ویکی بتمن

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

تیم دریک (Tim Drake)

اشتراک‌گذاری

تیم دریک

Tim Drake

تیم دریک (Tim Drake) - بتمن

نام واقعی

تیموتی جکسون دریک-وین

اولین نمایش

Batman #436 (سال ۱۹۸۹)

خالق

  • مارو ولفمن
  • پت برودریک

وابسته به

قابلیت‌ها

  • استاد هنرهای رزمی
  • مهارت‌های کارآگاهی
  • دسترسی به گجت‌ها و تکنولوژی پیشرفته

تیم دریک (Tim Drake) که همچنین با عنوان تیم وین شناخته می‌شود، یک شخصیت ساختگی و قهرمانی در دنیای کمیک‌های دی سی است. او به عنوان سومین رابین تابع بتمن است و به خودی خود یک ابرقهرمن است. تیم دریک در حال حاضر از هویت ابرقهرمانی رد رابین (Red Robin) استفاده می‌کند.

پیشینه

تیم دریک در کودکی توسط پدر و مادرش به سیرک پیوست و در همان حوالی با گروه معروف سیرک فلایینگ گریسون و دیک گریسون آشنا شد. مدتی بعد از این آشنایی تیم و خانواده‌اش شاهد مرگ والدین دیک بودند. پس از این اتفاق پدر و مادر تیم پسرشان را به سرعت از چادر سیرک خارج کردند، و تیم هم نظرش به رابطه‌ی مرموز بین بتمن و دیک جلب شد.

وقتی تیم ۹ سال داشت او فیلم دستگیری پنگوئن توسط بتمن را رابین را مشاهده کرد. رابین یک پشتک ویژه را اجرا کرد که تنها اعضای فلایینگ گریسون قادر به انجام آن بودند. او بعد از پی بردن به این موضوع که گریسون تحت حمایت بروس وین قرار گرفته به نتیجه رسید که رابین همان گریسون و البته بتمن همان بروس وین است. تیم ماجراجویی‌های این دو را دنبال کرد. گریسون تبدیل به نایت‌وینگ شد و جیسون تاد به عنوان رابین جدید جایگزین او شد. بعد از مرگ جیسون، تیموتی متوجه یک تغییر رفتار شدید در بتمن شد و به این نتیجه رسید که بتمن برای حفظ سلامت روان خود به یک رابین نیاز دارد.

زمانی که نایت‌وینگ برای مدت کوتاهی تایتان‌ها را رها کرد تا خودش را پیدا کند، تیم به دنبال او رفت و پس از کمک کردن به او برای حل یک معما، او را متقاعد کرد که بتمن به کمک نیاز دارد. با این حال زمانی که دیک در نظر داشت تا به عنوان نایت‌وینگ به بتمن کمک کند، تیم به او یادآوری کرد که بتمن به یک رابین نیاز دارد. دیک این درخواست را رد کرد و از کمک کردن به مربی سابق خود امتناع کرد تا این هر دوی دیک و بروس توسط تو-فیس اسیر شدند.

تیم که قهرمان‌های خود را در خطر می‌دید لباس رابین را به تن کرد و در حالی که تنها سیزده سال داشت با کمک آلفرد پنی‌ورث موفق به نجات آن‌ها شد. بتمن اگرچه نسبت به پذیرفتن تیم اصلا تمایلی نداشت اما سرانجام توسط این پسر و همچنین دیک و آلفرد متقاعد شد تا به طور آزمایشی تیم را به عنوان رابین جدید بپذیرد. تیم قبل از این که دوباره لباس رابین را بر تن کند چند ماه را ابتدا توسط آلفرد و سپس توسط بتمن و نایت‌وینگ آموزش دید.

متاسفانه قبل از این که آموزش‌های او به پایان برسد، شروری بی‌رحم به نام اوبیه من پدر و مادر تیم را در هنگام سفری به کارائیب اسیر کرد. اوبیه من قصد داشت آن‌ها را قربانی کند اما با رسیدن بتمن آن‌ها نجات یافتند، با این حال هر دوی جک و جنت از یک آب سمی نوشیده بودند که باعث مرگ جنت و به کما رفتن جک شد. بتمن با تجربه‌ی قبلی که از جیسون داشت از شکل گرفتن انگیزه‌ی خشم در تیم هراس داشت و به همین دلیل در دادن نقش رابین به او تجدید نظر کرد. با این حال تیم به جای گرفتن انتقام تمایل داشت تا  کار درست را انجام دهد. تیم در نهایت با نجات دادن بتمن و ویکی ویل، و شکست دادن اسکرکرو در نهایت لباس رابین را از بروس دریافت کرد.

صفحات دیگر