ویکی بتمن

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

آرتور فلک

اشتراک‌گذاری

جوکر

Joker

آرتور فلک - بتمن

نام واقعی

آرتور فلک

بستگان

پنی فلک (مادر)

بازیگر

واکین فینیکس

نمایش در

آرتور فلک (Arthur Fleck) که بعدها با نام جوکر شناخته شد، شرور و شخصیت اصلی فیلم جوکر است.

آرتور فلک یک کمدین شکست خورده و فردی با روان ناپایدار است. او به دنبال یک فقدان بزرگ در کسب موفقیت و احترام، سلامت عقلی خود را از دست داده و تبدیل به یک هیچ‌انگار و روانی متفکر تحت عنوان «جوکر» می‌شود. به این ترتیب هدف او ایجاد یک عصیان آنارشیستی علیه ثروتمندان شهر گاتهام شده تا از این طریق گاتهام دوباره لبخند بزند.

این شخصیت توسط واکین فینیکس نقش‌آفرینی شده است.

شخصیت

آرتور فلک از کودکی همیشه می‌خواست خنده و شادی را برای تمام دنیا بیاورد و برای این هدف دوست داشت به یک کمدین مشهور تبدیل شود. با این حال، او در همان دوران کودکی توسط دوست مادرش که یک میلیاردر بود تحت آزار جسمی و روحی قرار گرفت. او از همان زمان نسبت به ثروتمندان و قدرتمندان نوعی نفرت پیدا کرد.

آرتور در نتیجه‌ی این آزار و سوء استفاده، دچار یک افسردگی و اختلال روانی عمیق شد و حتی رفتار او تحت تاثیر این حادثه قرار گرفت و نوعی خنده پاتولوژیک در او ایجاد شد.

او با وجود وضعیت سلامت روانی خود، اما هرگز از هدف خود برای تبدیل شدن به یک کمدین محبوب ناامید نشد. به این ترتیب او به عنوان دلقک در یک آژانس استعدادیابی مشغول به فعالیت شد. تلاش‌های او ادامه داشت اما هر بار جامعه و به خصوص قشر ثروتمند او را آزار می‌داد.

او که به واسطه‌ی یکی از همکارانش اسلحه‌ای را برای حفاظت از خود قرض گرفته بود، اولین بار در مترو دستش به خون سه تا از کارکنان شرکت وین آلوده شد، کسانی که آرتور را به خاطر خنده‌هایش زیر بار کتک گرفته بودند.

وضعیت روانی آرتور با عدم دسترسی او به قرص‌هایش، و به ویژه با پی بردن به حقیقت نامادری‌اش آشفته‌تر شد. از آنجایی که سهل‌انگاری مادرش باعث اختلال روانی او شده بود، آرتور اقدام به خفه کردن پنی کرد.

آرتور که در این مدت فکر می‌کرد با زنی مجرد به نام سوفی رابطه دارد در کمال ناباوری پی برد که این رابطه تنها یک هذیان بوده است و سوفی هم او را پس زد.

شرایط و اتفاقات موجود به طور علنی آرتور را تبدیل به یک دیوانه آشوب‌طلب تحت عنوان جوکر کرد که خود را مقابل جامعه ثروتمند می‌دید.

قدرت‌ها و توانایی‌ها

آرتور از آنجا که یک انسان عادی همانند سایر انسان‌های پیرامونش است، هیچ قدرت ویژه و فراطبیعی ندارد.

  • نبوغ بسیار بالا: آرتور دارای هوشی استثنایی است و از هوش خود در جهت هدایت هرج و مرج‌ها و کنترل دلقک‌های خودسر بهره می‌برد.

شمار کشته‌ها

به طور مستقیم

  • سه کارکن از شرکت وین (شلیک به سر)
  • پنی فلک (خفه کردن با بالشت)
  • رندال (فرو کردن قیچی در بدن)
  • مورای فرانکلین (شلیک در سر و سینه)
  • مامور اف‌بی‌آی (دلالت ضمنی)

غیر مستقیم

  • توماس و مارتا وین
صفحات دیگر