ویکی بتمن

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

رابین (دیمین وین)

اشتراک‌گذاری

رابین

Robin

رابین (دیمین وین) - بتمن

نام واقعی

دیمین وین الغول

اولین نمایش

Batman: Son of the Demon

خالق

مایک دابلیو. بار
جری بینگهام

توسعه یافته توسط

گرنت موریسون
اندی کوبرت

قابلیت‌ها

رزمی‌کار استثنایی

دیمین وین (Damian Wayne) یک شخصیت ساختگی در دنیای دی‌سی است. دیمین پسر بروس وین و تالیا الغول، و به همین ترتیب نوه‌ی راس‌الغول، یکی از شروران بتمن است. این شخصیت توسط مایک دبلیو. بار خلق شد و اولین بار در Batman: Son of the Demon (سال ۱۹۸۷) نمایش داده شد.

مادر دیمین دوران بارداری خود را در یک آزمایشگاه سپری کرد و تا ده سالگی پسرش را پرورش داد. پس از آن او سرپرستی دیمین را پدرش واگذار کرد، کسی که تا آن زمان از وجود فرزند خود آگاهی نداشت. دیمین فردی خشن و خودستا است که توسط لیگ اساسین‌ها آموزش دیده و در سنین جوانی آدمکشی را یاد گرفته است. دیمین پس از وقایع Batman R.I.P و Batman: Battle for the Cowl هویت رابین را به دست آورد و به نفر پنجمی تبدیل شد که از این لقب استفاده می‌کند. او با دیک گریسون که برای مدتی جایگزین بتمن شده بود همکاری کرد. کمیک Batman #666 (سال ۲۰۰۷) آینده‌ای را به تصویر کشید که در آن دیمین تبدیل به بتمن شده است. در Batman Incorporated #8 دیمین توسط کلون خود یعنی هریتیک کشته شد. با این حال، او مدتی بعد با قدرت‌هایی ویژه و موقتی دوباره احیا شد.

پیشینه

بتمن برای مدتی قابل توجه از وجود دیمین خبر نداشت. دیمین در یک رحم مصنوعی رشد پیدا کرد و قرار بود تبدیل به یک جنگجوی نیرومند شود. او توسط تالیا و لیگ آدمکشان پرورش یافت و پیش از نوجوانی تبدیل به یک رزمی‌کار مستعد شد. در این زمان تایا وجود دیمین را برای پدرش افشا کرد و به منظور مختل کردن کار بتمن این پسر را به او سپرد.

دیمین خشن و باهوش برای تبدیل شدن به دستار پدرش با رابین (تیم دریک) مبارزه کرد. او توسط بتمن متوقف شد و فرار کرد. او گونه‌ای از لباس رابین که مربوط به جیسون تاد بود را بر تن کرد و با مجموعه ابزار لیگ آدمکشان به مبارزه اسپوک شرور رفت. اگرچه او فردی هدایت نشده و بد اندیش بود اما واقعا قصد کمک کردن به پدرش در مبارزه با جنایت را داشت.

بعدها تالیا پسرش را به صحرای استرالیا برد و دیمین در آنجا با تاریخچه‌ی محرمانه پدربزرگش، راس‌الغول آشنا شد. تالیا از اقدام یکی از خدمتگذاران سابق راس به نام وایت گاست اطلاع نداشت، کسی که نقشه داشت تا از دیمین به عنوان یک پوسته به منظور بازگرداندن روح راس استفاده کند. این فرآیند منجر به مرگ دیمین می‌شد اما تالیا در آخرین لحظات جلوی آن را گرفت.

با این حال راس در قالب یک جسد متحرک و پوسیده بازگشت و برای پایاسازی خودش به دیمین نیاز داشت. دیمین برای هشدار دادن به بتمن فرار کرد اما پدربزرگ پلیدش همچنان در تعقیب او بود. دیمین در زمان وارد شدن به عمارت وین سعی کرد رابین را از بازگشت راس مطلع کند، اما رابین که به قصد دیمین شک دارد داستان او را باور نکرد و یک مبارزه بین آن‌ها شکل گرفت. دیمین فرار کرد و با آلفرد روبرو شد. او قبل از این که بتواند خبر مهمش را توضیح دهد توسط رابین مورد حمله قرار گرفت.

در حالی که آن‌ها در حال مبارزه بودند، اعضای لیگ آدمکشان برای کشتن افراد داخل عمارت و گرفتن دیمین به منظور احیای راس وارد شدند. دیمین و تیم در کنار هم علیه راس و افراد او جنگیدند. در مقطعی دیمین برای امنیت خود به تیم خیانت کرد. در نهایت راس هر دوی آن‌ها را اسیر کرد و به بتمن اطلاع داد که قصد از بدن یکی از آن‌ها استفاده کند. بتمن بدن خودش را به او پیشنهاد داد اما راس آن را رد کرد چرا که به بدنی جوان نیاز داشت.

بتمن به او «چشمه‌ی اسانس» را پیشنهاد کرد که دارای خصوصیات گودال لازاروس بود. بتمن و راس به دنبال یافتن این چشمه رفتند. دیمین که برای بودن با پدرش آمده بود در انتها توسط راس اسیر شد و نزدیک بود جانش را از دست بدهد. بتمن و سایر افراد موفق به نجات او شدند، و در نهایت تالیا با برداشتن پسرش فرار کرد.

صفحات دیگر