ویکی مردگان متحرک

بر پایه سیستم حالت روشن حالت تاریک

ترس از مردگان متحرک

اشتراک‌گذاری

ترس از مردگان متحرک

Fear the Walking Dead

ترس از مردگان متحرک - مردگان متحرک

توسعه‌دهنده

دیو اریکسون
رابرت کرکمن

توزیع‌کننده

ای‌ام‌سی
فاکس اینترشنال چنلز

شورانر

دیو اریکسون (فصل ۱ تا فصل ۳)
اندرو چمبلیس و ایان گلدبرگ (فصل ۴ تا فصل ۸)

بر پایه

مردگان متحرک ای‌ام‌سی

کانال‌ها

ای‌ام‌سی
فاکس

تعداد فصل

۸

تعداد قسمت

۱۱۳

تاریخ پخش

۲۳ آگوست ۲۰۱۵ تا ۱۹ نوامبر ۲۰۲۳

ترس از مردگان متحرک (Fear the Walking Dead) یک مجموعه تلویزیونی درام ترسناک پساآخرالزمانی است که توسط رابرت کرکمن و دیو اریکسون برای شبکه AMC ساخته شده است. این یک اسپین‌آف برای سریال مردگان متحرک است که بر اساس مجموعه کمیکی به همین نام توسط کرکمن، تونی مور و چارلی آدلارد تولید شده است. همچنین این دومین مجموعه تلویزیونی در دنیای تلویزیونی مردگان متحرک است. سه فصل اول به عنوان یک پیش درآمد در نظر گرفته می‌شود که متمرکز بر خانواده‌ای است که شروع آخرالزمان زامبی‌ها را تجربه می‌کنند. فصل‌های بعدی همزمان با سریال اصلی جریان دارد و مورگان جونز (لنی جیمز) از مردگان متحرک وارد سریال می‌شود.

این سریال شامل گروه بازیگران بزرگی است. کیم دیکنز در نقش مدیسون کلارک، کلیف کورتیس در نقش تراویس ماناوا، فرانک دیلن در نقش نیکلاس کلارک و آلیسیا دبنام کری در نقش آلیشیا کلارک ایفای نقش کرده‌اند. پس از یک ریبوت نرم از فصل چهارم، این سریال توسط با حضور لنی جیمز در نقش مورگان جونز ادامه یافت.

ترس از مردگان متحرک در تاریخ ۲۳ آگوست ۲۰۱۵ به نمایش درآمد. اندرو چمبلیس و ایان گلدبرگ به عنوان شورانرهای فصل چهارم تا هشتم همکاری داشتند که این مسئولیت در سه فصل اول بر عهده جانشین اریکسون بوده است. این سریال سرانجام در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۳ پس از هشت فصل و ۱۱۳ قسمت پایان یافت. فیلمبرداری این سریال در ابتدا در لس آنجلس جریان داشت و در ادامه در تگزاس، ونکوور کانادا، مکزیک و جورجیا انجام گرفت.

خلاصه داستان

داستان در لس آنجلس کالیفرنیا و بعدا در مکزیک جریان دارد. سه فصل اول سریال ترس از مردگان به روایت یک خانواده ناکارآمد متشکل از یک مشاور دبیرستانی به نام مدیسون کلارک، نامزد او تراویس ماناوا یک معلم انگلیسی، دخترش آلیسیا، پسرس نیک که معتاد به مواد مخدر است، پسر تراویس یعنی کریس از ازدواج قبلی‌اش، و مادر کریس یعنی لیزا می‌پردازد. افرادی دیگری نیز در در آغاز آخرالزمان زامبی‌ها به این گروه می‌پیوندند. آن‌ها باید خود را دوباره بازیابی و با شرایط سازگار کنند، مهارت‌های جدید بیاموزند و نگرش‌های جدیدی را اتخاذ کنند تا با فروپاشی تمدن در اطرافشان زنده بمانند.

با شروع فصل چهارم، سریال تمرکز خود را به مورگان جونز، شخصیتی از سریال اصلی تغییر می‌دهد که با اعضای بازمانده گروه و بازماندگانی جدید در تگزاس روبرو می‌شود.

نمای کلی

فصل
قسمت‌ها
شروع پخش
پایان پخش
۱
۶
۲۳ آگوست ۲۰۱۵
۴ اکتبر ۲۰۱۵
۲
۱۵
۱۰ اپریل ۲۰۱۶
۲ اکتبر ۲۰۱۶
۳
۱۶
۴ ژوئن ۲۰۱۷
۱۵ اکتبر ۲۰۱۷
۴
۱۶
۱۵ اپریل ۲۰۱۸
۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸
۵
۱۶
۲ ژوئن ۲۰۱۹
۲۹ سپتامبر ۲۰۱۸
۶
۱۶
۱ اکتبر ۲۰۲۰
۱۳ ژوئن ۲۰۲۱
۷
۱۶
۱۷ اکتبر ۲۰۲۱
۵ ژوئن ۲۰۲۲
۸
۱۲
۱۴ می ۲۰۲۳
۱۹ نوامبر ۲۰۲۳
صفحات دیگر