ویکی بتمن

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

کاساندرا کین (Cassandra Cain)

اشتراک‌گذاری

اورفن

Orphan

کاساندرا کین (Cassandra Cain) - بتمن

نام واقعی

کاساندرا وین (نی کین)

اولین نمایش

Batman #567 (جولای ۱۹۹۹)

خالق

  • کلی پاکت
  • دیمون اسکات

وابسته به

قابلیت‌ها

  • قادر به خواندن بدن و پیش‌بینی اقدامات
  • استاد رزمی‌کار

کاساندرا کین (Cassandra Cain) شخصیت ابرقهرمانی در دی‌سی کامیکس است. این شخصیت توسط کلی پاکت و دیمون اسکات خلق شد و اولین بار در شماره ۵۶۷ کمیک بتمن به نمایش درآمد. او یکی از چند شخصیتی است که در نقش بت‌گرل ظاهر شد و همچنین در دی‌سی کامیکس با نام اورفن (Orphan) شناخته می‌شود.

پیشینه

کاساندرا کین یک بچه نخبه بود که از زمان تولد تحت آموزش قرار گرفت با این هدف که به عالی‌ترین محافظ راس‌الغول تبدیل شود. کاساندرا توسط پدرش دیوید کین آموزش دید تا به یک اساسین و رزمی‌کار فوق‌العاده تبدیل شود اما او حرف زدن را یاد نگرفت. در عوض بخش‌هایی از مغز او که معمولا برای حرف زدن به کار گرفته می‌شد طوری آموزش دید تا بتواند حرکات و زبان بدن افراد را بخواند و اقدام بعدی آن‌ها را به طور دقیق پیش‌بینی کند. نام کاساندرا نیز به نوعی با این موضوع همین در ارتباط است؛ کاساندرا در اساطیر یونان از موهبت دیدن آینده برخوردار بود، اما او نفرین شده بود و کسی پیش‌بینی‌های او را باور نداشت.

زمانی که او ۸ سال داشت، کین پیش‌روی‌های کاساندرا را کافی دانست تا قابلیت‌های او در دنیای واقعی بیازماید، و به این ترتیب او برای کشتن یک تاجر اختصاص یافت. در آن زمان کاساندرا از کاری که انجام می‌داد فهمی نداشت و تنها فکر می‌کرد این یک بازی است. او پس از تشخیص دادن عمل قتل، متوجه شد که این اقدام همانند حرفه‌ی کین بود یک اشتباه است و به این ترتیب او از پدرش فرار کرد.

او ده سال بعد را خانه به دوش بود و از لحاظ ذهنی خودش را به خاطر کاری که انجام داده بود مجازات کرد. سپس او سعی کرد در شهر گاتهام به یکی از عاملان اوراکل تبدیل شود. کاساندرا پس از اثبات کردن خودش و نجات دادن جان کمیسر گوردون، با تائید اوراکل و بتمن لباس بت‌گرل را از اوراکل دریافت کرد.

صفحات دیگر