بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

مردگان متحرک: دریل دیکسون

اشتراک‌گذاری

مردگان متحرک: دریل دیکسون

The Walking Dead: Daryl Dixon

مردگان متحرک: دریل دیکسون - مردگان متحرک

توسعه‌دهنده

اسکات گیمپل
دیوید زابل

توزیع‌کننده

ای‌ام‌سی

شورانر

دیوید زابل

بر پایه

مردگان متحرک ای‌ام‌سی

کانال‌ها

ای‌ام‌سی/ای‌ام‌سی پلاس

تعداد فصل

۳

تعداد قسمت

۱۲

تاریخ پخش

۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳

مردگان متحرک: دریل دیکسون (The Walking Dead: Daryl Dixon) یا به طور خلاصه دریل دیکسون، یک مجموعه تلویزیونی درام ترسناک پسا آخرالزمانی است که توسط اسکات گیمپل و دیوید زابل برای AMC ساخته شده است. این سریال متمرکز بر شخصیتی به همین نام از مردگان متحرک است. این پنجمین اسپین‌آف و به طور کلی ششمین مجموعه تلویزیونی در دنیای تلویزیونی مردگان متحرک است و داستان آن پس از پایان سریال اصلی مردگان متحرک اتفاق می‌افتد.

در این سریال، نورمن ریدس نقش خود را در نقش دریل دیکسون از سریال اصلی مردگان متحرک بازی کرده است. ریدس در کنار بازیگران دیگری قرار گرفته است که همگی شخصیت‌های جدیدی را به تصویر می‌کشند. توسعه این سریال در سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز شد و عنوان آن در اکتبر ۲۰۲۲ اعلام شد. فیلمبرداری در همان ماه و در پاریس آغاز شد. در فصل اول برنامه‌ریزی شده بود تا شخصیت کارول پلتیر نیز حاضر باشد و نام سریال مردگان متحرک: دریل و کارول باشد، اما کارول به دلیل مسائل تدارکاتی مربوط به بازیگر این شخصیت یعنی ملیسا مک‌براید از سریال خارج شد.

مردگان متحرک: دریل دیکسون در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳ پخش شد و فصل اول آن شامل شش قسمت است. در جولای ۲۰۲۳ و پیش از انتشار فصل اول، این سریال برای فصل دوم تمدید شد. مک‌براید در قسمت پایانی فصل اول در نقش کارول ظاهر شد. فصل دوم سریال مردگان متحرک: دریل دیکسون - کتاب کارول نام دارد.

خلاصه داستان

دریل در فرانسه (منشاء ویروس زامبی) به ساحلی می‌رسید و تلاش می‌کند تا بفهمد چگونه و چرا به آنجا رسیده است. این سریال سفر او به فرانسه‌ی شکسته اما بهبودپذیر را دنبال می‌کند، و او امیدوار است که راهی برای بازگشت به خانه پیدا کند. با این در طول سفرش، او ارتباطاتی ایجاد می‌کند که برنامه نهایی او را پیچیده می‌کند.

قسمت‌ها

شماره
عنوان
نویسنده
کارگردان
تاریخ پخش
۱
روح گمشده
دیوید زابل
دنیل پرسیوال
۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳
۲
آلوئت
دیوید زابل
جیسون ریچمن
دنیل پرسیوال
۱۷ سپتامبر ۲۰۲۳
۳
پاریس همیشه پاریس خواهد بود
کالین آبرت
تیم ساوتام
۲۴ سپتامبر ۲۰۲۳
۴
بانوی آهنین
شانون گاس
تیم ساوتام
۱ اکتبر ۲۰۲۳
۵
دو عشق
دیوید زابل
جیسون ریچمن
دنیل پرسیوال
۸ اکتبر ۲۰۲۳
۶
رسیدن به خانه
جیسون ریچمن
لورا اسنو
دنیل پرسیوال
۱۵ اکتبر ۲۰۲۳
صفحات دیگر