ویکی بتمن

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

بت‌وینگ (دیوید زاویمب)

اشتراک‌گذاری

بت‌وینگ

Batwing

بت‌وینگ (دیوید زاویمب) - بتمن

نام واقعی

دیوید زاویمبه

اولین نمایش

Batman Inc. #5 (می ۲۰۱۱)

خالق

  • گرنت موریسون
  • کریس برنهم

وابسته به

Batman Incorporated

بت‌وینگ (Batwing) با نام واقعی دیوید زاویمبه (David Zavimbe) شخصیتی خلق شده توسط گرنت موریسون است که برای اولین بار در کمیک بوک  Batman Incorporated نمایش داده شد. او به عنوان بتمن آفریقا شناخته می‌شود.

پیشینه

دیوید زاویمبه یک پسر جوان در شهر تیناشا (شهری ساختگی) از جمهوری دموکراتیک کونگو بود که در دوران کودکی پدر و مادر خود را به خاطر بیماری ایدز از دست داد. دیوید به دنبال والدینش همانند بسیاری از بچه‌های هم و سن و سالش تبدیل به یک پسر سرباز شد و برای کشورش وارد یک جنگ شد. دیوید به عنوان یک سرباز جان سالم به در برد و بعدا تبدیل به یک افسر پلیس در شهر تیناشا شد. با وجود فساد بالا در این شهر او خودش را وقف قانون و عدالت کرد. در همان زمان بروس وین در ایالات متحده برنامه Batman Incorporated را معرفی کرد، برنامه‌ای که قرار بود شخصیت‌های بتمن-گونه را در سراسر کشورهای جهان ارائه کند.

مدتی بعد بتمن از تیناشا بازدید کرد و دیوید را به عنوان جدیدترین عضو گروهش جذب کرد و به او ماموریت داد تا گروه ترورسیتی بین‌المللی لویاتان را متوقف کند. به این دیوید به تکنولوژی پیشرفته بتمن مجهز شد و تبدیل به بت‌وینگ شد.

صفحات دیگر