ویکی ویچر

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

ویچر: منشا خون

اشتراک‌گذاری

ویچر: منشا خون

The Witcher: Blood Origin

ویچر: منشا خون - ویچر

خالق

دکلن دی بارا
لورن اشمیت هیسریچ

بر اساس

ویچر از آندژی ساپکوفسکی

روایت

مینی درایور

آهنگساز

بر مک‌کرری

سبک

اکشن، ماجرایی، درام، فانتزی

تعداد قسمت‌ها

۴

پخش از

نتفلیکس

تاریخ انتشار

۲۵ دسامبر ۲۰۲۲

ویچر: منشا خون (The Witcher: Blood Origin) یک مینی‌سریال فانتزی است که توسط دکلن دی بارا و لورن اشمیت هیسریچ ساخته شده‌است. این مینی‌سریال یک اقتباس آزادانه از مجموعه‌کتاب‌های ویچر اثر آندژی ساپکوفسکی است و پیش‌درآمدی بر سریال تلویزیونی ویچر محسوب می‌شود. سریال ویچر: منشا خون در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۲ با چهار قسمت از طریق نتفلیکس پخش شد.

داستان

داستان منشا خون ۱۲۰۰ سال قبل از وقایع سریال تلویزیونی ویچر (نتفلیکس) جریان دارد و به وجود آمدن اولین ویچر را شرح می‌دهد. همچنین به تمدن باستانی الف‌ها قبل از مرگشان می‌پردازد.

بازیگران و شخصیت‌ها

  • سوفیا براون در نقش ایله: جنگجوی گارد ملکه و عضوی از قبیله ریون که برای تبدیل شدن به یک نوازنده دوره‌گرد قبیله را ترک می‌کند.
  • لارنس اوفانتین در نقش فیال: یک الف متولد شده در قبیله‌ای از جنگجویان به نام قبیله سگ (Dog Clan) که قسم خورده است که از پادشاهی محافظت کند، اما در عوض به انتقام می‌پردازد.
  • میرن مک در نقش مروین: شاهزاده خانم سینتریا که زندگی‌اش توسط برادرش پادشاه آلواتیر کنترل می‌شود، اما به دنبال مسیر خودش است.
  • لنی هنری در نقش رئیس دروید بالور: جادوگری که آموخته است چگونه دروازه‌هایی را به جهان‌های دیگر باز کند و نقشه‌ای برای خودش دارد.
  • جیکوب کالینز-لوی در نقش اردین: فرمانده ارتش سینتریا که رازهایی برای خود دارد.
  • جوی باتی در نقش جاسکییر: مردی که زمانی با گرالت ریویا سفر می‌کرد و توسط سینچای مرموز از مرگ احتمالی نجات یافت.
  • زک وایت در نقش سیندریل: یک جادوگر الف که کشف کرده است چگونه دروازه‌های بین دنیاها را باز کند.
  • لیزی آنیس در نقش زاکاره: یک جادوگر الف که دوقلوی آسمانی سندریل است.
  • هو نوولی در نقش کالان «برادر مرگ»: یک فروشنده شمشیر بازنشسته که ایله، فیال و اسکین را ردیابی می‌کند.
  • فرانچسکا میلز در نقش ملدوف: دورفی در جستجوی انتقام که از یک چکش جنگی به نام همسر فقیدش گوئن استفاده می‌کند. همسر او توسط سربازان سینتریا کشته شد.
  • امی موری در نقش فنریک: شاگرد دروید بالر که ناشنوا است.
  • مینی درایور در نقش سینچای: یک شخصیت مرموز که جاسکیر را نجات می‌دهد و از او می‌خواهد داستانی در مورد «پیوند قلمروها» تعریف کند.
  • میشل یئو در نقش اسکیِن: آخرین عضو از یک قبیله کوچ نشین الف به نام قبیله روح (Ghost Clan) که ماموریت دارد یک تیغه ربوده شده از قبیله‌اش را بازیابی کند.
  • دیلن موران در نقش آتروک وان-نات: یک شمشیر فروش همکار اسکین.

قسمت‌ها

شماره
عنوان
کارگردان
نویسنده
تاریخ انتشار
۱
از تصنیف‌ها، جنگجویان و تیغه‌های خونین
سارا اوگورمن
ویکی جوسن
دکلن دی بارا
۲۵ دسامبر ۲۰۲۲
۲
از رویاها، سرپیچی، و اعمال ناامیدانه
ویکی جوسن
الکس مینهن و آرون استوارت-آن
۲۵ دسامبر ۲۰۲۲
۳
از جنگجویان، بیداری‌ها، و جهان‌های شگفت انگیز
سارا اوگورمن
ویکی جوسن
تانیا لوتیا و کیرستن ون هورنه
۲۵ دسامبر ۲۰۲۲
۴
از جادوگران، بدخواهی، و ضرب و شتم هیولایی
سارا اوگورمن
دکلن دی بارا و تاشا هوئو
۲۵ دسامبر ۲۰۲۲

تولید

در جولای ۲۰۲۰ نتفلیکس ساخت یک مینی‌سریال پیش‌درآمد شش قسمتی برای مجموعه تلویزیونی اقتباسی خود از رمان‌های آندژی ساپکوفسکی را تائید کرد. دکلن دیبارا در مقام شورانر این مجموعه استخدام شد. در ژانویه ۲۰۲۱، جودی ترنر-اسمیت برای بازی در این سریال انتخاب شد. لارنس اوفوارن نیز در مارس به بازیگران پیوست، اما در آوریل، ترنر-اسمیت به دلیل تعارض در برنامه‌ریزی‌هایش مجبور به ترک پروژه شد. در جولای، میشل یئو به گروه بازیگران اضافه شد، و بعدا سوفیا براون بازی در نقش رها شده‌ی ترنر-اسمیت را بر عهده گرفت.

فیلم‌برداری این سریال در آگوست ۲۰۲۱ در بریتانیا آغاز شد و حضور بازیگران دیگری از جمله لنی هنری، میرن مک، ناتانیل کورتیس و دیلان موران تائید شدند. این پروژه در نوامبر ۲۰۲۱ به مرحله پس‌تولید رفت. سلین ترن در تیتراژ سریال به عنوان بدلکار بازیگر میشل یئو اعلام شد.

اولین تریلر این سریال پس از تیتراژ آخر فصل دوم ویچر در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ منتشر شد.

بازخورد

ویچر: منشا خون در وبسای نقد راتن تومیتوز بر اساس نظر ۲۳ منتقد، امتیاز ۳۳٪ را کسب کرده‌است. اجماع منتقدان این وبسایت این سریال را این گونه توصیف کرده‌اند: «کاوشی سطحی از افسانه‌های باستانی مجموعه‌ی فانتزی آندژی ساپکوفسکی. منشا خون دی‌ان‌ای مشترکی با ویچر دارد، اما کمتر از آن است که باعث به‌ یادماندنی شدن سریال مادر شود.» همچنین این سریال در متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نظر ۱۲ منتقد امتیاز ۴۷ از ۱۰۰ را کسب کرده که نشان‌گر «نقدهای مختلط یا متوسط» است.

صفحات دیگر