با پتانسیل قلمداد می‌کرد که می‌توانست جاه‌طلبی‌های او را محقق کند.

وقتی مشخص شد که تویا دارای یک ضعیف فیزیکی است و کوسه‌ی آتشین او می‌تواند باعث سوختگی بدنش شود، برنامه‌های انجی با شکست مواجه شد. انجی دیگر نمی‌خواست تویا را تمرین دهد. پس از آن انجی تصمیم گرفت تا فرزندان بیشتری را به دنیا آورد که این موضوع منجر به تولد فرزند سوم او یعنی ناتسوئو و سرانجام فرزند چهارم او یعنی شوتو شد. شوتو همان فرزندی بود که هر دو کوسه‌ی آتشی و یخی پدر و مادرش را به ارث برده بود.

در همین حین تویا بر خلاف میل پدرش همچنان روی تمرینات خود پافشاری می‌کرد و اگرچه تولد شوتو باعث یاس او شده بود اما او همچنان از تمرینات خود دست نکشید.

زمانی که شوتو پنج سال داشت انجی تمرینات او را با هدف تبدیل کردن او به یک قهرمان شروع کرد. این تمرینات به اندازه‌ی کافی طاقت‌فرسا بود که شوتو نتواند آن‌ها را تحمل کند. ری سعی می‌کرد از پسرشان دفاع کند اما انجی به حرف‌های ری گوش نمی‌داد و حتی جلوی چشمان شوتو به او صدمه می‌زد. در واقع خانواده‌ی انجی قربانی جاه‌طلبی‌های انجی شده بودند.

انجی تودوروکی
انجی به خاطر جاه‌طلبی‌های خود از خانواده اش سوء استفاده می‌کند

رفتارهای زننده انجی نسبت به خانواده باعث تاثیرات شدیدی روی ری شد، به طوری که او گاهی صورت همسرش را در فرزندانش می‌دید. در یک روز ری مقداری آب جوش را روی صورت شوتو ریخت، و انجی او را برای صدمه زدن به شوتو به بیمارستانی فرستاد. شوتو پس از پی بردن به این قضیه از دست پدرش بسیار خشمگین شد و نسبت به او نفرت پیدا کرد.

تویا نیز با وجود بیشتر شدن مشکلاتش با خانواده، تمرینات خود را ادامه داد و کوسه‌ی خود را توسعه داد. در یکی از روزهای زمستان تویا به خاطر نا امیدی و اندوهی که از پدرش داشت دچار یک آشفتگی احساسی شد و این موضوع باعث از دست رفتن کنترل او بر شعله‌هایش شد. در نتیجه‌ی این اتفاق یک آتش‌سوزی عظیم شکل گرفت که تویا در یک آتش سوزی با دمای ۲٬۰۰۰ درجه سلسیوس سوخت. انجی خود را به صحنه رساند و وحشت‌زده سعی کرد تویا راپیدا کند اما اثری از او نیافت.

انجی تودوروکی
انجی وحشت‌زده شاهد «مرگ» پسرش است

«مرگ» تویا خانواده‌ی او و به خصوص مادرش را تحت تاثیر قرار داد. ری و ناتوسئو عامل مرگ تویا را انجی می‌دانستند. با این حال تویا در حقیقت نمرده بود و با سوختگی‌هایی که داشت زنده ماند و بزرگ شد، و خانواده‌اش نیز از این حقیقت اطلاعی نداشتند. آسیب‌های روحی ایجاد شده در تویا که در کودکی او شکل گرفته بود باعث شد تا او به سمت تبدیل شدن به یک شرور پیش برود و نام دابی را برای خود برگزیند. دابی سال‌ها بعد روی فعالیت‌های انجی به طور مخفیانه نظارت داشت و قصد داشت تا شغل قهرمانی او را نابود کند.

توانایی‌ها

توانایی‌های کلی: اندور رتبه‌ی دوم را در میان قهرمانان ژاپن داشته است و پس از بازنشستگی آلمایت رتبه اول را به خود اختصاص داده است. این رتبه نشان از یک قهرمان فوق‌العاده قدرتمند دارد. او قدرت خود را در مبارزه با لیگ شروران اثبات کرده است. اندور بدون متحمل شدن آسیبی موفق به شکست دادن چند نوموی رده-پایین و  رده-متوسط شده است. قدرت او حتی توسط قدرتمندترین شرور ژاپن یعنی همه برای یکی مورد ستایش قرار گرفته است. او در نبردی با هود که یک نوع نوموی رده-بالا محسوب می‌شد، با کمک هاوکز موفق به غلبه بر او و در نهایت موفق به شکست دادن او شد.

قدرت، پایداری و استقامت بالا از نقاط قوت اندور هستند.

اراده‌ی بالا: یکی از ویژگی‌های بارز اندور این است که در هیچ شرایطی تسلیم نمی‌شود، چیزی که در لقب او یعنی اندور (به معنای: تلاش کردن) نیز مشهود است.

هوش برتر: انجی هوش شگفت‌انگیزی دارد و همین موضوع باعث شده تا او بیشترین تعداد پرونده جنایی در تاریخ را حل کرده باشد. او دارای مهارت‌های استدلالی بسیاری است. برای نمونه او در رویارویی با نوموی بی‌چشم شاهد قابلیت بازسازی بدن او بود و بلافاصله تصمیم گرفت تا برای جلوگیری از این بازسازی سلول‌های نومو را کربنیزه کند.

کوسه

کوسه انجی شعله جهنمی است که به او اجازه می‌دهد با اراده خود اقدام به تولید و کنترل آتش کند. قابلیت‌های آتشین او تکنیک‌های هجومی و تدافعی وسیعی را در اختیار او می‌گذارد. او نشان داده است که در برابر شعله‌های دیگر مصون است و به راحتی قادر است حرارت و شکل شعله را کنترل کند. با این حال اندور در صورت استفاده پیش از حد از قدرت کوسه‌اش دچار برافروختگی می‌شود که این موضوع روی عملکردهای فیزیکی او تاثیر منفی می‌گذارد.

آمار

 

صفحات دیگر