ویکی بتمن

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

من-بت (Man-Bat)

اشتراک‌گذاری

من-بت

Man-Bat

من-بت (Man-Bat) - بتمن

نام واقعی

رابرت کرکلند لنگستروم

اولین نمایش

Detective Comics #400 (ژوئن ۱۹۷۰)

خالق

  • فرانک رابینز (نویسنده)
  • نیل آدامز (هنرمند)

وابسته به

انجمن سری شروران ویژه

قابلیت‌ها

  • پرواز
  • جهت‌یابی از طریق ارسال صدا
  • قدرت فراتر از انسان

من-بت (Man-Bat) با نام واقعی دکتر رابرت کرکلند لنگستروم یکی از دشمنان بتمن است. این شخصیت توسط نیل آدامز مصور شد و اولین بار در شماره ۴۰۰ Detective Comics نمایش داده شد.

پیشینه

دکتر کرک لنگستروم یک دانشمند و متخصص در زمینه‌ی خفاش‌ها بود و هدفش این بود تا حس سونار خفاش‌ها را به انسان‌ها بدهد. از آنجایی که او ناشنوا بود فرمول به دست آمده را روی خودش آزمایش کرد. با وجود جواب دادن آزمایش اما عارضه‌ی جانبی وحشتناکی وجود داشت که او را به تدریج جهش می‌داد و تبدیل به یک هیولای کریه شبیه به خفاش می‌کرد.

او اولین بار وقتی با بتمن درگیر شد که قصد داشت یک ماده‌ی شیمیایی که برای معکوس کردن دگرگونی‌اش لازم بود را بدزدد. با این حال او قادر به کنترل کردن غرایز حیوانی خود نبود و بتمن مجبور شد او را تسلیم کند تا به وضعیت او رسیدگی شود.

لنگستروم بعدا سرم خود را پالایش کرد و این کار به او اجازه داد تا هوش انسانی خود را در هنگام فرم خفاشی حفظ کند و بر تحولات بدنش تسلط پیدا کند. او برای مدتی با لقب من-بت به عنوان یک کارآگاه و مبارز جنایی فعالیت کرد. همچنین او با نامزدش ازدواج کرد و دخترشان ربکا به دنیا آمد. با این حال ناپایداری او دوباره بازگشت و او کنترل بر دگرگونی‌هایش را از دست داد. در این مقطع او چند بار با بتمن در غار خفاش او درگیر شد. او به اشتباه باور داشت داشت که دخترش مرده و بتمن مسئول این اتفاق است.

صفحات دیگر